• 0

Tassenoppas in winkelcentra - goed idee?

Hallo

 

Ik barst van de ideeen...niet allemaal even interesssant natuurlijk, en vraag mij af of ze levensvatbaar zijn? Bijvoorbeeld: op huishoudbeurzen e.d is het gewoonte om een dienst aan te bieden om je tas (met gratis dingetjes) af te geven zodat je "handsfree: verder kunt shoppen. Ik mis dze service tijdens het "normale"shoppen....zou het niet handig zijn om in winkelcentra, tegen betaling van bv 1E, je tas 9en evt je jas) af te geven en die na een shoppingdag weer op te halen? een soort betaald egarderobe dus. Investering minimaal (duurste post is de ruimte...1 medewerker, rekken , bonnetjes en een balie) Wat vinden jullie ervan? Benieuwd naar de reacties.....

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk dat je barst van de ideeën.

 

 

Ik weet alleen niet of dit de dienst is waar succes mee behaald kan worden. De meeste vrouwen (zou je grootste doelgroep zijn) hebben graag hun tas bij zich tijdens het shoppen. Waar laten ze hun portomonnee? Die hebben ze nodig tijdens het shoppen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Karent,

 

Heb je al berekend hoeveel tassen en jassen te moet "stallen" om break-even te draaien?

 

Dit idee zou alleen kans van slagen hebben als je de drukkere winkelcentra opzoekt (en dan bedoel ik echt Amsterdam / Rotterdam Centrum etc)... Een winkelpandje daar is best prijzig!

 

En daarnaast denk ik dat je van maandag t/m donderdag geen kip over de vloer krijgt...

 

Ik zou er wel iets in zien als je met een mobiele ruimte op de vrijdag en zaterdag deze centra opzoekt. Alleen is dan het verkrijgen van een vergunning je uitdaging!

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

In sommige landen is het normaal dat iemand je boodschappen in de supermarkt inpakt, en/of zelfs naar de wagen draagt. Is te duur om dit in Nederland te doen.

Sommige supermarkten doen het wel. Die concurreren niet alleen op prijs maar ook op service. Wat ik nog niet zie is dat wasmiddelen in een apart zakje gedaan worden.

 

Back on topic:

Ik denk dat er weinig vraag naar het product is. Veel mensen lopen net zo lief (gratis) naar de auto of naar het hotel. Is het bovendien niet zo dat op de grotere treinstations ook kluisjes staan?

Het product heeft misschien wel kans van slagen als shop-in-shop formule. Dan sla je een paar vliegen in 1 klap:

- winkel met daarin de shop-in-shop biedt extra service

- weinig m2's nodig

- gemakkelijk op te schalen naar meerdere locaties

 

]

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer verder te denken n.a.v. van jouw bewaarservice idee: mensen kopen wat online, maar vooral bij grotere en kostbare artikelen moet er ook iemand thuis zijn die het in ontvangst kan nemen. Dat is dus een probleem voor veel werkenden.

 

Oplossing...je zou een winkel kunnen beginnen waar men online gekochte producten kan laten bezorgen en die dan in het weekend of wanneer men maar tijd heeft daar alsnog kunnen afhalen. Misschien iets voor een supermarkt om zo'n service aan te bieden?

 

 

 

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Je kan een pakket dan toch gewoon op het postkantoor afhalen?

Dat geldt toch alleen voor paketten verzonden via TNT?

 

 

Misschien iets voor een supermarkt om zo'n service aan te bieden?

Ja, en bijvoorbeeld ook kinderdagverblijven. Daar komen mensen iedere dag

]

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis bij het winkelen is dat bijvoorbeeld wanneer ik een magnetron koop, 10 minuten met zo n lomp/zwaar doos naar de auto moet lopen. Misschien moet je iets zoeken in die hoek? Contact leggen met de grotere winkels, dat je binnen enkele minuten bij ze klaar staat als er iets naar de auto gebracht moet worden.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis bij het winkelen is dat bijvoorbeeld wanneer ik een magnetron koop, 10 minuten met zo n lomp/zwaar doos naar de auto moet lopen. Misschien moet je iets zoeken in die hoek? Contact leggen met de grotere winkels, dat je binnen enkele minuten bij ze klaar staat als er iets naar de auto gebracht moet worden.

 

Dat zou een mooie service zijn......

Wie zijn rijdom wil vergroten moet zijn hebzucht verminderen.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis bij het winkelen is dat bijvoorbeeld wanneer ik een magnetron koop, 10 minuten met zo n lomp/zwaar doos naar de auto moet lopen. Misschien moet je iets zoeken in die hoek? Contact leggen met de grotere winkels, dat je binnen enkele minuten bij ze klaar staat als er iets naar de auto gebracht moet worden.

 

Ik geloof dat dit idee meer levensvatbaar is als het idee van de TS. Maar dan wordt je eerder een soort koerier, pakketje ophalen -> pakketje afleveren.

NVS Design - Niels van Strien | Webdesign en CMS, SEO, Huisstijl ontwikkeling en Grafisch ontwerp. www.nvsdesign.nl

Link naar reactie
  • 0

je zou ook de eerder genoemde ideeën kunnen combineren:

tassenoppas, pakjeskoerier evt met depotservice en combineer dat met de bewaakte fietsenstalling en de publieke toiletten,

in veel winkelcentra zijn deze stallingen al aanwezig, al dan niet gesubsidieerd,

 

Maak er een multi-service van en laat de winkeliersvereniging meebetalen. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

De investering zal relatief laag zijn. Echter zal de opbrengst wellicht ook tegenvallen. reken maar eens uit hoeveel tassen/jassen je per dag moet weghangen om alle kosten eruit te halen en een medewerker te betalen en zelf een aardig salaris op te strijken.

 

Je zult het verder moeten uitwerken en het idee uitbreiden en/of exclusiever maken.

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

In groningen bestaat nu zoiets onder de naam stadsgarderobe. Misschien kun je met hen contact leggen.

Om je op weg te helpen: http://m.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6686137.ece/Voor-jas-en-tas-naar-Stadsgarderobe-Poelestraat-

Groningen heeft natuurlijk een belangrijk doelgroep in handen om zoiets rendabel te laten zijn: Studenten die de stad in gaan en niet de hele avond met hun jas willen rondlopen in de kroeg. Meeste cafés/kroegen hebben weliswaar ook een garderobe, de wachttijden zijn daar echter vaak erg lang (en soms krijg je een jas van iemand anders terug).

Dus behalve winkelend publiek, heeft Groningen ook het voordeel van uitgaand publiek plus de locatie (groningen is een compacte stad, waardoor de meest populaire winkelstraten en uitgaansgelegenheden binnen loopafstand van de stadsgarderobe is.

 

Belangrijke factoren om zoiets te laten slagen lijken dus voor de hand liggend: breed doelgroep (niet blindstaren op enkel winkelend publiek) en logischerwijs locatie.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.