• 0

Pocketbikes importeren

Hallo,

 

Ik zou graag wat informatie hebben over pocketbikes importeren uit China. Ik heb nog nooit geimporteerd.

 

Als je een 20 feet container zou importeren, welke kosten zijn het dan allemaal?

 

En hoe gaat dat verzenden over zee precies in z'n werk, moet je zelf zorgen hoe je het thuis krijgt, en zit de huur van de container bij in de verzendprijs? En laad het bedrijf de container zelf en naar de haven of moet je daar ook iemand voor inschakelen.

 

En kan dat gewoon geleverd worden bij een thuisadres, dat ik in principe de pocketbikes hier in de hal kan zetten ?

 

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar de meeste versturen alles standaard FOB toch ? wie regelt dan alles tot mijn deur ? en laad het bedrijf het dan zelf in in die container en zorgt dat hij in China vertrekt ?

 

Hoeft niet per se. Is afhankelijk van de afspraken die jij maakt.

De afhandeling van een inkomende container wordt verzorgd door een expediteur. Daar zijn er tientallen, zo niet honderden van in de regio Rotterdam. Handelingstarieven worden vastgesteld door de rederij. Inklaring en afgifte laat volgen kan per expediteur verschillen, maar erg veel verschillen doet het niet. De expediteur verzorgt ook het transport als je dat wenst.

 

nog een reactie op je eerste post.

Na de inklaring mogen de goederen vrij door de EU worden vertransporteerd en opgeslagen. En over je halletje... ik weet niet of je groot behuisd bent maar een volle twintigvoets container is ongeveer 30 kubieke meter.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar de meeste versturen alles standaard FOB toch ? wie regelt dan alles tot mijn deur ? en laad het bedrijf het dan zelf in in die container en zorgt dat hij in China vertrekt ?

 

Hoeft niet per se. Is afhankelijk van de afspraken die jij maakt.

De afhandeling van een inkomende container wordt verzorgd door een expediteur. Daar zijn er tientallen, zo niet honderden van in de regio Rotterdam. Handelingstarieven worden vastgesteld door de rederij. Inklaring en afgifte laat volgen kan per expediteur verschillen, maar erg veel verschillen doet het niet. De expediteur verzorgt ook het transport als je dat wenst.

 

nog een reactie op je eerste post.

Na de inklaring mogen de goederen vrij door de EU worden vertransporteerd en opgeslagen. En over je halletje... ik weet niet of je groot behuisd bent maar een volle twintigvoets container is ongeveer 30 kubieke meter.

 

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Over die expediteur van Rotterdam, ben van België dus ik denk dat ik dan een Belgische nodig heb.

 

Maar daar nog over, krijg ik dat aangewezen of moet ik zelf een expediteur zoeken om de goederen vast te krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Het is als Vlaming altijd mogelijk om op R'dam containers te laten lossen. ;D

Als je op Antwerpen lost, dan zal een locale agent jou van dienst gaan zijn.

 

Wie de container bij aankomst afhandelt, kan je enigszins regelen, maar vaak zitten hier kosten aan.

 

Als de container uitgaand wordt geboekt bij een agent, dan zal hun partner (de inkomende agent waar zij wederzijds veel zaken mee doen) de afhandeling in handen krijgen. Je bent dan nog steeds vrij om de afhandeling in Antwerpen door iemand anders te laten verzorgen, maar dan betaal je overdrachtskosten. Immers, iemand ziet beoogde omzet aan zich voorbij gaan.

 

Als de leverancier connecties heeft direct bij de rederij (als ze bv veel zeevracht wegzetten), dan wordt de rederij consignee. Bij aankomst informeert de rederij jou en jij bent dan vrij om een afhandelende agent te kiezen. Je zou de verzender kunnen vragen of zij rechtstreeks bij de rederij kunnen en mogen boeken.

 

Als je het volledig in de hand wilt houden, dan zou je Collect Freight (kunnen overwegen. Is vaak duurder. De ontvangende agent vraagt dan aan zijn partner om alles in het land van vertrek te regelen.

 

Nog over jouw vraag over FOB. Dit is idd een veelgebruikte conditie, zeker als het gaat om eerste leveringen aan een klant. De verzender zet de goederen pas aan boord als de goederen (en locale kosten) zijn betaald. De zeevracht en inkomende kosten berekent de inkomende agent dan aan jou. Let op: ook het transportrisico is dan voor jou, de goederen staan praktisch onverzekerd aan boord; hiertoe kan je zelf een transportverzekering afsluiting.

 

CIF is ook vaak gebruikt. Dan betaalt de verzender naast locale kosten ook de zeevracht en regelt de transportverzekering (tot aan de haven van aankomst). Dit kan je met de verzender afspreken. Let op: je betaalt dan alle kosten vooraf, dus de factuur is uiteraard op voorhand hoger.

Link naar reactie
  • 0

Dus eigenlijk kan ik dan beter CIF regelen, zodat ik die transportkosten ook ineens vanaf ben?

 

En, krijg je zo'n agent dan automatisch toegewezen om je inkomende container te regelen?

 

En, als ik die goederen thuis wil krijgen, kan ik dan in principe zelf een vrachtwagen huren en deze gaan afhalen, of bestaan hier firmas voor? want ik neem aan dat ze die container niet effe mogen oppicken en terugbrengen omdat hij niet van mij is.

Link naar reactie
  • 0

Dus eigenlijk kan ik dan beter CIF regelen, zodat ik die transportkosten ook ineens vanaf ben?

 

Dat is een keuze. Je bent niet van transportkosten af. Bij CIF betaalt de verzender het transport tot aan de haven van aankomst. Deze betaal jij uiteindelijk sowieso, maar dan via de factuur waarop de aanschaf van de goederen aan jou in rekening wordt gebracht. CIF geeft wel wat gemak, omdat je niet zelf achter de verzekering aanhoeft.

Ook bij CIF krijg je nog steeds enkele kosten aan je broek : handlingkosten, inklaring en eventueel transport naar jouw opslagplek.

 

En, krijg je zo'n agent dan automatisch toegewezen om je inkomende container te regelen?

Ja, als via een uitgaande agent is geboekt wel, maar je mag de afhandeling van de container overgeven aan een ander. Hiervoor betaal je een vergoeding. Via de rederij kan je sowieso een afhandelaar aanwijzen.

 

En, als ik die goederen thuis wil krijgen, kan ik dan in principe zelf een vrachtwagen huren en deze gaan afhalen, of bestaan hier firmas voor? want ik neem aan dat ze die container niet effe mogen oppicken en terugbrengen omdat hij niet van mij is.

Voor het transport van een zeecontainer heb je een voertuig nodig die een zeecontainer kan beladen. Dit is een plat chassis met op de hoeken zogenoemde twistlocks, om de container mee vast te zetten op het chassis. Als je die zelf hebt, dan mag je met de juiste papieren in de hand zelf je container gaan halen van de kade. Na het lossen van de container moet je de lege container terug brengen naar een door de rederij aan te wijzen depot. Laat je de container te lang op de kade staan, of breng je de container niet tijdig leeg terug naar het depot, dan worden daar ook kosten voor in rekening gebracht.

kadehuur = demurrage, containerhuur = detention

 

Het lijkt mij overigens toch echt handiger om dit door de agent te laten verzorgen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.