• 0

vacuvorm of matrijs?

Wie heeft er ervaring me vavuvormen? Ik heb een product wat ik op de markt wil brengen. Omdat het maken van een matrijs erg kostbaar is en ik nog geen idee heb van het aantal te verkopen producten ben ik op zoek naar een andere manier waarop ik mijn eerste producten kan maken. Het moet van kunststof, is ongeveer 30 bij 20 bij 10 cm. Op het moment dat de verkoop heel goed gaat kan ik altijd nog een matrijs laten maken. Of weet iemand een goedkoop adres voor matrijzen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het kan nooit kwaad om zelf met een stofzuiger te gaan knutselen, maar de versie uit het filmpje lijkt me niet handig om (kleine) series te maken.

Als je denkt dat je "te klein" bent om met een professionele partij te gaan praten, zou je eens contact op kunnen nemen met een ontwerpopleiding of www.fablab.nl, die hebben meestal ook een vacuumformmachine en iemand die je kan helpen met het maken van de mal e.d.

 

hier vind je een korte inleiding en een lange lijst van bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Voor een kleine serie hoeven de matrijskosten echt niet hoog te zijn. Voor een aantal stuks kun je meestal wel af met en matrijs van MDF, kosten gaan wel gepaard met complexiteit en grootte van het uiteindelijke product.

 

Bij Vacuümvormen heb je vaak het nadeel dat je vaak nog moet nabewerken.

Ik kan je wel verder helpen als je meer vragen hebt. Ik heb veel ervaring in Vacuumvormen en kunststof verwerking.

 

Als de kosten toch wat te hoog lijken zou je ook een model kunnen laten maken met knip en plakwerk. Dan je heb je iets tastbaars en kun je er nog veranderingen in aanbrengen voordat je echt een matrijs uit aluminium laat maken.

 

Stuur mij gerust een mail als je meer vragen hebt.

 

Groetjes,

Ronald

 

 

If you think of 99 stupid, impossible ideas and 1 that works, then that was time well spent.

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens bij een vacuüm-vorm bedrijf langs kunnen gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn. Ikzelf heb ervaring met een spuitgiet bedrijf dat voor de eerste producten matrijzen laat maken in India. Deze zijn een heel stuk goedkoper dan dat ze hier in Nederland zijn. Vaak gaan ze minder lang mee (zo'n 1000 pruducten), maar dan heb je in ieder geval het opstart traject gecoverd. Ook kunnen eventuele fouten er later met het maken van een betere matrijs uitgehaald worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me af waar je voor gekozen hebt?

 

Mocht je nog steeds interesse hebben in een spuitgietdeel, dan kan ik je daar misschien mee helpen.

Ben namelijk

aan het spammen op HL en dat mag niet, zie de huisregels.

O.P.

Spuitgieten voor kleine series en exclusieve producten zonder matrijskosten | Ook serieproductie

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een spuitgietmatrijs. Het voordeel hiervan is dat je nauwelijks of geen afwerkingskosten hebt en je product is direct klaar voor verdere verwerking/assemblage of gebruik.

 

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor product je hebt. Als dit in de toekomst ook gespuitgiet gaat worden, dan zou ik kiezen voor een spuitgietmatrijs. Je zit soms wel gebonden aan bepaalde afmetingen. Je product moet dus wel in een spuitgietmatrijs passen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.