• 0

Tarief pakketpost China

Het is een veelbesproken onderwerp, er zijn heel veel topics geopend, echter meestal gaat het om containers.

 

Zijn jullie bekend met de tarieven voor pakketpost vanuit China? Mijn leverancier (eerste iets grotere bestelling) vraagt voor een pakketpost (28 KG, DHL) $250,-

 

Volgens mij inziens iets aan de hoge kant gezien mijn eerdere kleinere bestellingen (samples etc).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Luchtvracht is duur. Dit zijn geen hele uitzonderlijke tarieven. Als je het goedkoper wilt moet je vaker bestellen dan kun je flinke kortingen op transportkosten krijgen.

 

Het kan wel lonen om een paar verschillende koeriers naast elkaar te leggen. Als je een goed betaalbare oplossing hebt voor snel vervoer van relatief zware pakketten dan ben ik ook wel benieuwd. Machines van 80 tot 100 kg zijn ook niet leuk om de vrachtkosten te betalen ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is zelfs een zeer net tarief. Ik heb het even geverifieerd met een DHL contract van een grote firma. Zij betalen een paar tientjes meer.

Je moet in het achterhoofd houden dat DHL de zending niet alleen vliegt, maar deze ook aan huis ophaalt bij de verzender en aan huis aflevert bij de ontvanger.

 

Nu is de infrastructuur hier in NL goed, maar dat hoeft in China niet per definitie ook zo te zijn.

 

NB het tarief is nog wel zonder de inklaring van de goederen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel wat aan de dure kant. Het ligt er misschien wel wat aan waar in China het vandaan verstuurd wordt. Wij zitten in Shenzhen en zouden voor zo'n transport (ook DHL) niet meer dan $8 per kilo betalen. (NB dit is mits het totaalgewicht boven de 21 KG uitkomt, anders geldt een andere berekening.)

 

Maar, het kan ook aan het te versturen product liggen, Als het gevaarlijke of uitzonderlijke stoffen bevat(zoals batterijen, medicijnen etc.) dan wordt het weer anders. Ook geldt er een andere berekening voor de kosten als het volume van de vracht in verhouding tot het gewicht groter is.

 

Link naar reactie
  • 0

gewicht is 1, volume is 2

 

als je 100wc rollen van totaal 1 kg verstuurd geld dus het volume. Vandaar is er geen zinnig antwoord te geven op de vraag of het tarief duur of niet is.

 

Bijna iedereen gebruikt bij niet hoge spoed een agent die vervolgens een lager tarief kan aanbieden. Nadeel: niet verzekerd en de jongens gaan niet altijd zachthandig met de goederen om. tarief is dan meestal rond de 4.50euro per Kg waarbij dan wederom een volume/gewicht verhouding van belang is. kom je daarboven dan wordt het tarief aan de hand van volume berekend.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel wat aan de dure kant. Het ligt er misschien wel wat aan waar in China het vandaan verstuurd wordt. Wij zitten in Shenzhen en zouden voor zo'n transport (ook DHL) niet meer dan $8 per kilo betalen. (NB dit is mits het totaalgewicht boven de 21 KG uitkomt, anders geldt een andere berekening.)

 

Tsja, dit is niet zo scherp. TS geeft aan dat het om een zending van 28 kg gaat. $250/28 = $8,92 per kg.

Link naar reactie
  • 0

gewicht is 1, volume is 2

Klopt. Een maat/wicht sleutel kan van toepassing zijn.

 

Bijna iedereen gebruikt bij niet hoge spoed een agent die vervolgens een lager tarief kan aanbieden. Nadeel: niet verzekerd en de jongens gaan niet altijd zachthandig met de goederen om. tarief is dan meestal rond de 4.50euro per Kg waarbij dan wederom een volume/gewicht verhouding van belang is. kom je daarboven dan wordt het tarief aan de hand van volume berekend.

Die 4,5 euro gaat waarschijnlijk alleen over de luchtvracht. Dus van luchthaven naar luchthaven.

Transportkosten van verzender naar luchthaven en van luchthaven naar ontvanger komen er nog bij.

 

DHL rekent hier echt niet zo'n slecht tarief.

Link naar reactie
  • 0

gewicht is 1, volume is 2

Klopt. Een maat/wicht sleutel kan van toepassing zijn.

 

Bijna iedereen gebruikt bij niet hoge spoed een agent die vervolgens een lager tarief kan aanbieden. Nadeel: niet verzekerd en de jongens gaan niet altijd zachthandig met de goederen om. tarief is dan meestal rond de 4.50euro per Kg waarbij dan wederom een volume/gewicht verhouding van belang is. kom je daarboven dan wordt het tarief aan de hand van volume berekend.

Die 4,5 euro gaat waarschijnlijk alleen over de luchtvracht. Dus van luchthaven naar luchthaven.

Transportkosten van verzender naar luchthaven en van luchthaven naar ontvanger komen er nog bij.

 

DHL rekent hier echt niet zo'n slecht tarief.

 

Dat is gewoon door to door. Bij DHL of TNT/EMS krijg je zo'n tarief nooit, enkel via agent. Ik heb account van UPS en TNT dus ik kan het weten... Die gebruik ik enkel bij noodgevallen.

 

Gewicht/volume kan van toepassing zijn? Is altijd van toepassing voor luchtvracht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.