• 0

Afronden tijd naar 10 of 15 min ipv 5 min? wat zou de meeromzet kunnen zijn?

Hallo,

 

wij facturen onzet klanten voor gemaakte uren. De klanten krijgen geen gespecifieerde nota's.

Nu ronden we af op 5 minuten. Weet iemand wat de meeromzet gemiddeld zou zijn als we het afronden naar 10 minuten of 15 minuten? We willen namelijk niet het uurtarief verhogen en dit is o.i.l een geschikt alternatief.

 

Bedankt alvast!!!

 

John

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag John,

 

Op deze vraag kunnen wij geen antwoord geven omdat het aantal klantcontacten op jaarbasis niet door jou gespecificeerd wordt. De rekensom op zichzelf is niet zo lastig. De tijd van de eerste tot de vijfde minuut is niet relevant want die pak je nu ook al.

 

Bij een afronding naar 10 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 5 minuten / 60 minuten x uurtarief

Bij een afronding naar 15 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 10 minuten / 60 minuten x uurtarief

 

Zelf rond ik altijd af naar kwartieren omhoog, maar geeft dat ook altijd overal (offerte, tarievenlijsten etc.) aan. Ik geloof heel erg in transparantie naar mijn klanten toe.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dennis,

 

Je hebt gelijk, ik zal eens kijken of we het aantal klantencontacten kunnen bepalen.

 

Ben zelf ook zeker voorstander van transparantie dus dat zullen we waar mogelijk communiceren zou anders voor alle betrokkenen vervelend zou als dat achteraf zou gebeuren.

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

Bij een afronding naar 10 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 5 minuten / 60 minuten x uurtarief

Bij een afronding naar 15 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 10 minuten / 60 minuten x uurtarief

Succes!

 

Op deze wijze bereken je de theoretisch maximale meeromzet. De kans dat je van 6 afrondt naar 10 (+4), is net zo groot als van 7 naar 10 (+3), van 8 naar 10 (+2) als van 9 naar 10 (+1). Bij genoeg klantcontacten middel je naar de mediaan, en dan mag je stellen dat de gemiddelde afronding 2,5 minuten bedraagt.

 

De realistische meeromzet zou dan zijn:

aantal klantcontacten x 2,5 minuten / 60 minuten x uurtarief of, bij afronding naar 15 minuten:

aantal klantcontacten x 5,0 minuten / 60 minuten x uurtarief

 

Link naar reactie
  • 0
Quote : Norbert Bakker op Vandaag om 18:45:57

Mod edit: typfout verwijderd

Euh... typefout... ;)

 

Niets menselijks is mij vreemd ;)

 

Edoch:

Volgens het Groene Boekje moet dit typefout zijn, net als typemachine — terwijl het wel ik typ en jij typt is. Het Witte Boekje geeft echter de voorkeur aan de spelling typfout.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Welke diensten breng je in rekening?

Hoe wil je jezelf positioneren?

 

Je zou jezelf ook de vraag kunnen stellen of het uiteindelijk niet tot een grotere klanttevredenheid leidt als je simpelweg niet afrondt maar gewoon op de minuut nauwkeurig afrekent. Met de hedendaagse systemen en software is dat een fluitje van een cent.

 

Onderzoek eens of de klant vindt dat je transparant en eerlijk factureert (gepercipieerde transparantie).

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dennis.

 

super dat je dit zo hebt uiteengezet (en ook dank aan de anderen)! We gaan het eens berekenen!

 

@ Starterscoach: ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat afronding op de minuut meer wordt gewaardeerd dan naar 10 of 15 minuten maar dat dit weer makkelijker wordt geaccepteerd dan het verhogen van het uurtarief.

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.