Veel mensen zijn denk ik bezig met de belastingaangifte 2010. Ik in ieder geval wel voor mijn in 2010 gestarte eenmanszaak. Er is iets wat voor mij erg verwarrend is. Ik gebruik het programma Exact Online en alles daarin netjes geboekt, maar kan het niet rijmen met het programma van de Belastingdienst.
Nu is het zo dat ik een beginbalans had gemaakt met heel simpel aan de activa kant: liquide middelen van 2000 euro en 400 euro aan inventaris.
Geen schulden, dus aan de passiva kant 2400 euro aan eigen vermogen.
Nu is mijn eenmanszaak een startup en nog geen omzet gemaakt, alleen kosten van afgerond 7000 euro. Dus een negatief resultaat van 7000. Deze heb ik in feite volledig met de liquide middelen van2000 euro betaald PLUS nog prive stortingen. Gewoon met eigen geld betaald, niet op rekening. Dat wordt netjes geboekt in Exactonline.
Maar hoe zit ik dit in de aangifte van de belastingdienst? Ik heb het na veel uitpluizen bij Belastingdienst en hier o.a. niet uit kunnen zoeken.
Moet ik nu de liquide middelen op 0 zetten en eigen vermogen op 0 bij de vaste activa en passiva bij de Belastingdienst? Wat doe ik dan met de prive stortingen waarmee ik kosten heb gefinancierd?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand hierbij kan helpen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jasonmo
jasonmo
Goedemiddag allen!
Veel mensen zijn denk ik bezig met de belastingaangifte 2010. Ik in ieder geval wel voor mijn in 2010 gestarte eenmanszaak. Er is iets wat voor mij erg verwarrend is. Ik gebruik het programma Exact Online en alles daarin netjes geboekt, maar kan het niet rijmen met het programma van de Belastingdienst.
Nu is het zo dat ik een beginbalans had gemaakt met heel simpel aan de activa kant: liquide middelen van 2000 euro en 400 euro aan inventaris.
Geen schulden, dus aan de passiva kant 2400 euro aan eigen vermogen.
Nu is mijn eenmanszaak een startup en nog geen omzet gemaakt, alleen kosten van afgerond 7000 euro. Dus een negatief resultaat van 7000. Deze heb ik in feite volledig met de liquide middelen van2000 euro betaald PLUS nog prive stortingen. Gewoon met eigen geld betaald, niet op rekening. Dat wordt netjes geboekt in Exactonline.
Maar hoe zit ik dit in de aangifte van de belastingdienst? Ik heb het na veel uitpluizen bij Belastingdienst en hier o.a. niet uit kunnen zoeken.
Moet ik nu de liquide middelen op 0 zetten en eigen vermogen op 0 bij de vaste activa en passiva bij de Belastingdienst? Wat doe ik dan met de prive stortingen waarmee ik kosten heb gefinancierd?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand hierbij kan helpen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag