• 0

HL Café van de Toekomst

De inhoud van deze thread en alle bijgevoegde bestanden vallen onder de bijgevoegde GNU licentie!



 

Als je gebruik wilt maken van de content van deze thread, dan wordt je geacht de regels van de licentie in acht te nemen!

 

Als je via higherlevel mee wilt bouwen aan dit initiatief of je staat verkeerd vermeld in de licentie, stuur dan een emailtje naar: zrski@higherlevel.nl

 

Plan van Aanpak:

  • Fase 1: Onderdelen selecteren die in de kroeg terug komen
  • Fase 2: Onderdelen toewijzen aan participanten
  • Fase 3: Onderdelen individueel of per team uitwerken
  • Fase 4: Samenvoegen
  • Fase 5: Visualisatie!

FASE 1: Selectie

Besloten moet worden over de onderstaande onderwerpen. Alle tot nu bedachte onderdelen zijn samengevat in bengel's bestand: https://www.higherlevel.nl/yabbse/attachments/Kroegdesign.doc Omdat niet alles in de kroeg kan, zal er een keuze gemaakt moeten worden..

 

Algemeen

Naam kroeg

Locatie

Betaling

 

Inrichting

Tafels

Dansvloer

Toiletten

Garderobe

Entree

 

Core Business

Drank

Muziek

 

Interactie tussen

Fysiek aanwezige

Virtueel aanwezigen

 

Tijdsplanning

tot vrijdag de tijd om fase 1 en 2 te bespreken.

hierna kunnen de individele participanten samen of alleen aan het werk.

Fase 3 en 4 volgende week.

Fase 5 is dan nog even het probleem.

 

GNU_Free_Documentation_License_HL_toekomst_cafe.doc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Fase 1: Selectie

 

Algemeen

 

zrski's input:

Ik denk dat 5th Dimension een goede naam is. Ik vind alleen wel dat Maurice dan mee moet doen en op de een of andere manier input/ondersteuning/o.i.d. moet leveren.

 

De locatie is toch al vastgelegd door dommelsch? Of had ik dit verkeerd begrepen?

 

Qua betaling denk ik dat de betalingen via je duim een goed idee zijn. Laad je duim op als je binnen komt (net als muntjes kopen) en als je duim op is, dan moet je em weer opladen... Ik zou als kroegganger in nuchtere staat NOOIT een volmacht op mijn bankrekening geven... Als ik dronken ben waarschijnlijk wel

 

Mijn input

 

Aangezien Maurice hier (nog) geen input heeft gegeven valt voor mij 5th Dimension als naam af. Ik zal meer te denken aan Club M!XED

 

Locatie staat volgens mij niet vast maar is ook niet van belang denk ik.

Hierbij ontvang je informatie over de prijsvraag en een afbeelding van het project Living Tomorrow, waar het Café van de Toekomst misschien een deel van zal gaan uitmaken.
Het idee om het in een luchtschip te bouwen is heel interesant, maar daar maken we het ons wel heel moeilijk mee.

 

Op het punt betaling ga ik volledig met zrski mee. Een betaling dmv vingerafdruk. Maar dan wel ook alles integreren: Betaling, Jas halen, toilet, ect.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Yep, dan krijg je van die acties dat mensen hun duim op gaan steken naar elkaar en schreeuwen: "BIERTJE!" :biertje:

 

Het grappige is dat als je alles met je duim kan doen dat je dus bijvoorbeeld alleen je credit card in je kontzak hoeft te hebben om je duim af en toe op te laden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zal proberen projectleider te zijn samen met Bengel (Bengel okay?).

Hoe geef je de opmerkingen door?

Mij een e-mail sturen lijkt me niet handig.

Tsja ... in het forum is het handy als we elkaars mening lezen. Met name handig om elkaar dan te ondersteunen of tegen te spreken als je een beter idee hebt.

De volgorde van Ridler spreekt mij aan, daar ga ik mee beginnen.

De naam: 5th dimension valt af (sorry zrski), maar ook ik zie geen connection met Maurice.

Er moet uiteindelijk wél een naam gekozen worden.

De locatie staat wél vast: Amsterdam Arena!

 

Let op: deze tread graag gebruiken voor conclusies.

 

Op die andere hoeft geen slotje, daar kun je de ideeën die je nog tegenkomt plaatsen. Anders zijn Bengel en ik strax lost in space!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Algemeen:

 

Naam kroeg: M!XED

Locatie: AA (living tomorrow)

Betaling: Alles dmv vinger/duim afdruk.

 

(ik zie dat er blijkbaar nog keen keuzes gemaakt worden voor de onderstaande zaken, zodra daar ok keuzes gemaakt worden. plaats ik die hier, oke? anders wordt het wellicht weer zo`n lang verhaal)

Inrichting

 

Tafels

Dansvloer

Toiletten

Garderobe

Entree

 

Core Business

 

Drank

Muziek

 

Interactie tussen

 

Fysiek aanwezige

Virtueel aanwezigen

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Naam: heb ik eerlijk gezegd nog niet zo'n mening over. M!XED is uitstekend 5th dimension eigenlijk ook wel.

 

Betaling: zo simpel mogelijk, geen pincodes enzo. Duim is dus uitstekend.

 

Locatie: als die al vast staat is er weinig te kiezen.

(Maar ik blijf luchtschepen een geweldig idee vinden, met 1 persbericht naar het ANP weten 15 miljoen mensen dat de kroeg bestaat en wat er te doen is . Waarschijnlijk al ver voordat de kroeg uberhaupt bestaat, en wat dan belangrijk is is denk ik dat je een aantal van de mensen die het een keer willen meemaken, ook laat terugkomen)

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

O ja, mocht het volgens de spelregels toch in een zeppelin mogen, dan ben ik heel erg voor de naam:

 

The Limit

 

Met bij de ingang een neon-geval/big screen met:



Welcome!

 

This is The Limit

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Die zeppelin wordt er sowieso in verwerkt. De locatie is gekozen en de zeppelin hangt daar boven. De opstapplaats is dan AA (ik zie hier geen probleem).

Kun je de naam Limit uitleggen? Ik zie in limit ... limiet en heb het liever breder (unlimited beter miskien, maar dat is al een bestaande naam van een band).

Er zijn meerdere namen genoemd Connecting Worlds (maar dat heeft iets weg van Nokia). Zal een opsomming maken en dan kiezen we democratisch.

 

Ohhhh ... en een hele goede opmerking van mijn directeur. Die heeft ooit bij Philips een hologram voetbalwedstrijd gezien, dus is het in ieder geval realiseerbaar.

Ga ik nu buiten in het zonnetje het hele plan goed doorlezen. Hebben jullie dat al gedaan. Hebben jullie al opmerkingen?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

Kun je de naam Limit uitleggen? Ik zie in limit ... limiet

 

Nee, dan is het niets.

 

Ik had meteen zoiets van "the sky is the limit"

Dus moet het de limit heten, maar het moet eigenlijk meteen klip en klaar zijn.

 

Laat maar :-[

:D

 

of er komt een bord met zoiets van

 

The Sky is....

 

The Limit

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dit had ik inderdaad ook al gelezen. Concrete voorbeelden hoeft dus niet. Wij kunnen ons "uitleven". Dat maakt het een stuk makkelijker.

En dat de kroeg IN een gebouw moet zijn, no problemo ... dat gebeurd, maar we hebben een extra uit-/opstapje met de Zeppelin.

Ik heb het hele stuk nu gelezen en ik moet eerlijk zeggen ... hell of a job met al onze innovatieve ideeën.

Zoals gezegd doe ik de volgende van Ridler en than we talking verder? Blijf s.v.p. je suggesties op het document van Bengel schieten, want dat helpt mij een stuk verder.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

COUNT DOWN !!!!

 

Ik heb het gered. Heb beloofd deze week (en dat is in mijn tijdsschema een zeer ruim begrip). Maar ik heb het document af.

 

Zoals ik in de andere tread al meldde:

****quote

Ik heb nog even gesproken met Linda Kleinhout (coördinator van de wedstrijd). Het concept hoeft alleen maar puntsgewijs onze filosofie van het café van de toekomst weer te geven. Geen mega verhaal van tig pagina's (wat het inmiddels wel aan het worden is).

Het enige wat zwaar weegt om gerankt te worden als "winnaar" is de digitale vormgeving ervan.

En met kunst bedoelen ze niet hoe kunst besproken wordt in het café, maar hoe de "kunst" van de industriële vormgeving is.

Dat maakt mijn document snel klaar. Zal het straks hieraan hangen. Maar maakt het de klus voor de digitale vormgevers een stuk zwaarder.

Degene die deze taak op zich nemen moeten zich dus goed inleven in deze discussie. Vervolgens moeten we met ze brainstormen. Daar hebben we 2 maanden de tijd voor.

Wil de industriële vormgever (of een samenwerking tussen geïnteresserden) NU opstaan, zodat we alvast kunnen beginnen?

****unquote

 

Ik was eerst bezig met een SF verhaal veel te lang (zat al op 18 pagina's), maar zoals Linda tegen mij gezegd hebt (zie hierboven): daar zitten ze niet op te wachten.

 

Heb het meegestuurd en jullie kunnen erop schieten. Ben ik iets vergeten ? Shoot me dubble !

 

Ik heb alle plaatjes erin geplugd, dus ik hoop dat het niet te heavy is om te openen.

Concept_aanmelding.doc

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

tekstueel heb ik geen aanvullingen of op/aanmerkingen.

Maar wat mij betreft mag je de plaatjes er wel af halen, of ernstig verkleinen.

 

Het is tot nu toe wel het enige materiaal dat we hebben, maar ik vraag me af of deze plaatjes bijdragen aan het gewenste effect.

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind in ieder geval dat die plaatjes er in moeten blijven. het geeft in eerste instantie een mooi beeld van wat we willen bereiken!

 

Verder vind ik het inderdaad tekstueel er goed uitzien.

 

Alleen het stukje over Beurssysteem zou ik iets aanpassen. het staat nu nog te veel in een vraagvorm hoe het op het forum geplaatst is.

Beurssysteem: prijzen van drankjes en eten e.d. via interactief beurssysteem? Er is een café die dit heeft ingevoerd waar door vraag en aanbod de prijzen stijgen/dalen. Niet erg vernieuwend, maar door dit te koppelen van de beurskoersen op je flat-screen bij je tafeltje ziet het er erg futuristisch uit. Voegt een element van spanning toe aan het uitgaan.... Het is populair en het bevordert de omzet. Moet er wel opgelet worden dat als je met hologrammen contact heb met iemand in een andere wereld, en hem/haar een biertje aan kan bieden, dat de prijzen gelijk zijn.

 

Alternatief:

Beurssysteem: Prijzen van drankjes en eten e.d. worden bepaald door middel van een interactief beurssysteem. De beurskoersen worden getoond op je flat-screen bij je tafeltje. Dit voegt een element van spanning toe aan het uitgaan.... Het is populair en het bevordert de omzet. Er wordt ook rekening gehouden met het feit, dat als je met hologrammen contact heb met iemand in een andere (virtuele) wereld, en hem/haar een biertje aan kan bieden, dat de prijzen gelijk zijn.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Thanx babes.

Ik vind ook de plaatjes erin moeten. Want zoals gezegt zitten ze op een digitale realisatie te wachten van het plan. Met de plaatjes onderschrijf je dat je er serieus mee bezig bent.

Dus Tirza ... niet zo bescheiden ... die plaatjes zijn TOP.

Bydewee geeft dit onze industriële degisngers (waar zijn ze?) een eerste handvat om het in te richten!

 

Ik wacht vandaag nog even op commentaar van de rest en dan monday first thing (auw, auw) gaat het naar Linda toe.

Ter info: in de tread staan veel meer "innovatieve" krachten, maar ik heb geprobeerd het zo realistisch mogelijk te maken (m.n. omdat 2003 het speerpunt is).

In de digitale vormgeving kan alles weer wél verwerkt worden.

Ik heb een 5.vijfde zintuig die mij zegt dat ze de digitale plannen in een aparte ruimte in het café voor bezoekers laten zien in de trand van "okay ... u bent nu in een café, maar heeft u enig idee hoe dit er in de toekomst uit komt te zien" en dat ze de kroegtijgers naar een flimpje laten kijken onder het genot van een biertje.

Ik heb niet altijd gelijk met mijn voorzeggende geest, maar ik bedoel alleen maar te zeggen: industriële vormgevers GO FOR IT !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Top top top!

 

Ik vind idd ook dat de plaatjes er bij moeten, misschien met een commentaar dat dit een eerste schets is.

 

Qua tekst mis ik een paar dingen, maar misschien dat ik ergens wat beslissingen heb gemist:

 

- Bier wordt tot nu toe alleen als privé tapjes beschreven, komen er nog bierbots?

 

- Qua geluid zou ik toch graag gebruik maken van een audio spotlight (meer info hier). Dit stelt je namelijk ook in staat om iets te fluisteren aan kroeggebruikers aan de andere kant van de kroeg en maakt het makkelijk om "privé" feestjes in een drukke kroeg te realiseren.

 

- Het airco systeem i.s.m. de stoelen bevorderd het consumptie gedrag, misschien dat dit wat duidelijker in de tekst naarvoren moet komen?

 

Het zijn maar wat ideeën, ik zal vandaag een mailinglistje opstarten voor de designers.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Je had helemaal gelijk.

Ik heb het aangepast en verstuurd. Hebben we de deadline van 1 juli gehaald.

Denk je dat we in het digitale design afbeeldingen van alle meedenkers kunnen gebruiken als stand-in kroegtijgers!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Als het aan drie studenten ligt van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht ligt, is het eindeloos wachten op een ober iets van het verleden. Zij studeerden namelijk vorige week af op een ontwerp voor een restaurant waarin de gasten zelf de bestellingen doen vanaf de tafels.

 

Aan deze tafels in het "SitOrderEat"-restaurant zit een touchscreen gemonteerd waarop het menu te zien is. De bestellingen worden vervolgens op een centrale computer bekeken en verwerkt door de obers, die daardoor minder belast worden en uiteindelijk meer tijd hebben voor de gasten.

 

Naast het gebruik van de digitale menukaart wordt het verblijf in het restaurant veraangenaamd met een kijkje in de keuken via een webcam, het spelen van een spelletje (boter, kaas & eieren), het kijken naar een bepaald uitzicht, bijvoorbeeld een strand, compleet met geluid van de ruisende zee. Ook kan het uitgaansaanbod in de stad alvast worden bekeken voor als men uitgegeten is.

 

De inmiddels ex-studenten pakken hun idee serieus aan en zijn van plan om zo snel mogelijk met behulp van investeerders een restaurant onder deze formule te openen.

 

Uit dit berichtje van het Eindhovens Dagblad blijken best wel veel ideeën die ook in ons 'Kroeg van de toekomst'-idee zitten. Al is hun versie wel iets realistischer en meer haalbaar schat ik :)

 

(P.S. als dit je afstudeeropdracht is binnen de Hogeschool voor de Kunsten, welke opleiding heb je dan gedaan?)

Link naar reactie
  • 0

 

Uit dit berichtje van het Eindhovens Dagblad blijken best wel veel ideeën die ook in ons 'Kroeg van de toekomst'-idee zitten. Al is hun versie wel iets realistischer en meer haalbaar schat ik :)

 

Het zijn wel een paar ideeen uit de 'Kroeg van de toekomst' Maar het electronisch bestellen en in ieder geval het electronisch verwerken ervan is qua idee niet zo moeilijk om te krijgen. Nu al lopen er obers rond met een apparaat of is de verwerking van de bestelling al geautomatiseerd. De sprong naar een touchscreen op de tafels is dan, vind ik, niet zo heel erg groot.

 

'De kroeg van de toekomst' bevatte nog veel meer: connectie met andere kroegen, electronische bierglazen, veel meer geautomatiseerd, en natuurlijk, niet te vergeten:

 

Fikkie, de bierbot!!!!

 

Wat is een kroeg van de toekomst zonder...Fikkie ;D

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik schrok even en kreeg met mezelf last van babylonische spraakverwarringen. Maar zrski heeft helemaal gelijk. De uitslag is 9 november a.s. Ik verwacht voor die tijd bericht, dan wel een uitnodiging om de uitreiking in ontvangst te nemen (of bij te wonen).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

We hebben inmiddels bericht/uitnodiging ontvangen voor het bijwonen van de prijsuitreiking.

Er zijn 3 inzendingen genomineerd. Welke? Dat wordt niet vermeld.

 

Wij worden uitgenodigd om op maandag 25 november a.s. in Amsterdam aanwezig te zijn bij de uitreiking.

De brief komt mij over als een "algemene uitnodiging" en vermoed ik dat we niet bij de nominees zitten. Maar dat is slechts een vermoeden.

 

Mijn vraag aan jullie is: wie gaat er maandag 25 november mee ?

Ik moet voor 1 november a.s. doorgeven met hoeveel personen we komen.

 

Hear you later ...............

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.