• 0

100% og dekking nodig

ik was laatst bij een bank met mijn ondernemersplan.

het ondernemersplan werd 100% doordacht etc gevonden toch wilde men geen financiering verstrekken omdat ik als 'starter' geen 100% dekking kon bieden door middel van onroerend goed (mijn eigen huis heeft helaas nog niet zoveel overwaarde ;) )

Heeft iemand een idee hoe ik hier mee om kan gaan of wat dan de volgende stappen kunnen zijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Heeft iemand een idee hoe ik hier mee om kan gaan of wat dan de volgende stappen kunnen zijn

 

een eerste idee is om (een) andere bank(en) te proberen. om hoeveel geld gaat het? de ABN-AMRO lijkt niet moeilijk te doen tot zo'n 25K euro. en ik begin zelf steeds meer het gevoel te krijgen dat je voor financiering niet bij een bank moet zijn. heb je nog andere mogelijkheden: familie, vrienden, zakelijke kennissen?

Link naar reactie
  • 0

het gaat over ca 100.000 euro, de ing bank wil het doen op het moment dat ik de contracten van de klanten neerleg maar ik kan een klant pas leveren als ik zeker weet dat ik de financiering krijg (kip ei verhaal)

 

en tja voor zo'n bedrag is familie etc ook niet echt een optie

Link naar reactie
  • 0

het gaat over ca 100.000 euro, de ing bank wil het doen op het moment dat ik de contracten van de klanten neerleg maar ik kan een klant pas leveren als ik zeker weet dat ik de financiering krijg (kip ei verhaal)

 

ja voor 100K zullen ze wel meer zekerheden willen hebben. dat kan dan een "launching customer" zijn of een onderpand of anderzins een garantstelling. je kunt ook eens contact zoeken met private investeerders die zijn volgens mij (zelf overigens geen ervaring mee!) meer geneigd om risico te nemen in ruil voor ook wel meer opbrengsten. bekijk bijvoorbeeld eens op de site van de nebib - wel bekend op dit forum ;)

Link naar reactie
  • 0
(kip ei verhaal)

 

Hmm, dat verhaal ken ik niet ::) Een beetje ondermener zocht ervoor dat hij zélf de kip (of het ei) is. Of je gaat eerst verkopen en haalt een paar contracten binnen bij "launching customers" (die weten dat je even geduld moeten hebben), of je zoekt een investeerder die een ton op tafel legt. Beide opties hebben zo hun beperkingen, maar als ondernemer zul je het met die opties moeten doen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Of je downgrade je plan om toe te kunnen met 25K, daarmee kan je dan je eerste klant overtuigen, heb je de contracten dan ga je voor vervolgfinanciering verder kijken. Wees creatief, laat je niet tegenhouden, doe alles wat nodig is om te slagen, zelfs als je daarvoor dingen moet doen die we hier niet kunnen adviseren een echte ondernemer laat zich niet ontmoedigen!

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.