• 0

verklaring goed gedrag onderneming

Vroeger was er een website last van de overheid, helaas doet het web adres het niet meer.

 

Is er een nieuw webadres?

 

het gaat om de volgende klacht:

 

voor een EU tender (in consortium) is mijn onderneming (en de andere deelnemers) door de EU commissie eerst gevraagd een notariele verklaring te overleggen in december (geen wanbetaling belasting/sociale premies, niet failliet, niet crimineel). Heb ik gedaan (EUR 35 down the drain).

 

Vervolgens krijgen we 3 dagen terug bericht van de EU dat we moeten inleveren:

- recent uittreksel KvK (ik dacht dat overheden zelf toegang hebben tot die data, nu moet ik die onnodige KvK weer spekken met 15 EUR voor een A4-tje)

- verklaring belastingdienst (sturen ze snel en gratis toe)

- verklaring goed gedrag (Justitie)

 

Die laatste instantie (Min Justitie) zijn zakkenvullers en bureaucraten:

1) Ik dacht altijd dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen, maar Justitie keert het om en zegt: dat gaan we eens "onderzoeken" (zoekopdracht in database, als ze het net zo georganiseerd hebben als de belastingdienst dan is dat een fluitje van een CENT).

2) Je moet vervolgens een formulier invullen (en KvK inschrijving laten zien terwijl zij daar zelf toegang tot hebben) en dan maar afwachten (6 weken)

3) Ze willen ook weten waarom je die verklaring wilt (wat hebben zij ermee te maken?)

4) de dames en heren van justitie vragen voor deze database zoekopdracht maar liefst 145 EURO.

 

Dus: om te bewijzen dat ik geen criminele onderneming drijf, moet ik 145 EURO betalen. Ik vind het een schande en begrijp niet dat dit geaccepteerd wordt! En het is bovendien in strijd met het beginsel: "onschuldig tot het tegendeel bewezen is".

 

Terwijl ik voor elke euro hard moet werken schepen de bureaucraten in Brussel en Den Haag me weer op met een onvermijdbare kostenpost om hun incompetentie te bekostigen (die m.i. ook nog eens concurrentievervalsend is) van 145 EUR. ::)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
de dames en heren van justitie vragen voor deze database zoekopdracht maar liefst 145 EURO.

 

145 Euro? Koopje man! Ik doe het er voor Ik betaal voor een betrouwbaarheidstoets voor medebeleidsbepalers maar liefst € 2.200,- per persoon aan de Autoriteit Financiële Markten. Gewoon € 4.400,- voor 2 verklarinkjes van goed gedrag!

 

Kortom: hoe erg het ook lijkt, er is altijd wel iemand die nog slechter af is.... hopelijk put je daar wat moed uit ;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Die 200 Euro pak je toch weer terug als je die tender van een paar ton wint? :)

 

Mooie extra drijfveer om extra je best te doen op die tender.

 

Heb je liever dat iemand met strafblad, omdat hij is veroordeeld voor oplichting en het inhuren van poolse arbeiders tegen 50% van het minimumloon, de tender wint?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Vroeger was er inderdaad een website Last van de overheid. Thans kennen wij het meldpunt regelgeving waar u een melding kunt doen over onduidelijke regelgeving of ingewikkelde procedures bij de overheid. Het speciale webformulier is te vinden op:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/meldpunt

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Antwoord voor bedrijven/ melpunt regelgeving

 

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Het grappige of cynische is dat ik al sinds 1986 werk voor de Europese Commissie, maar dat doet er bij hun niet toe. Bij een bedrijf zou ik voor dit 25 jarige jubileum een gouden horloge krijgen, bij de EU een bureaucratische rompslomp.

 

Wat betreft de kosten: ook EUR 145 hou ik liever in kas (kan ik de KvK dan van betalen ;D)

 

Wat betreft de AFM: ik heb niet de indruk dat de AFM de markt ook maar enigszins heeft verbeterd, ze hebben de woekerpolissen (het grootste financieel juridische schandaal aller tijden in Nederland) niet aangepakt/zodanig geregeld dat de consument er beter van wordt (cie Duisenberg = fopspeen), laat staan dat de "betrouwbaarheidstoets voor medebeleidsbepalers" de bankencrisis heeft voorkomen. Nu zou ik weer van de AFM een vergunning moeten hebben als ik een betalingsregeling met een klant afspreek (want dan ben ik kredietverlener en dien ik aan scherpe eisen te voldoen).

 

Wat betreft die klachtensite "antwoord voor bedrijven": ik vraag me af of het zin heeft om te klagen, ik denk dat het alleen diegenen die daar werken helpt, want de overheid doet er toch niks mee. 5 jaar gelden werd mij al gezegd door hun voorganger dat de KvK-eis zou komen te vervallen, maar ja, die beslissing zal nog wel ergens in procedure zijn.

Maar goed ik zal mijn klacht weer netjes indienen bij de instanties, die zullen er naar kijken en mij beantwoorden en wie weet, misschien verandert er iets in een verre toekomst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.