Qurium geheel vernieuwd.

Aanbevolen berichten

De volgende e-mail is verstuurd naar relaties van Qurium. Aangezien HL ook een goede relatie van mij is, hier ook het mailtje :)

 

In augustus 2003 is Qurium gestart. Zonder logo, zonder duidelijke identiteit. De facturen, overeenkomsten en e-mails kwamen niet met elkaar of de website overeen. Al snel hadden we door: zo kan het natuurlijk niet. Een bedrijf moet een duidelijke identiteit hebben, herkenbaar zijn.

 

En dat is nu het geval! Qurium heeft een nieuw logo (ontworpen door Annedien Hoen), dat we vanaf heden op alle correspondentie gebruiken en onze website is compleet vernieuwd. Fris en duidelijk, dat is ons idee.

 

Qurium is ook gegroeid: Verschillende specialisten op het gebied van vormgeving en marketing zijn bij ons team gekomen om zo de kwaliteit van de producten te waarborgen. Ook is Qurium druk bezig me het introduceren van e-commerce producten: “Gemakkelijk en snel online verkopen” is ons idee en dat hoeft zeker niet veel te kosten!

Ook op marketing-gebied is Qurium een stap naar voren getreden, onze marketingspecialisten doen er alles aan om u uniek te presenteren en alles uit het internet te halen.

 

Graag horen we ook van jou, wat vind jij van onze nieuwe 'look'?

 

Kijk even op www.qurium.com

Link naar reactie

Allereerst gefeliciteerd met een hele mooie en frisse site!! Kleuren vind ik helder en duidelijk. Het geheel komt fris op mij over.

 

Toch een punt van kritiek. Wellicht wat teveel tekst op de beginpagina.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

Kijk even op www.qurium.com

 

Ik heb even gekeken, en de site is fris en helder van opzet. En geeft een overzichtelijke indruk.

 

Hier nog wat punten.

 

- Misschien is het geheel wat te algemeen, dit zou ook de site van een willekeurig ander bedrijf kunnen zijn, ik mis een beetje het 'unieke' ervan.

 

- Een mouseover bij de menu items zou misschien ook nog aardig zijn.

 

- Ik zou niet op elke pagina verwijzen naar een ander persoon. Als klein bedrijf heb je nu juist de kracht (lees: mogelijkheid) om de klant één aanspreekpunt te geven. Voor een iets groter bedrijf zou dat misschien anders zijn, daar is het niet altijd te voorkomen. Maar als klein bedrijf kan het wel, dus één iemand voor de verkoop, en dan diegene die erover gaat voert het uit. Maar de klant houdt één aanspreekpunt.

 

- Het lettertype van de tekst zou ik iets donkerder maken. Leest net iets makkelijker. En meer kleurtinten maakt een site altijd wat meer in evenwicht.

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Je vermeld bij hosting prijzen niet of dat per week, dag, maand, jaar ofzo is... dat kan duidelijker.

 

Daarnaast zou ik niet die hele lijst van mogelijke domeinnamen geven maar mensen contact oplaten nemen als ze niet zien wat ze zoeken.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
Ik zou niet op elke pagina verwijzen naar een ander persoon. Als klein bedrijf heb je nu juist de kracht (lees: mogelijkheid) om de klant één aanspreekpunt te geven.

 

Naar mijn idee wil Jelmer juist de boodschap overbrengen voor elke discipline een deskundige "in huis" te hebben. Daarom vind ik het wel goed dat er verschillende personen genoemd worden. Overigens kun je ervan uitgaan dat de mail gewoon in eerste instantie allemaal bij Jelmer uitkomt ;-)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Naar mijn idee wil Jelmer juist de boodschap overbrengen voor elke discipline een deskundige "in huis" te hebben. Daarom vind ik het wel goed dat er verschillende personen genoemd worden. Overigens kun je ervan uitgaan dat de mail gewoon in eerste instantie allemaal bij Jelmer uitkomt ;-)

 

Precies, je kan die indruk wel willen wekken, maar je valt er snel genoeg mee door de mand. En daarbij, als hij ze inhuurt voor freelance opdrachten mag je het volgens mij niet zo vermelden. Een freelancer mag nooit gebonden zijn aan één bedrijf. Zoiets heb ik wel eens gehoord.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Door de mand vallen, nee, hij geeft toch aan dat hij samenwerkt met verschillende deskundigen. Er wordt helemaal niet gezegd dat dit medewerkers zijn. Overigens betreft het ook geen freelancers, het zijn allemaal zelfstandig ondernemers. Om misverstanden te voorkomen, ik sta er ook tussen ;-)

 

Onze aanpak: Qurium werkt met ervaren specialisten die allemaal met veel plezier doen waar ze goed in zijn. We hebben daarvoor een allround aanbod aan specialismen in huis, van webdesign en webhosting tot internetmarketing en e-commerce. Eigen aan Qurium is dat we weten hoe en waar onze expertises in te zetten en deze te combineren tot het voor u meest geschikte resultaat.

 

in huis zou er dan wellicht uitmoeten. Misschien beter zoiets als "We maken daarvoor gebruik van ons netwerk met een allround aanbod aan specialismen, van webdesign en webhosting tot internetmarketing en e-commerce."

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Er wordt helemaal niet gezegd dat dit medewerkers zijn.

 

Juist wel, en precies in het stukje dat je zelf al aangeeft. Het is gewoon duidelijk welke indruk hij wilt wekken. Een weekje terug stond er achter zijn naam namelijk ook CEO. Dat ben je als je een bedrijf hebt van 100 medewerkers.

 

Als het inderdaad om allemaal samenwerkende bedrijven gaat, kan je beter de bedrijfsnaam erbij zetten. Ook het kopje "Qurium bestaat uit" geeft een indruk dat dit allemaal medewerkers zijn.

 

Als iedereen die netwerkt de bedrijven opsomt, kan ik ook tot een dergelijke lijst komen. Maar het is niet helemaal eerlijk naar de klant toe.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Netwerkorganisaties zijn nog geen gemeengoed, alhoewel daar op termijn steeds meer verandering in komt. De flexibliteit, kostenbesparing, zelfstandigheid en synergie die eruit voortvloeit heeft zulke grote voordelen dat het in snel veranderende tijden (als deze, en dan nog recessie ook nog!) alleen maar interessant is.

 

De 'virtuele organisatie' is een volstrekt legitieme organisatie-vorm.

Een organisatie met een harde kern (van 1 of meer ondernemers) en een groot aantal onafhankelijke onderaannemers is over een paar jaar heel gewoon. Een bedrijf zonder "hoofdkwartier" wekt geen argwaan meer, en 'credibility' wordt op andere manieren verkregen.

Een verandering, die vooral wordt mogelijk gemaakt door het Internet.

Binnen die vorm kun je dus wel degelijk spreken van "in huis hebben"- daar is niks smoke and mirrors aan :)

Ik ben gecommiteerd, beschikbaar, gemotiveerd- en ben onderdeel van Qurium.

Allicht ben ik ook het gezicht van mijn eigen bedrijf, maar binnen Qurium méér dan alleen een freelancer in de map 'mits opportuun eens opbellen'.

Ik loop ook rond met Qurium kaartjes, deel die ook uit- wat in het belang van Qurium is, is in het belang van mij. Dan heb je het toch goed voor elkaar als Jelmer zijnde? ;D

CEO is hij wel: Chief Entrepreneurial Operations.

Toch?

;)

 

Verder vind ik het juist wel goed dat er niet gezegd wordt "we maken gebruik van ons netwerk", want die kreet is volstrekt uitgewoond.

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie

Groter lijken dan ik ben, tsja, als het zo op jou overkomt.

Ik heb iemand die de website vormgeeft, ik heb iemand die dat omzet naar HTML, ik heb iemand die de backoffice schrijft in PHP en er is iemand die de hosting regelt. Groot genoeg, en ja, ik maak duidelijk dat ik verschillende mensen heb.

 

Heb, ja dat klinkt stom, hebben als in mijn portfolio hebben zitten die 'prefered supplier' zijn staan op de website vermeld. Zij staan altijd klaar voor mij en ik help ze dus ook aan opdrachten. Het functioneerd zo super!

 

Welleke en Annedien bedankt voor het duidelijk maken :)

 

Jelmer.

Link naar reactie

Medewerkers of niet, dat maakt toch geen bal uit! Daar heeft in principe een opdrachtgever toch ook helemaal niets mee te maken ???! Zolang ze hun werk voor Qurium doen, doet de relatie tussen hen en Qurium toch niet terzake. Als je onderhandelt met iemand van een ander bedrijf dan weet je toch ook niet wat voor een dienstverband deze heeft. Je weet alleen dat de betreffende persoon werkzaamheden voor die onderneming doet en of die nou freelancer, werknemer of zelfstandige is, tsjah.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

'Klein zijn' is sowieso geen schande, en zou voor de meeste opdrachtgevers ook geen afknapper hoeven zijn. Waar het uiteindelijk om draait is dat je competent bent, of je dat nou alleen doet, met personeel in vast dienstverband, met freelancers of in een netwerkverband maakt niet zoveel uit.

 

Verder zou ik deze manier van werken ook niet proberen te verstoppen, want het geeft wel aan dat je efficient werkt (niet te overhead van personeel dat leegloopt, en niet het gerotzooi van onervaren uitzendkrachten).

 

Medewerkers of niet, dat maakt toch geen bal uit! Daar heeft in principe een opdrachtgever toch ook helemaal niets mee te maken

 

Een opdrachtgever heeft OVERAL iets mee te maken. Je wilt dat een opdrachtgever vertrouwen in je heeft, en dat betekend dus dat niet schimmig moet doen over de aard van je organisatie als daarnaar geinformeerd wordt. Uiteindelijk is de klant degene die iedereen in de organisatie betaald, en dus ook degene aan wie iedereen verantwoordig moet afleggen - zelfs al is dat formeel niet zo geregeld dan blijft het een stukje verantwoordelijkheid.

 

 

Link naar reactie

Moeilijk doen over de inhoud van je organisatie is inderdaad niet verstandig. Wat ik bedoelde te zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat ze mij vroegen wat voor een relatie ik heb met het bedrijf waar ik afstudeer / stage liep. Ik werd gezien als een volle medewerker, ook door de mensen van buiten.

 

Maar goed, uberhaupt lijkt me de constructie binnen Qurium een goede. Samen sterker, denk ik dan maar.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

Netwerkorganisaties zijn nog geen gemeengoed, alhoewel daar op termijn steeds meer verandering in komt. De flexibliteit, kostenbesparing, zelfstandigheid en synergie die eruit voortvloeit heeft zulke grote voordelen dat het in snel veranderende tijden (als deze, en dan nog recessie ook nog!) alleen maar interessant is.

 

Indertijd zat er in het westen van het land een hele grote voorloper, the visionweb.

Het idee is kloppend, maar laten we eerlijk zijn, door onderlinge recommendatie ga je toch nog regelmatig de mist in. Ik zie het regelmatig in mijn omgeving, persoon B is laaiend enthousiast over zijn accountant, speelt hem door naar persoon A en die kan er niet mee overweg .

Netwerken leven op recommendatie van opdrachten, niet op het beoordelen van elkaars werk. Kortom de kwaliteitsgedachte is ondergeschikt aan het doen van business. Hechte virtuele netwerken lopen zo het risico kapot te gaan vanwege gebrek aan kritische massa.

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
Netwerken leven op recommendatie van opdrachten, niet op het beoordelen van elkaars werk. Kortom de kwaliteitsgedachte is ondergeschikt aan het doen van business. Hechte virtuele netwerken lopen zo het risico kapot te gaan vanwege gebrek aan kritische massa.

 

Dat is wel heel algemeen gesteld. Niet alle netwerkorganisaties werken zo vrijblijvend. De mijne niet bijvoorbeeld. Wij komen op vaste tijden bij elkaar om elkaars werk juist kritisch te beoordelen en zo ken ik meer (kleine) netwerkorganisaties. Werken met of binnen een netwerk is iets anders dan opdrachten doorschuiven, het is niet zomaar een alternatief voor eigen acquisitie. Door elkaar (kwalitatieve) verplichtingen op te leggen kun je een zeer hoog niveau van dienstverlening en innovatie bereiken, iets dat met een 'traditionele' organisatievorm minstens zo moeilijk is.

 

Een netwerkorganisatie staat of valt met de intenties en de inzet van de leden, maar is dat niet altijd zo?

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Groter lijken dan ik ben, tsja, als het zo op jou overkomt.

Ik heb iemand die de website vormgeeft, ik heb iemand die dat omzet naar HTML, ik heb iemand die de backoffice schrijft in PHP en er is iemand die de hosting regelt. Groot genoeg, en ja, ik maak duidelijk dat ik verschillende mensen heb.

 

Heb, ja dat klinkt stom, hebben als in mijn portfolio hebben zitten die 'prefered supplier' zijn staan op de website vermeld. Zij staan altijd klaar voor mij en ik help ze dus ook aan opdrachten. Het functioneerd zo super!

 

Welleke en Annedien bedankt voor het duidelijk maken :)

 

Jelmer.

 

Nogmaals, dit is niet duidelijk en het wordt niet weergeven dat je specifiek die bedrijven gebruikt voor leveren van diensten, maar dat je ze als medewerkers hebt. Waarom stond er anders CEO achter je naam?

 

Ik probeer niet te oordelen maar ik vind het gewoon niet duidelijk geregeld naar de klant toe. :-\

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Nogmaals, dit is niet duidelijk en het wordt niet weergeven dat je specifiek die bedrijven gebruikt voor leveren van diensten, maar dat je ze als medewerkers hebt.

 

Oke

 

Waarom stond er anders CEO achter je naam?

 

Vind ik wel stoer.

 

Ik probeer niet te oordelen maar ik vind het gewoon niet duidelijk geregeld naar de klant toe. :-\

 

Tsja, die klanten krijgen een goed product waar verschillende specialisten aan gewerkt hebben. Tell me the problem. Dat er op de website staat dat ik 'ze in huis heb'? Ze werken toch voor mij aan die opdracht?

 

Jelmer.

Link naar reactie

De site van Quirium is leesbaar, strak vormgegeven en snel.

 

Wel vind ik het jammer - en dat geldt lang niet alleen voor quirium - dat websites in de zakelijke dienstverlening 'plaatjes' tonen die van een photoshop CD of internet-clipart verzameling komen.

Waarom niet die personal touch? Zoveel sites geven het gevoel dat je in de Otto aan het bladeren bent terwijl we te maken hebben met zakelijke dienstverlening. Zakelijke dienstverling drijft op personen.

 

Aan de andere kant wordt het belang van sites in de zakelijke dienstverlening overschat. Elke zakelijke dienst is uniek, jouw CRM product wordt anders ervaren door klant A dan door Klant B. De potentiële klant ziet geur, kleur, bitter, zout maar zal wellicht een andere klant vragen wat de werkelijke smaak nou was.

 

Transparant maken van een dienst - de smaak - op een site is een hell of a job. Zoals Annedien schetst is netwerken essentieel in de dienstverlening .Omdat het product 'ontastbaar' is drijft het op recommendatie. Dit in tegenstelling tot de industriële business to business.

 

Wat is dan je USP als Quirium en is het mogelijk die via de site tastbaar te maken? Is het niet mogelijk probeer dan een lokkertje te maken naar het persoonlijk gesprek, desnoods via een gimmick of een promotie-stunt.

 

Good Luck

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
Het idee is kloppend, maar laten we eerlijk zijn, door onderlinge recommendatie ga je toch nog regelmatig de mist in. Ik zie het regelmatig in mijn omgeving, persoon B is laaiend enthousiast over zijn accountant, speelt hem door naar persoon A en die kan er niet mee overweg .

Netwerken leven op recommendatie van opdrachten, niet op het beoordelen van elkaars werk. Kortom de kwaliteitsgedachte is ondergeschikt aan het doen van business. Hechte virtuele netwerken lopen zo het risico kapot te gaan vanwege gebrek aan kritische massa.

 

Succesvolle netwerken zijn gebaseerd op vertrouwen; dat is het voordeel van een netwerk- je kunt werken met mensen die je kent, vertrouwt. En natuurlijk is de kwaliteit van het werk wél belangrijk. Het is niet zo, dat als je maar in een netwerk zit, je wegkomt met laagwaardige producten en diensten.

Dan word je naar alle waarschijnlijkheid door een systeem van 'natuurlijke selectie' wel uit het netwerk gewerkt- je krijgt dan gewoonweg geen opdrachten meer toegespeeld en mensen praten iets minder met je...

 

De recommendatie is een neveneffect van het feit dat je iemand werk gunt- de recommendatie wordt waardevol voor degene die deze krijgt (vaak na een vraag: "Zeg, ken jij iemand die..."), omdat hij of zij 'm krijgt van iemand die ze vertrouwt.

Daarom is mond-tot-mond reclame ook één van de meest krachtige; het komt van iemand die je kent (en vertrouwt!).

 

De netwerken die wél gebaseerd zijn op puur en alleen een fuik zijn voor elkaar, lead generators, vormen op zich een stabiel systeem en is in z'n soort een interessante acquisitiemethode, maar meer dan dat ook niet.

Binnen een netwerk gebaseerd op vertrouwen is een grotere tolerantiemarge (als je fouten maakt, zoals elk mens), een grotere behulpzaamheid zonder direct het kosten baten plaatje op tafel te gooien, meer aandacht voor de persoonlijke factor (mensen die écht blij voor je zijn als het goed gaat, en je echt steunen als het niet goed gaat), de waarde van een aanbeveling is hoog omdat je weet uit welk netwerk het afkomstig is.

En het resulteert in opdrachten. Mocht er, al lezende de gedachte rijzen: Ja, leuk Annedien, La La Land, maar er moet ook brood op de plank! -- dat brood komt er.

Bovendien is er wel degelijk sprake van een zekere mate van 'kritiek'-- als je namelijk op basis van vertrouwen met elkaar werkt voel je je geroepen om het je relatie te vertellen als 'ie iets aan het verprutsen is. Een beetje in de sfeer van "je vrienden zijn de mensen die het je vertellen als je spinazie op je tanden hebt". En omdat het je gezegd wordt door iemand aan wiens oordeel je waarde hecht, heeft het ook impact.

 

Netwerken heb je dus in alle soorten en maten.

 

"Netwerk" is een woord dat, als het om mensen gaat, iets onzichtbaars en abstracts beschrijft. Het is wel inzichtelijk te maken met een model (wie kent ze niet, die bolletjes met streepjes ertussen) maar 'the map is not the territory'. We zijn niet, zoals een computernetwerk, met kabeltjes aan elkaar verbonden maar door 'relaties'.

Door gevoelens van sympathie, door gevoelens van antipathie, door

bloedbanden, door wederzijdse afhankelijkheid, door gezamelijke belangen,

door een gezamelijke tegenstander, door liefde."

 

Annedien

 

 

 

 

 

Link naar reactie

De volgende e-mail is verstuurd naar relaties van Qurium. Aangezien HL ook een goede relatie van mij is, hier ook het mailtje :)

 

In augustus 2003 is Qurium gestart. Zonder logo, zonder duidelijke identiteit. De facturen, overeenkomsten en e-mails kwamen niet met elkaar of de website overeen. Al snel hadden we door: zo kan het natuurlijk niet. Een bedrijf moet een duidelijke identiteit hebben, herkenbaar zijn.

 

{knipperdieknip]

 

Graag horen we ook van jou, wat vind jij van onze nieuwe 'look'?

 

Kijk even op www.qurium.com

 

Hi Jelmer,

 

ik had eerder willen reageren maar er kwam een gekkenhuis langs in mijn planning. Op dit moment zijn de mannen in witte pakken druk bezig de boel weer op te ruimen, maar ik weet niet zeker of dat nou een verbetering is.

 

Echter, on topic nu.

 

Qua vormgeving en interaction design vind ik een heel prettige en goed leesbare site. Als B2B-geïnteresseerde heb ik geen behoefte aan allerlei poeha. Just show me the money, ik heb het druk zat. En dat doe je goed. Daarbij zijn je teksten prettig leesbaar en is de lay-out erg overzichtelijk. Toch mis ik wel een beetje sjeu: een ding als "Hoe sterk is jouw merk" (Impulsant), een "Gratis muismat" (Yourcom), een "Mystery Guest" (Studio34) zou het geheel wel goed doen.

 

Bij de vermelding van meerdere contactpersonen die ieder bij een ander bedrijf werken stond ik aanvankelijk heel raar te kijken, maar dat komt doordat ik juist die achtergrond weet. Weet ik dat als klant niet, dan zal ik er minder moeite mee hebben. Wel vraag ik me af hoe je een dergelijk stelsel vol gaat houden als er telefoonnummers uitgewisseld gaan worden met de klant. Verzandt Qurium dan in een woud van verschillende tokootjes waar de klant individueel mee praat, of kun je het overzicht nog behouden? Lijkt me een enorme uitdaging. Zelf wil ik ook met een sterk netwerk gaan werken, maar dan geloof ik meer in één contactpersoon / accountmanager voor de klant dan in een hele trits aan verschillende personen die ieder op hun eigen gebiedje de klant van dienst kunnen zijn. Wel interessant om over na te denken en ik wens je veel succes met het concept.

 

Dan een aantal losse punten, in onnavolgbare volgorde:

 

Printen niet mogelijk

Of, althans, de helft van de tekst valt buiten het papier. Als ik de contact-pagina uitprint, valt bijvoorbeeld een stuk van het telefoonnummer weg.

Dit zie ik overigens terugkomen bij de meeste sites van Higherlevel-leden, zelfs bij andere Higherlevel-website-bouwers. Merkwaardig, want met een eenvoudige CSS-oplossing is dit te voorkomen zonder dat je lay-out er op het scherm onder hoeft te lijden.

 

Je weet niet waar je bent

Stel, ik klik op marketing. Ik check even mijn mail, ga terug naar de site en denk "waar was ik ook alweer?" Nergens wordt duidelijk dat ik in het onderdeel marketing zit.

 

Waar is het portfolio?

Je presenteert je als een bedrijf/zakenpartner waarvoor 7 mensen actief zijn. In je mail schrijf je actief te zijn sinds augustus 2003. Wat Qurium heeft gedaan of wie zijn klanten zijn, wordt me echter niet duidelijk. Een mooi verhaal kan iedereen ophangen, dus als potentiële klant ben ik vooral benieuwd naar je track record.

 

Wat is Qurium nou eigenlijk voor bedrijf

Wat is de kracht van Qurium? Waarom of wanneer zou ik Qurium moeten kiezen als zakenpartner en niet een ander bedrijf? Webdesign, hosting, marketing, e-commerce... het zijn allemaal zaken die ik elders ook kan vinden. Ik lees een hoop mooie woorden, maar ben het met de strekking van Boomsticks verhaal eens: het is niet duidelijk waar Qurium's toegevoegde waarde ligt ten opzichte van andere bedrijven die hetzelfde beweren.

 

Het is wel erg website-gericht

De hele site ademt uit: "Qurium ontwikkelt websites". Het is een beetje "wat kan uw bedrijf allemaal op internet". Maar volgens mij kun je met je netwerk veel meer bieden dan dat. Je biedt wel een en ander op toepassingsniveau (CRM, e-mailmarketing), maar ik mis het concept-denken in het verhaal. Ik ken wel meer bedrijven met een mooie site, een goed logo en een prima huisstijl, die echter veel nauwelijks iets uit het medium halen. Anno 2004 is internet geen eindstation, ook geen beginstation, maar een medium dat in te zetten is in de bedrijfsstrategie. Ik ben daarom juist heel erg benieuwd naar Qurium de ideeën-bedenker, Qurium de conceptontwikkelaar, Qurium de inspirator, Qurium de innovator. Als ik de namen op je contact-pagina bekijk, bulkt het daar van de kracht, de inspiratie en de mogelijkheden. Toon die power op je site!

 

Het heeft geen enkele nieuwswaarde

De Qurium-site heeft niks actueels. Je komt er als potentiële klant 1 keer, en vervolgens heb je geen enkele reden om nog eens te kijken totdat je de diensten van Qurium daadwerkelijk nodig hebt. Vraag is, denk je op het moment dat je dergelijke diensten nodig hebt wel aan Qurium als je de site in het verleden slechts 1 keer bezocht hebt en er verder niet mee in contact bent gekomen? Ik denk dat je daar heel wat potentie laat liggen. Natuurlijk is je netwerk een uitgelezen mogelijkheid om klanten te vinden, maar ik zou de mogelijkheden van je eigen site beter benutten. Denk aan een periodieke actie. Denk - a la Joost met zijn Studio34 - aan een nieuwbrief. Overweeg een RSS feed. Het vergaren van content kost wel enige moeite, maar als ik zie hoe actief je bent op Higherlevel denk ik niet dat tijd daar het probleem hoeft te zijn.

 

Webhosting

Dit onderdeel heeft in de huidige vorm weinig waarde, m.i. Een klant die leek is op technisch gebied weet niet of hij 75 of 225 MB diskspace nodig heeft, en heeft geen benul van wat MySQL mag zijn. Mensen die dat wel weten, kunnen niks met deze summiere informatie. is het Linux of Windows? Wat wordt er allemaal ondersteund? Hoeveel POP3-boxen zitten er bij? Voor meer weten kan men contact opnemen, maar ook net zo goed een siteje verder surfen. Waarom zou je dat laatste risico nemen?

 

En tot slot een paar kleine details:

 

- Maak je logo overal klikbaar en laat het verwijzen naar je homepage

- Het lettertype lijkt me erg licht. Weet je zeker dat deze op diverse monitoren goed leesbaar is?

 

Succes met je onderneming!

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.