• 0

Hoe splits ik groothandel en detailhandel?

Hallo

 

 

Ik heb mijn bedrijf nu ingericht volgens onderstaand schema:

winkeloud.jpg

 

 

 

In de winkel bv zitten mijn winkels waar ik 15 jaar geleden mee begonnen ben, de groothandel bv is opgericht om all mijn winkels snel en centraal te bevoorraden, tot voor kort leverde deze exclusief aan mijn winkels.

 

 

Sinds de kredietcrisis levert de groothandel ook aan externe klanten, daardoor is het idee ontstaan om deze te verzelfstandigen, voorheen hadden alle 3 de bedrijven dezelfde directie, Dit is in december veranderd doormiddel van een nieuwe directie bij de groothandel.

 

 

Uiteindelijk wil ik naar dit:

winkelmiddel.jpg

 

 

 

 

Kan iemand me vertellen hoe ik dit zo goedkoop mogelijk doe, zonder teveel af te tikken aan moeder staat?

 

Alvast hartelijk dank voor uwe antwoorden.

 

Gegroet heer van der velden.

 

Ps de bovengenoemde bedrijfsnamen zijn niet echt, ik heb ivm privacy redenen de bedrijfsnamen vervangen door me echt naam om zo toch duidelijkheid te creëren.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Waarom wil je dat doen, de groothandelsactiviteiten zijn nu toch ook al afgezonderd?

 

De goedkoopste manier zal zijn dat PH een nieuwe tussenhoudster opricht en Winkel Holding de aandelen in Groothandel verkoopt aan de nieuwe tussenholding. Daar hoeven geen fiscale gevolgen aan te zitten, maar dat is afhankelijk van de feitelijke situatie (o.a. het bestaan van een fiscale eenheid, indien die fiscale eenheid zou verbreken door de aandelenoverdracht - dat hoeft niet een probleem op te leveren c.q. eventuele problemen daarbij kunnen worden opgelost, maar daar moet je dan wel even op bedacht zijn).

 

Zonder nadere informatie kan hierover geen zekerheid worden gegeven.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.