• 0

Twee keer belastingcontrole?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Heb er geen verstand van maar liijkt me belangrijk te weten of het 2 x voor de boeken van hetzelfde boekhoudkantoor zijn of 2 x voor een andere klant van het boekhoudkantoor

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst mag van elke ondernemer één keer een boekjaar controleren. Aangezien het een administratiekantoor is, kan je dus veel meer dan een keer een controle hebben, aangezien ze de ondernemer controleren en niet het administratiekantoor.

 

Dezelfde week kan toeval zijn. Gaat het om verschillende soorten ondernemers? Zijn de controles van verschillende belastingkantoren?

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om 2 verschillende ondernemers en dezelfde belastingkantoor

 

ik dacht dat ik ooit een keertje een stuk had gelezen over de belastingdienst, dat ze administratiekantoren niet te vaak mogen lastigvallen met controles.. (ik kan het ook gedroomd hebben)

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat het verschillende ondernemers zijn, maar zijn hun activiteiten ook verschillend?

 

Waarom zou de belastingdienst administratiekantoren niet mogen 'lastigvallen'? Juist voor de ondernemer is het beter dat de controle bij het administratiekantoor gebeurt, zodat de ondernemer gewoon door gaan met ondernemen en dat zijn advisuer de eerste vragen kan opvangen. Voor het kantoor is het ook niet echt vervelend, want meestal bereken je de tijd die je aan de controle besteed gewoon door aan de klant.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 1

Op basis van de algemene MKB-steekproef zal het niet heel vaak voorkomen dat een klein administratiekantoor twee controles in één week heeft. Maar er zijn ook andere selectiecriteria. Zo loopt er momenteel een onderzoek naar het gebruik van afroommodules in administratiesoftware en kassasystemen. Als je veel cliënten hebt die software gebruiken waar een afroommodule voor beschikbaar is, en de omzetten van die cliënten afwijkende gegevens laat zien ten opzichte van de branchegemiddelden, moet je niet gek staan te kijken dat de fiscus wat meer interesse toont. En zo zijn er nog meer redenen waarom de fiscus soms wat vaker en soms wat minder vaak op de stoep staat.

 

De kans is klein dat het om kantoortje-pesten gaat: daar heeft de fiscus de mankracht niet voor. Voor wat betreft voorbereidingstijd: ook bij de fiscus gebeurt (doorgaans) wat meer dan alleen een afspraak maken. Verschuiven is gelet op de planning niet altijd haalbaar.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.