• 0

Ervaring met VastOpMobiel?

De firma Vodafone biedt de mogelijkheid om het telefoonverkeer richting een vast nummer te ontvangen op een gsm met een zakelijk abonnement.

 

Ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze dienst.

(Wat is de kwaliteit van de verbinding? Wat zijn de belkosten voor de klant? etc)

 

Misschien dat concurrenten als T-mobile, KPN en anderen ook dit soort diensten aanbieden. Als je je ervaring hiermee wil delen dan stel ik dat ook op prijs.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier wilde ik toevallig laatst al een topic over openen.

Dit is voor mij en ik denk voor meer mensen hier op het forum een hele goede oplossing.

 

Een maand geleden hoorde ik hiervan een reclame op de radio en ben gelijk een abonnement gaan afsluiten.

Voorheen had ik een vast nr, van kpn en deze stond altijd doorgeschakeld naar mobiel, wat neerkwam op hele dikke rekeningen.

 

Bij vodafone betaal ik nu € 10,- abonnement en € 12.50 voor deze extra service.

Bellen kost geloof ik € 0.10 per minuut naar mobiel en € 0.02 naar vast ( dit laatste weet ik niet zeker meer )

 

Omzetten van kpn naar het naar vodafone was iets sneller dan gepland en zonder de beloofde mail of sms, hierdoor was het een aantal dagen stil aan de telefoon ( had de telefoon nog niet in gebruik genomen )

 

 

Nadeel is dat ik nu weer met 2 telefoons loop, vodafone voor inkomende oproepen en mijn oude 06 voor uitgaande, dit omdat ik hier nog een 10 jaar oud tarief heb wat inmiddels heel goedkoop is.

 

Ik heb er nog geen problemen mee gehad, en raad het zeker aan.

 

 

Eduard

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook vast op mobiel sinds 4 weken.

 

Geweldig!

 

Waarom? Ik zit meer dan de helft van de maand in het buitenland en ben dus eigenlijk alleen via gsm bereikbaar. Nu had ik al een Vodafone ondernemersbundel en een Vodafone Europe (dit omdat europe bij vodafone niet gelijk is aan europa).

 

Inkomende gesprekken op mijn Europe toestel binnen de europe zone zijn volledig gratis. Nu heb ik dus het vast op mobiel gekoppeld aan het Europe toestel waardoor alle oproepen die via mijn vaste nummer binnen komen volledig gratis voor mij zolang ik in de Europe zone ben. Zit ik buiten die zone dan gaat de telefoon uit.

 

Mijn ondernemersbundel behoud ik voor de uitgaande gesprekken en voor als ik buiten de Europe zone zit (tevens kent iedereen dit nummer).

 

Gesprekskwaliteit is niet anders als dat ik normaal gebeld word op mijn gsm. De kosten voor mij zijn dus alleen de extra abonnementskosten. Ik heb gelijk verschillende nummers aangevraagd (mooie serie omdat ik de eerste in de regio was) waaronder 1 fax nummer. Als iemand mij een fax stuurt krijg ik een sms melding. De fax komt vervolgens binnen op een door mij opgegeven mail adres en dit gaat net zo snel als van fax naar fax.

 

Omdat ik het gelijk heb aangevraagd nadat ze de service gelanceerd hadden verliep de aanvraag niet vlekkeloos maar neem aan dat dit wel zal verbeteren. Ik heb overigens gewoon nieuwe nummers aangevraagd wat waarschijnlijk wel het vlotste zal zijn.

 

edit : als je een nieuw nummer aanvraagt is het netnummer afhankelijk van de plaats waar je contract op staat. Je kan dus niet zomaar een netnummer aanvragen van een willekeurige plaats in Nederland. Het nummer wat je dus krijgt is een echt lokaal vast nummer en geen 085 oid.

 

edit2: bijkomstig voordeel van dit systeem is dat ik nu door het thuisfront gratis gebeld kan worden via voip als ik over de grens zit. uitgaand van thuis uit is gratis, ontvangst van mijn kant is ook gratis.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak hier in Spanje gebruik van VOIP van Netelip, ik heb locale netnummers in verschillende Spaanse provincies en allen zijn gekoppeld aan mijn mobiele telefoon..

 

Ook heb ik sinds kort bij dit zelfde bedrijf een Nederlands 085 nummer zodat mensen uit Nederland mij tegen lokaal tarief kunnen bellen.

 

Op plaatsen waar ik toegang heb tot WiFi bel ik via internet (0,015 euro/minuut) met een app op mijn telefoon, op andere locaties kan ik via een speciaal toegangsnummer ook super goedkoop bellen vanuit bijna alle landen.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben het ook en het is ideaal. Een erg mooi nummer (wij hebben een mooi netnummer met maar liefst 5 nullen) en de belkwaliteit is prima en niet anders dan "normaal". Door de aanbieding die ze op dit moment hebben lopen betalen we zelfs maar 5 euro per maand voor VastOpMobiel. Omdat we zelf niet vaak zelf hoeven te bellen kost het ons niks om via een mooi netnummer wel altijd bereikbaar te zijn op onze bedrijfs mobiele telefoon.

@Vormkracht10 - vormkracht10.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.