• 0

frisdrank verkopen op markten en braderieen

Geachte

 

Het is al een enige tijd geleden dat ik hier gepost heb.

Mijn eerste topic ging over jeans.

Hierover heb ik ontzettend goeie tips gehad en dit loopt nu dan ook naar grote tevredenheid.

 

Echter ben ik toe aan een beetje uitbreiding en nieuwe uitdagingen.

 

Dus nu is mijn idee om ook frisdranken en eventueel bier te gaan verkopen op markten en braderieen.

Mijn idee is natuurlijk om deze aan een hele laag prijs gekoeld aan de man te gaan brengen op de markten.

Ik weet wat de snackwagens etc. vragen voor hun dranken en mijn prijzen zullen een stuk lager liggen.

Nu is mijn vraag mag ik de prijs zelf bepalen of zijn daar voorschriften voor.

En heb ik hiervoor vergunningen nodig aangezien alles verpakt zit in blik.

Verder wil ik ook grotere partijen doorverkopen aan particulieren en andere handelaren en wederverkopers.

Maar dit is geen probleem neem ik aan.

Ik sta al ingeschreven bij de kvk en heb ook een btw nummer maar deze slaan op confectie.

Ik weet dat ik een handelsnaam kan toevoegen maar krijg ik dan ook weer een ander btw nummer erbij.

En het liefst voer ik een administratie voor beide is dit ook mogelijk.

 

Nou weer een hoop vragen waar ik met smart op de antwoorden en tips wacht.

 

Mvg

 

Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Qua prijs ben je vrij.

 

Bij levensmiddelen gelden uiteraard speciale regels, hoewel die strenger zijn voor vers en bereid. Alcoholhoudend is een hoofdstuk apart. En dan heb je nog ventvergunningen, maar dat kun je bij de organisatie van de markt of braderie opvragen. Dat moet allemaal makkelijk uit te zoeken zijn, dus dat is je eigen huiswerk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een ventvergunning heb ik niet nodig aangezien dit markten en braderieën bedragen en deze draai ik al met enige regelmaat.

En over andere vergunningen vroeg ik mij af of je die nodig hebt omdat alles in blik zit verpakt.

Dit is dan eigenlijk nog de enigste vraag die ik graag beantwoord zou willen zien aangezien de andere vragen mij de bank en de kvk wel kunnen beantwoorden.

Ik ben in ieder geval al blij om te horen dat ik qua prijs vrij ben dat is in ieder geval al een antwoordt op een vraag.

 

Ik zoek echt wel op het internet en dit forum naar antwoorden.

Maar dit is tegenwoordig niet meer zo makkelijk want je moet wel de juiste zoektermen weten.

Maar hier zitten toch wel veel mensen met echte ervaring en die super goede tips en vaak ook nog adressen hebben.

Mijn vorige topic over de jeans is door middel van dit forum ook een succes geworden omdat mensen adressen en tips voor mij hadden in ruil voor adressen en tips die ik voor hun had.

 

mvg

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft je vraag over het verkopen van bier. Voor het verkopen van (zwak) alcoholische drank heb je sowieso een Verklaring Sociale Hygiëne nodig. Hier is meer over te vinden op www.svh.nl.

 

Tevens heb je voor het verkopen van zwak alcoholische drank, buiten een horecazaak met vergunning om, een ontheffing nodig. Deze is aan te vragen bij de desbetreffende gemeente. Het gaat om artikel 35 van de Drank- en Horecawet. Ik geef je echter weinig kans om ontheffing te krijgen om bier en zwak alcoholische dranken te verkopen op markten en braderieën.

 

Voor het verkopen van frisdrank heb je in ieder geval te maken met de nVWA. Daar zul je dus kunnen zoeken naar meer informatie.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mark,

 

Zoals toegezegd nog een reactie van mij.

 

Braderie: Indien er voor de braderie een ontheffing in het kader van artikel 35 van de Drank- en Horecawet is verleend, is het toegestaan om zwakalcoholhoudende drank te verkopen (= de drank wordt dan ergens anders gedronken en niet ter plekke genuttigd) en te schenken (= de drank wordt dan ter plekke genuttigd). Alleen indien je zwakalcoholhoudende drank schenkt, moet je beschikken over een SVH.

 

Markt: De kans dat er voor een reguliere markt de eerdergenoemde ontheffing wordt verleend is erg klein. Op basis van van artikel 18 van de Drank- en Horecawet is het zonder ontheffing niet toegestaan om alcohoudende dranken te verkopen vanuit marktkramen (= op markten). Dus een vergunning is niet eens mogelijk.

 

Verder moeten alle ondernemingen die eet- en drinkwaren bereiden, verwerken, behandelen of vervoeren veilig met voedsel omgaan. Lees meer over Hygiëne van levensmiddelen (HACCP).

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.