• 0

Dienstverlening aan Amerika (belasting regeling)

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Yannick,

 

Na je antwoord op de vraag van Joost, zal ik het stokje even overnemen.

 

Je diensten worden voor de BTW verricht in de VS. Daar moet je het dus idd regelen, maar voor zover ik weet (eeeeh, ik ben zelfs nog nooit in de VS geweest) worden prestaties tussen bedrijven daar niet belast met BTW of sales tax zoals die belasting daar heet.

Als ingezetene van NL, neem ik aan, ben en blijf je hier inkomstenbelastingplichtig. Hoe het met de VPB-plicht zit, als je het als B.V. of een dergelijke rechtsvorm doet, weet ik niet. Mocht de VPB aan de orde zijn, vraag dat dan nog even.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Suc6 iig,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hallo John, bedankt voor je reactie. Als eenmanszaak ben ik alleen omzetbelastingplichtig, dus VPB is niet van toepassing bij mij. Het is erg verwarrend aangezien ik naar de VS wordt gestuurd om het daar te regelen en zij sturen mij weer met een verzoek terug. Het bedrijf zelf geeft mij een formulier om in te vullen en dat blijjkt het te zijn, maar het lijkt mij dat ik op een of andere manier toch ook aangifte in Nederland moet doen.

Link naar reactie
  • 0

Als ik nog even een toevoeging op de vraag mag stellen: ik krijg cheques van amazon.com usa en geld van google adsense Ierland.

 

Ik heb dit allemaal opgegeven aan de belatingdienst volgens de info die ik hier in deze forum en op de belastingdienst heb gevonden.

 

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een factuur sturen naar beide partijen. Ik zou zo zeggen: wat maakt het de belastingdienst nu uit of ik een factuur naar het buitenland stuur? Een factuur sturen naar het almachtige amazon en google: dat gooit men toch daar rechtstreeks in de prullenmand?

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een factuur sturen naar beide partijen. Ik zou zo zeggen: wat maakt het de belastingdienst nu uit of ik een factuur naar het buitenland stuur? Een factuur sturen naar het almachtige amazon en google: dat gooit men toch daar rechtstreeks in de prullenmand?

 

Dag Harald,

 

Al was het alleen maar om jouw vraag nog even in de schijnwerpers te zetten, maar volgens mij doet Google Adsense en wellicht ook Amazon aan selfbilling. Die maken zelf de factuur die jij eigenlijk aan hen zou moeten sturen.

De factuur is dus, zoals Yannick als zegt, voor je eigen administratie.

 

Wellicht ten overvloede, maar bewaar wel alles dat ook maar enigszins op administratie lijkt, ook die cheques dus, 7 jaar!

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

Bijna 10 jaar later,... zit ik met dezelfde vraag. 

Van wat ik verder heb gevonden is er niets veranderd en indien je digitale diensten verleend in USA ben je lig in Nederland niet BTW plichtig, dus mijn facturen aan dezen in de States zullen zonder BTW verstuurd worden ongeacht of ik lever aan een bedrijf of persoon.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.