• 0

merkloze mode schoenen en kleding uit China halen

Hallo,

 

Ik ben bezig om vooral schoenen en kleding wat geen merk heeft naar Nederland te halen. Ik weet dat ik over het product invoer rechten moet betalen. Maar op de website gekeken te hebben van de douane ben ik ook niet veel wijzer geworden. Waar kan ik de juiste informatie vandaan halen om het proces allemaal legaal te laten verlopen? De leverancier zegt dat het allemaal wel goed zit en dat er niet zo streng gecontroleerd wordt. Maar als je aan het groeien bent en je krijgt steeds meer bestellingen binnen waardoor je vaker en groter in moet kopen is dit geen goede zaak. Daarom wil ik precies weten wat ik moet doen. Wie kan mij hekpen hiermee...

 

Groetjes Roy.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de zeer snelle reactie.

Ik heb naar de site gekeken maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Dit is dus het enigste wat er nodig is om het zegmaar op een manier te versturen zonder ook maar enig probleem te krijgen met de verzending? Op de site krijg ik alleen niet te zien hoeveel procent het is. Ook is het voor mij onduidelijk aan wie ik het moet doorgeven/betalen? Want de leverancier verstuurd het via dhl.

Wat moet de leverancier extra doen voor dit?

Groetjes,

 

Roy.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt!

 

Alleen ik had het besproken onderwerp al gelezen en daar wijst mijn vraag ook niet naar. Mijn leverancier verstuurd het via DHL dus ik heb geen probleem met containers en vervoersmiddelen die ik zelf vanuit Rotterdam zou moeten regelen.

 

Kan iemand mij nog verder helpen met deze vraag....

Link naar reactie
  • 0

Op de meeste kleding uit China is een invoerheffing van 12%. Er zijn uitzonderingen; shawls bijvoorbeeld heeft 8%. Schoenen weet ik niet. De medewerkers van de Douane zijn heel aardig en behulpzaam. Je kunt ze bellen via de belastingtelefoon: 0800 - 0143

 

Invoerheffing betaal je over het totaal aan kosten. Dus:

 

bruto inkoopprijs + eventuele uitvoerkosten + transportkosten = basis voor invoerheffing

 

Daarna betaal je nog BTW, maar die krijg je natuurlijk ook weer terug.

 

 

Ehh, hoeveel ervaring heb je met zaken doen met China? Je klinkt vrij 'groen'. China is een jungle; weet je zeker dat alles goed zit met die leverancier? Is de leverancier een producent met exportvergunning of alleen maar een exporteur? Heb je kwaliteitscontrole ter plaatse? Je zult niet de eerste zijn die een complete container met goederen kunt afvoeren, omdat de monsters toch wel wat beter waren dan het uiteindelijke product dat je geleverd krijgt.

 

Succes!

 

Jos

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 1

Interessant topic :)

 

Zelf maak ik gebruik van www.dhgate.com dit zijn allemaal middlemen die er wat op willen verdienen dus verwacht geen bodemprijzen. Ook garantie is vaak ver te zoeken. Als je eindelijk een chinees hebt gevonden die retourneringen accepteert moet je ook rekening houden met de retourkosten want deze kunnen aardig oplopen. Zoek ook goed uit welke maten je nodig hebt want Medium in China is vaak Extra Small volgens nederlandse begrippen.

 

Wat josephusjg aangeeft klopt helemaal. Ik heb zelf een sample van een vest aangevraagd en was zeer onder de indruk van de kwaliteit (ik meen dat het vilt was). Dezelfde dag een grote order geplaatst van 100 stuks en toen bleek de kwaliteit eens bedroevend slecht te zijn. De vesten waren opeens van een hele andere stof gemaakt! namelijk dat 'enge stofje' wat ook in trainingsbroeken zit. En daar zit je dan met 100 stuks die je met goed fatsoen niet kunt verkopen :(

 

Als je echt serieus bent zou je toch echt zelf naar China moeten gaan. Via alibaba.com kun je makkelijk in contact komen met fabrieken, maar helaas zijn er, net als op marktplaats.nl, vele oplichters actief! Een verified en/of Gold membership zegt helaas niets over de betrouwbaarheid! Zie Google

 

Wellicht dat Paul Stuyver jou hier verder mee kan helpen.

 

Succes!

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

allereerst mijn excuus vanwege mijn late reactie terwijl jullie mij zo snel behulpzaam zijn.

 

Bedankt voor de reacties! Ik ben er natuurlijk heel wat wijzer van geworden. Maar hoe betaal ik de btw en invoerbelasting. Moet dit mijn leverancier regelen wanneer hij dit gaat verzenden? Of stuurt mijn leverancier het op en als het bezorgt word word krijg ik nog een bedrag wat ik aan de deur moet betalen. (zo gaat het bij DHL).

 

Verder, wat heel begrijpelijk is, maken jullie je misschien een beetje zorgen vanwege mijn ervaring. Ik haal regelmatig spullen uit China.

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Roy.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Roy,

 

Klopt, DHL regelt de inklaring voor je en zal je de inklaringskosten, invoerrechten en BTW in rekening brengen/of aan de chauffeur laten betalen. Misschien wel een idee om je BTW nummer door te geven aan de leverancier, dan kan hij dat op de factuur vermelden en hoeft DHL het niet aan je te vragen.

 

Groeten, Gert-Jan

gert-jan.vangijs@vatlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd, heeft dhgate en Alibaba zijn vergelijkbaar. Maar in de buitenlandse handel, dhgate beter te doen. Mede omdat de prijzen van hun producten goedkoop, aan de andere kant is dat het een reeks van promoties heeft. Sommige mensen kunnen een slechte verkoper is niet eerlijk, maar in essentie, dhgate of betrouwbaar.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.