• 0

Thuis werken met gezin om je heen hoe doen jullie dat?

Hoe doen jullie dat thuiswerken met je gezin om je heen?

Met baby in de arm en peuter naast je is het geen optimaal werkklimaat om geconcentreerd te kunnen werken.

Hoe deel je dan je werk in?

Alles in de avonduurtjes als de kinderen slapen? Vol energie er tegenaan of ga je dan zelf ook languit?

Ik ben erg benieuwd naar leuke, creatieve en praktische oplossingen (anders dan speelzaal,creche, oppasoma, buurvrouw etc).

uiteraard enigszins pedagogisch verantwoord.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De werkzaamheden zijn op de laptop kan allemaal prima met onderbreking, alleen voor de flow is het wat minder.

Het zijn geen werkzaamheden waar je je kinderen bij kan betrekken..

Ben vooral benieuwd en vind het leuk om verhalen van anderen te horen hoe zij te midden of om herrie en onderbrekingen heen werken, plannen en hoe vindingrijk mensen zijn :)

 

Link naar reactie
  • 0

's Middags tijdens het dutje, nu slaapt mijn dochter overdag ongeveer 2 uur. Dus dan kan ik even ongestoord werken. Verder 's avonds soms wat doorzetten. Maar dan begin ik meestal vrij laat op vrijdag en dan worden het toch nachtuurtjes. Of op zaterdag, dochtertje gaat boodschappen doen met haar papa en dan kan ik even weer ongestoord werken.

 

Als iets snel gedaan moet worden, dan is een dvd opzetten een goede korte oplossing!

 

Moet wel toegeven dat deze oplossingen niet echt creatief zijn ;). En dvd aanzetten, pedagogisch veantwoord??

Link naar reactie
  • 0

Ik werkte als Lana sliep toen ze echt klein was. Toen ze wat groter was, ging ik vaak even met haar spelen en als ze dan in haar spel zat dan kroop ik gauw achter mijn laptop die op de eettafel stond. Dan kon ik vaak even 20 minuutjes iets doen, even wat mails beantwoorden bijvoorbeeld. Nu is ze al 5 en knutselt ze bijvoorbeeld graag dus zitten we samen aan tafel en knutselt zij terwijl ik typ.

 

Normaal werk ik gewoon als Lana op school is of als ze bij oma is of oppas bij ons is. Ik vind een meisje van 14/15 die hier is en met Lana speelt terwijl ik thuis ben ook een fijne oplossing.

 

En natuurlijk de avonden, zodra ze nr bed is.

 

De enige tip die ik dus heb is om ze te helpen met beginnen spelen en dan zelf kort wat te kunnen doen. Verder denk ik dat het ook gewoon een kwestie is van keuzes en acceptatie. Als ik met Lana ben, dan heeft zij prio en alles wat ik evt nog kan doen, is dan mooi meegenomen.

Link naar reactie
  • 0

Zo sta ik er zelf ook in. Het is bij ons een bewuste keus. De eerste fase van hun kinderleven willen we goed investeren en een basis mee geven, dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier passend bij de situatie.

Als de oudste volgend jaar naar de kleuterschool gaat verandert er veel en wordt de tijdsindeling ook anders.

Soms kriebelt het een beetje en denk je '' ik wil gaan!!' ...zoveel ideeën waar haal ik de tijd vandaan...

Alles bij elkaar genomen heet dit gewoon rijkdom.

Daarbij wanneer je echt van die goede ideeën hebt maak je daar vroeg of laat tijd voor denk ik , eventueel in de late uurtjes.

Uiteindelijk is het toch je passie die leeft.

Dat laatste moet ik maar even onthouden.

Link naar reactie
  • 0

 

Jullie zijn veel te soft. Hoe jonger ze begrijpen dat eten en slapen niet gratis is, hoe beter. Peuters kunnen postzegels likken - pas op voor paper cuts en sugar rush. Kleuters kunnen met bubble wrap aan de gang en tape. Jonge kinderen lopen naar het postkantoor, er zijn leuke armbandjes met knipperlichtjes voor gevaarlijke oversteekplaatsen. Pubers zijn inzetbaar voor huishoudelijke taken. Mijn dochter van 13 dweilt de vloer met mijn zoontje van 4: die peuterpakjes absorberen enorm!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Jullie zijn veel te soft. Hoe jonger ze begrijpen dat eten en slapen niet gratis is, hoe beter. Peuters kunnen postzegels likken - pas op voor paper cuts en sugar rush. Kleuters kunnen met bubble wrap aan de gang en tape. Jonge kinderen lopen naar het postkantoor, er zijn leuke armbandjes met knipperlichtjes voor gevaarlijke oversteekplaatsen. Pubers zijn inzetbaar voor huishoudelijke taken. Mijn dochter van 13 dweilt de vloer met mijn zoontje van 4: die peuterpakjes absorberen enorm!

 

Heerlijk meteen het etiket 'veel te soft'' waar het vandaan komt? Geen idee..

Natuurlijk helpt mijn peuter af en toe mee met dingen, niets leukers dan dat op die leeftijd, idem dito geldt voor kleuters.

Daar waar het om plannen schrijven en mailen gaat vind ik het wat ver gaan..... Het moet wel bij de leeftijd passen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.