• 0

te weinig klanten voor cakewinkel?

Hallo,

Ik heb een zaakje in de lekkerste cakejes ooit. Mijn etalage is helemaal leuk en al met pasen ingericht. Gezien de populariteit van dit produkt hadden wij toch min of meer een stormloopje verwacht, maar dat blijft uit. Mensen staan te "kwijlen"aan onze vitrine, staan dagelijks meerdere malen fotoos te maken, we hebben al in twee kranten gestaan. Maar nog gaat het kalmpjes aan. Van al die mensen die aan het raam staan komt een enkeling maar binnen, waarom komen er zo weinig klanten, of liever gezegd, waarom niet meer? In andere landen loopt dit produkt letterlijk storm. Wie kan ons helpen

 

groetjes

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan je ook afvragen; wat schrikt de mensen af ?

 

Een mooie etalage is een pré maar deze moet ook nieuwsgierig maken zodat de klanten binnen komen.

 

Wat meer informatie is noodzakelijk om, zonder dat we jouw zaak kennen, een advies te geven.

 

Staat de deur open ?

Staan er verkoopprijzen in de etalage?

Heb je misschien een foto van het front aanzicht van de zaak?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lucia,

 

heb je een geschiedenis op HL met andere aliassen? Ben je ondernemer of marketeer? Ik zou met dit weer naar buiten trekken en persoonlijk gaan promoten:

 

Maak een Frans terras voor de etalage met daarop producten uitgestald, laat voorbijgangers 'proeven'. Waarom zouden consumenten nu al eetbare Paasartikelen kopen? Misschien kun je het thema eerst breder trekken naar voorjaar!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We hebben studentenkorting, geen open deur, want dat is tevens de doorloop voor de mensen die boven wonen, leuk winkeltje, tenminste dat horen we van velen, hippe kleuren, groot vitrine en raam, mensen kunnen eventueel vanuit de winkel in de keuken kijken wat we daar nu doen, we zijn erg klantvriendelijk. Onze website is nog niet klaar daar is wel vraag naar, krijgen heel veel positieve reacties zowel in de winkel als op faceboek. Klanten die ook meerdere keren terugkomen, zelfs oudere klanten komen al naar binnen (soms met de vraag of je het kunt eten). We doen niet moeilijk over en dubbeltje te weinig. Veel vraag naar babyshowers, trouwerijen, verjaardagen me kortingen en ga zo maar door. Toch blijven grote bestellingen uit die we wel nodig hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Highio,

Daar zit wel wat in ja. Een frans terras zal niet lukken, mensen lopen nu al gewoon tegen ons stoepbord aan en dat staat toch echt niet in de weg. Met mooi weer idd buiten promoten is wel een goed idee.

 

groetjes Lucia

Link naar reactie
  • 0

Veel vraag naar babyshowers, trouwerijen, verjaardagen me kortingen en ga zo maar door. Toch blijven grote bestellingen uit die we wel nodig hebben.

 

Veel vraag maar geen bestellingen? Of toch niet zoveel vraag?

 

Zijn je prijzen duidelijk?

En je bestelprijzen voor grotere getale?

 

Bij mij om de hoek is een tijdje geleden ook een taart- en koekenbakker omgevallen. Prachtige taartjes, maar bij de supermarkt koop ik iets mindere kwaliteit voor veel minder geld. Die koekebakker had bovendien willekeurige openingstijden (als het al eens uitkwam) dus dan haken klanten af.

 

Heb je de zakelijke markt al bewerkt?

 

Doe je al aan happy hour (om je vitrine leeg te ruimen)?

 

Heb je al een fanbase?

 

Kun je samenwerken met plaatselijke horeca?

 

Er zijn wel aanknopingspunten te vinden voor marketing, maar dan moet je wat meer houvast bieden... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

We hebben verschillende horeca aangeschreven, uiteindelijk bleven er 3 van over, daarvan hadden twee alleen interesse in vega en suikervrij en een derde heeft na verschillende kleine bestellingen ook afgehaakt. Voor wat bestellingen betreft, daar wordt alleen naar gevraagd wat mogelijk is, welke hoeveelheid en daarvan de prijs en dat is het. We hebben 1x een event gehad en dat was heel goed verlopen, voor ons en voor de organisator.

Natuurlijk is het wat je wil, mindere kwaliteit voor minder geld, of een heel goede kwalitet voor een goede prijs. Vergeleken met anderen (deze week twee straten verder op ook een dergelijke zaak geopend en vergeleken met andere steden), zijn wij niet duur en zitten op een gemiddelde prijs. We gebruiken uitstekende produkten en horen dat ook van klanten terug en nu met het voorjaar in zicht hebben we ook steeds vaker vers fruit..

Wellicht kan het ook te maken hebben met de vitrine, die ziet er heel leuk uit, maar je kunt er eigenlijk niet aan zien, wat wij nu direct verkopen. Wellicht dat hier de clou zit.

Link naar reactie
  • 1

Zomaar zaken die bij mij opkwamen (geen wetenschap, maar wellicht stof om over na te denken!):

 

geen open deur, want dat is tevens de doorloop voor de mensen die boven wonen

 

Komt op mij al niet echt uitnodigend over!

 

hippe kleuren, groot vitrine en raam,

 

Behoren 'hippe' mensen wel tot jouw doelgroep? En passen de kleuren überhaupt wel bij het type cakejes wat je aanbiedt? Ik bedoel; zwart/wit past niet echt bij paascakejes.

 

mensen kunnen eventueel vanuit de winkel in de keuken kijken wat we daar nu doen,

 

Klinkt als een goed idee... Maar als het niet goed genoeg is uitgevoerd, lijkt het misschien of je winkel (nog) niet af is... Ook dus misschien niet zo uitnodigend als je had gehoopt!

 

soms met de vraag of je het kunt eten

 

Hier gingen bij mij meteen alarmbellen rinkelen! Doe hier wat mee! Je klanten denken blijkbaar dus dat er bij jou niks te eten te halen valt!

Link naar reactie
  • 0

 

Is dat een winkel in een stad aan een meer tussen de bergen? Niet dat dat iets uitmaakt, maar advies is makkelijker als er iets te zien is.

 

Is duidelijk dat het bakwerk eetbaar is?

Staan er prijzen op? Soms lijkt mooi erg duur.

 

Doe je cupcakes? Als je ze vierkant maakt, kun je schaakborden samenstellen als alternatief voor taarten.

 

Als horeca niet bestelt, zou je zelf iets kunnen organiseren in of met een sympathiek eet/theehuis. Eat&Meet ipv Greet&Meet.

 

Met de lokale sufferd zou je Cake van Week kunnen uitreiken; elke maand een toepasselijke themataart. Praatje-plaatje, als je je eigen markt maar niet overvoert.

 

Bestaat Sweet Sixteen hier al?

taart.thumb.jpg.107dd23bcba90651c880bf9209e71848.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Waar het op neer komt: beleving, beleving en nog eens beleving. Mensen komen in de eerste plaats naar je winkel(tje) omdat het zo leuk en bijzonder is, in de tweede plaats omdat het ook lekker is wat je verkoopt. Jouw winkel moet die winkel zijn waar je naartoe gaat om iemand een kadootje te geven, of het nou een cake is, een bijzondere soort thee of een leuke theepot. Als ik naar mezelf kijk: ik heb een kadootje nodig, ik weet niet wat en ik wil ook niet alle winkels aflopen. Wat te doen? Jouw winkel!

 

Als ik aan cakewinkels denk, dan denk ik ook altijd aan de winkels die we in NL al wat langer hebben: de chocoladewinkels. De klant en de behoeftebevrediging zullen ongeveer hetzelfde zijn. Ik raad je dan ook aan bij dit soort winkels te kijken hoe ze het aanpakken.

 

Voorbeelden:

- workshops geven

- bijpassend non-food verkopen

- bijpassend food verkopen (bijv. thee, fudge, chocolade)

- winkel en producten altijd in het teken van een thema (bijv. valentijndsdag) (Nu lopen de eerste lammetjes in de wei. Zijn ze ook te vinden in jouw winkel?)

- relatiegeschenken

- webshop (voor de directe verkoop, maar ook om mensen naar je fysieke winkel te lokken)

 

Je doelgroep zal vooral uit vrouwen bestaan. Vraag dus vooral aan vrouwen advies. Vrouwen van alle leeftijden, want jouw winkel kan en moet het zowel bij tieners als zeventigers goed doen.

 

 

]

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi

Waarvoor allemaal bedankt! Veel van tips heb ik eerder al eens overwogen maar het zal niet onverstandig zijn om er toch iets mee te doen. Bevestiging is goed om te horen.

Als er veranderingen optreden ivm met uitgevoerde ideeen, zal ik dat laten weten.

 

Nogmaals hartelijk dank!

Link naar reactie
  • 0

Ik post even snel een paar tips die me te binnen schieten:

- zijn de prijzen duidelijk zichtbaar? Het is door meerderen gevraagd maar ik zie daar nog geen antwoord op. Ik ben gek op zoetigheid, maar als er geen prijzen bij de vitrine staan ga ik nooit naar binnen.

- is er ook ruimte/tijd om workshops te geven? Cupcakes zijn best populair en er is veel vraag naar zulke workshops voor vrijgezellenfeesten of gezellige uitjes met vriendinnen, misschien zelfs voor kinderfeestjes.

- heb je al geprobeerd nog meer restaurants / cafe's te benaderen?

- misschien idee pakketten te verkopen, bv voor feestjes thuis, high thea ofzo?

 

Link naar reactie
  • 0

Toch raar dat mensen niet binnen komen?

Waarom werkt het in het 'buitenland' dan wel? Kijk naar andere winkels en vraag je af wat zij beter dan dan jullie.

 

Laat mensen die wél binnenkomen reclame voor je maken.

Bord in de vitrine: deze cakejes nu voor ... euro.

Uithangbord: Kom Binnen!

 

Ga naar buiten: vraag mensen die voor je vitrine staan te watertanden waarom ze niet naar binnen komen. Enqueteer ze gewoon.

 

En wil je dat ze naar binnen komen? Wat is precies je doelgroep? Verkoop je alleen cakejes of meer?

 

Hang een spandoek in de straat: Wij Zijn Open! Of: Cake je ogen uit!

 

Etc.

Etc.

http://www.smartketing.nl biedt praktische marketing voor zelfstandige ondernemers, vooral vrouwelijke ondernemers. Elke week een nieuwe tip op mijn blog: http://slimmemarketing.wordpress.com.
Link naar reactie
  • 0

Vraag gewoon aan mensen wat vinden ze ervan vinden en waarom ze het niet kopen, of doe een uitgebreid marktonderzoek.

Hallo,

Ik heb een zaakje in de lekkerste cakejes ooit. Mijn etalage is helemaal leuk en al met pasen ingericht. Gezien de populariteit van dit produkt hadden wij toch min of meer een stormloopje verwacht, maar dat blijft uit. Mensen staan te "kwijlen"aan onze vitrine, staan dagelijks meerdere malen fotoos te maken, we hebben al in twee kranten gestaan. Maar nog gaat het kalmpjes aan. Van al die mensen die aan het raam staan komt een enkeling maar binnen, waarom komen er zo weinig klanten, of liever gezegd, waarom niet meer? In andere landen loopt dit produkt letterlijk storm. Wie kan ons helpen

 

groetjes

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.