• 0

Beheer opleidingskosten voor derden

Hoi allemaal,

 

Ik heb een vraag waar ik zelf moeilijk antwoord op kan vinden. Het gaat om het volgende.

 

Ik heb zelf een bedrijf, en ben tevens directeur van een bedrijf in het buitenland. Dit buitenlandse bedrijf specialisseerd zich in (dure) opleidingen. Mijn NL-bedrijf doet tevens werving en selectie voor het buitenlandse bedrijf.

 

Wij hebben echter ook veel Nederlandse studenten, en hiervoor biedt ik aan als een soort tussenpersoon op te treden betreft de betaling. Het is dus zo dat de student de opleidingskosten naar mijn NL-Bedrijf stort en ik dit veiligstel en naar ratio afreken met het buitenlandse bedrijf.

Voordeel voor de student is dat zijn/haar geld zekergesteld word, en er niet naar een buitenlands bedrijf overgemaakt moet worden. Voordeel voor de opleiding is dat zij zeker weten dat de opleiding ook (op tijd) betaald word. Een situatie welke voor iedereen dus aangenaam is.

 

Nu is mijn vraag echter hoe ik dit het best kan administreren voor onze fiscus. Het is namelijk niet zo dat de student de opleiding bij mijn NL-Bedrijf doet, dus ik kan deze ook niet factureren. Dit moet vanuit het buitenlandse bedrijf gebeuren i.v.m. aftrekposten voor de student later.

Ik ontvang en beheer dus enkel de betalingen, en het is geen inkoop/verkoop verhaal.

 

Wie kan mij hier een helder antwoord/advies of heldere mening over geven? Wil natuurlijk niet later met onze fiscus gedoe krijgen, en de belastingtelefoon kan mij niet echt verder helpen. Die snappen het verhaal niet helaas.

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

... en de belastingtelefoon kan mij niet echt verder helpen. Die snappen het verhaal niet helaas.

Ik heb pas nog een vraag gehad waar de belastingtelefoon niet uit kwam. Er werd toen spontaan aangeboden om een belastinginspecteur terug te laten bellen en er werd zelfs gevraagd op welke tijdstippen dat het beste kon. Ben toen dezelfde dag nog teruggebeld met een duidelijk en uitgebreid antwoord op mijn vraag.

 

Dat staat overigens los van het feit dat je hier op HL waarschijnlijk ook wel een antwoord op je vraag zult krijgen ... ;-)

  • 0

... en de belastingtelefoon kan mij niet echt verder helpen. Die snappen het verhaal niet helaas.

Ik heb pas nog een vraag gehad waar de belastingtelefoon niet uit kwam. Er werd toen spontaan aangeboden om een belastinginspecteur terug te laten bellen en er werd zelfs gevraagd op welke tijdstippen dat het beste kon. Ben toen dezelfde dag nog teruggebeld met een duidelijk en uitgebreid antwoord op mijn vraag.

 

Dat staat overigens los van het feit dat je hier op HL waarschijnlijk ook wel een antwoord op je vraag zult krijgen ... ;-)

 

Tja dan had ik misschien pech met een specifieke medewerkster welke net begon. ;-)

Maar ik weet inderdaad zeker dat hier ook genoeg tips en adviezen te krijgen zullen zijn.

  • 0

William

 

Maak jij hier marge op?

 

groet

Joost

 

Ik heb naast een vast salaris natuurlijk, wel een regeling voor de tijd die ik investeer in het beheer hiervan en de werving en selectie.

Dit kan ik direct inhouden van de storting, of eerst afdragen aan het andere bedrijf en weer factureren

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.