• 0

verwerking PC in VOF

Situatieschets:

 

Februari oprichting VOF middels inschrijving KVK bevestigd:

In 2010 resultaat genoten die ik wil verwerken zijnde als resultaat uit overige werkzaamheden

In 2010 een PC aangeschaft ten gunste van zakelijke activiteiten

 

Vraag: Hoe nu deze PC te verwerken?

Telefoon met de belastingtelefoon leverde een reactie op dat ik de PC in zijn geheel moest activeren en in de termijn van 5 jaar moest afschrijven tot de restwaarde. Mag ik dan in 2010 dus ook 700-200/5 = 100 opvoeren als kosten zijnde afschrijving?

 

Ik dacht dat ik middels de WASO de PC in zijn totaliteit ten laste van mijn winst in 2010 kon brengen.

 

MVG

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor resultaat uit overige werkzaamheden geldt de WASO niet - die is immers alleen voor startende ondernemers. Ook de versnelde crisisafschrijving geldt alleen over ondernemers. Als je in 2011 wel aan het urencriterium voldoet, kun je alsnog in 2011 de WASO toepassen, ook al heb je de computer in 2010 (een jaar waarin de zelfstandigenaftrek niet kan worden toegepast en dat direct voorafgaat aan een jaar waarin de verhoogde zelfstandigenaftrek van toepassing is) aangeschaft.

 

Je mag niet zomaar een ruwe schatting van de kosten maken, maar zult alle kosten moeten onderbouwen (inclusief de volgens de regels berekende afschrijving.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.