• 0

Verzoek teruggaaf buitenlandse belasting

Hi Allen!

Interessante website! Zeer informatief en kan er vaak wat bruikbare informatie vandaan halen. Echter, op de volgende vraag heb ik geen antwoord kunnen vinden, het gaat om de boekhoudkundige handeling rond het verzoek teruggaaf buitenlandse belasting. Op wat voor een soort grootboekrekening boek ik deze BTW? In het feite gaat het erom dat de dienst in het buitenland is geleverd en door een buitenlandse onderneming is gefactureerd, maar gefactureerd is aan een Nederlandse onderneming.

Ik hoor graag van iemand! :)

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

In principe mag je helemaal zelf bepalen hoe je (grootboek)rekeningsschema eruit ziet. Je zal natuurlijk wel de benodigde informatie voor allerlei verplichte rapportages moeten kunnen ophoesten, dus het is niet echt handig om opnieuw het wiel uit te vinden.

Als je een bepaald programma gebruikt, dan is het wel handig om de structuur te volgen die de maker bedacht heeft. Daar is in dit geval geen zinnig woord over te zeggen.

Maar wat mij niet goed lijkt, is om voor BTW die je uit het buitenland wil terugvragen (dat is een apart traject, gescheiden van de gewone BTW aangifte), te mengen met bedragen voor de binnenlandse aangifte. Dan wordt het wel lastig allemaal, als je de cijfers voor de gewone aangifte (maand, kwartaal, jaar) uit het systeem wil halen.

• 0

Maar wat mij niet goed lijkt, is om voor BTW die je uit het buitenland wil terugvragen (dat is een apart traject, gescheiden van de gewone BTW aangifte), te mengen met bedragen voor de binnenlandse aangifte. Dan wordt het wel lastig allemaal, als je de cijfers voor de gewone aangifte (maand, kwartaal, jaar) uit het systeem wil halen.

Buitenlandse BTW is idd een apart traject en het duurt langer voordat je je centen hebt, maar het is en blijft gewoon voorbelasting. Dus in principe gewoon boeken zoals je andere voorbelasting, maar ook voor het antwoord van Peter is wat te zeggen, alleen vanwege de overzichtelijkheid in je boekhouding.

groet,

John

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar