• 0

Diensten in het buitenland

Dag mensen,

 

Ik ben op het punt om een website te lanceren waarin ik diensten biedt. Het punt is alleen dat de diensten worden aangeboden in het buitenland, terwijl betalingen in Nederland kunnen worden ontvangen. Het in Nederland ontvangen geld wordt door mij overgemaakt naar de buitenlandse rekening van mijn bedrijf.

 

Hoe ga ik hiermee om, belastingtechnisch gezien? Mag ik betalingen ontvangen op mijn privérekening zonder gevolgen m.b.t. de Belastingdienst in Nederland?

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

a2i2

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag a2i2,

 

Alles valt of staat met de vragen om wat voor diensten het gaat, aan wie (ondernemers of particulieren) je presteert en wat er van jou in het buitenland (welk buitenland?) zit. Is dat alleen een rekeningnummer of heb je er ook een vestiging van waaruit je handelt?

 

Bedragen ontvangen op je privé-rekening is niet verboden, maar handig lijkt 't me niet. Ten eerste voor jezelf (overzicht), maar ook de fiscus zou er in bepaalde gevallen problemen over kunnen maken, bijv. als het op het bewijzen van de zakelijkheid aankomt. Waarom laat je het geld trouwens eerst naar NL komen? Waarom niet gelijk naar je buitenlandse (zakelijke?) rekening?

 

Sorry voor het niet beantwoorden van je hoofdvraag, maar zonder je antwoorden op mijn vragen moet ik een reactie geven die HL doet crashen. :-\

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

De diensten zijn bedoeld voor particulieren, en zullen plaats vinden in het buitenland, buiten de EU.

 

Ik wilde mensen het makkelijk maken om te betalen door ze gebruik te laten maken van iDeal. Maar ik heb al een oplossing gevonden: Paypal. Betalingen ontvangen via Paypal kan tegenwoordig wereldwijd.

 

Maar bedankt in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

De diensten zijn bedoeld voor particulieren, en zullen plaats vinden in het buitenland, buiten de EU.

 

Ik wilde mensen het makkelijk maken om te betalen door ze gebruik te laten maken van iDeal. Maar ik heb al een oplossing gevonden: Paypal. Betalingen ontvangen via Paypal kan tegenwoordig wereldwijd.

 

Maar bedankt in ieder geval.

 

Ben benieuwd hoe je "belastingtechnisch" in het buitenland kunt zitten.

 

Dat ter zijde, ook buiten de EU gevestigde bedrijven MOETEN BTW inhouden en afdragen over (virtuele en/of diensten) aan Europese consumenten.

 

Als je het dan over je prive rekening laat lopen is de fiscus snel klaar...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.