• 0

Inschrijving accountant is doorgehaald. Wat nu?

Hallo,

 

Gisteren kreeg ik een email van mijn accountant waarin hij meedeelde dat hij zijn praktijk onder een andere zou voortzetten. Dit omdat er klachten en andere problemen waren geweest en hij daarom had besloten zich uit te laten schrijven bij het NBA ( voorheen NIVRA ).

In zijn mail gaf hij aan dat zijn nieuwe bedrijf alle verplichtingen en rechten over te nemen van het oude bedrijf.

Voor zijn klanten waren er verder geen consequenties: zijn dienstverlening en tarieven blijven hetzelfde.

 

Tijdens het lezen van zijn mail ging er een enorme alarmbel bij mij af. Ik ben vervolgens op speurtocht geweest op internet en kwam er achter dat in 2009 er al verzocht was om doorhaling van zijn inschrijving in het accountantregister. Dit nadat er eerder al een waarschuwing was gegeven en een maatregel was opgelegd. Omdat hij hiertegen in beroep gegaan is mocht hij zijn titel voorlopig behouden. In december 2010 is hij met onmiddellijke ingang dus uit het register geschrapt.

 

Hij mag zich dus al drie maanden geen accountant meer noemen maar heeft dit niet eerder laten weten. Ik wil echt zo snel mogelijk van hem af. Los van bovenstaande houdt hij zich niet aan zijn afspraken en heeft nu zelfs met terugwerkende kracht zijn prijs voor dit kwartaal verhoogd. Hoe zit dit nou? Ten eerste ben ik een overeenkomst aangegaan met een accountant, niet met een fiscalist ( zoals hij zich nu noemt ) Ten tweede hen ik absoluut geen vertrouwen in hem en zijn werkzaamheden. kan ik onze overeenkomst per direkt beeindigen?

 

Bedankt en vriendelijke groet.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.