• 0

Likeknop op je website

Zijn er mensen die de like knop van facebook op hun site gebruiken?

 

Dat het script van facebook erg slordig en vol fouten zit weten de meeste programuers, maar ook gebruikers wel. Maar de like knop toevoegen aan je website is een heel ander verhaal. Vooral als je je website netjes wil scripten loop je tegen een aantal dingen op zoals de like knop zelf komt niet door de controle heen.

 

   

 

De oplossing hiervoor redelijk simpel:

 

';

 

Ook je meta properties zijn niet correct:

 

 

Dit los je op door deze tekens erom heen te zetten

 

Het stukje boven je

is ook niet netjes, maar daar zoek ik nog een oplossing voor en kom ik later op terug:

 

xmlns:og="http://ogp.me/ns#"

xmlns:fb="http://www.facebook.com/2008/fbml">

 

Ik hoop in ieder geval dat jullie er wat mee kunnen. De oplossingen zijn allemaal lap middelen en wellicht zijn er betere oplossingen, maar verlopig werken deze dingen in ieder geval. Aanvulling of betere oplossing zijn welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

De knop van Benm is vele malen beter en komt gewoon door de validator heen. Dus spontaan is mijn goede bedoeling niets meer waard ;) en had ik mijn dag beter kunnen besteden.

 

edit: ondanks dat de knop veel beter is komt deze helaas ook niet door de validator heen, er is wel een beschrijving hoe het wel zou kunnen, maar daar kom ik nog niet helemaal uit.

Link naar reactie
  • 0
De uitleg van facebook laat niet zien hoe je knop door de validator heen.

Wat die validator betreft - ik kreeg onderstaande reaktie van iemand die bijdraagt aan de standaarden van de W3C:

FWIW, I think what you describe -- "concentrate on making sure everything works, regardless of validation errors" -- is a much better approach than the approach of taking code and markup that's working just fine, and changing it just to get the validator to STFU.

 

The validators are meant to be a way to allow you to find problems in your content that you might not find otherwise, or that you might not have known were potential problems. But if you are already aware of something that the validator is alerting you about but you know it's not actually a problem for your site/deployment, then that's really not something you need to feel like you should have to fix, and not a valuable use of your time to change.

 

There really is no value in anybody else knowing whether or not your site validates according to some particular doctype. Validation IMHO at least should always really just been a means to an end, not an end in itself.

Oftewel - als de pagina doet wat je wilt dat hij doet, dan is het goed, ongeacht of hij zonder fouten door de validator komt.

Link naar reactie
  • 0

Kwestie van de knop goed instellen, ik heb er alleen facebook, email, printer en twitter bij staan.

 

Waarom ik het rode kruis heb weet ik niet. Als ik erop klik krijg ik wat je in de bijlage ziet. Als ik daar op help klik zie ik alleen de gegevens van Firefox zelf. Dus het lijkt me dat het onderdeel is van firefox. Maar wellicht kan het uit en aan worden gezet.

Ik gebruik firefox verder niet, iemand anders heeft het voor mij erop gezet, omdat het handig is om met een andere browser te kijken of je website wel goed wordt weergegeven

untitled2.thumb.JPG.2d159ce358e2215e7754e083b038c3dd.JPG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.