• 0

Waar vind je een zakelijke onderhandelaar die het beste met je voorheeft?

Ik ben geinteresseerd in een product/dienst, maar ik wil geen licentie kopen/huren dus ik dacht wellicht kan ik met de eigenaar onderhandelen? Mijn idee is om een eenmalig bedrag te betalen en geen maandelijkse licentie fee.

 

Technisch gezien is het een product, maar wordt nu aangeboden als een dienst waarvoor je een maandelijkse fee moet afstaan. Nu is de fee niet torenhoog maar het werkt op een % basis dus het kan wel aardig oplopen. Verder hou ik ook gewoon niet van maandelijkse terugkerende kosten. Ik betaal liever 1 keer een grote som geld.

 

Hoe moet ik dit aanpakken? Maatpak kopen, een paar cursusjes volgen, een mercedes voor 1 dag leasen (lol) en de eigenaar opbellen om een afspraak te maken? Aangezien ik dit nooit eerder heb gedaan leek het mij wellicht een beter idee om een keiharde maar toch met de beste intenties (voor mij dan) zakelijke onderhandelaar in te huren die voor mij onderhandelt. Iemand die dus vaker met het bijltje heeft gehakt en dus kennis van zaken heeft. Iemand die goed kan onderhandelen en veel van contracten af weet, want alles moet wel zwart op wit worden vastgelegd.

 

Mijn allereerste vraag was waar vind je zo iemand? Ik neem aan dat een onderhandelaar op commissie basis werkt van een aantal %? Is het wellicht verstandiger om het zelf te doen? Of juist niet?

 

Ik begrijp dat je met deze summiere informatie weinig kan, maar ik wil niet in mijn eerste post alles blootleggen wellicht kijkt de eigenaar van dit product mee en verslechterd dat mijn onderhandelingspositie ;) (hoezo paranoia?)

 

Indien je meer informatie wilt kan ik dit via een privebericht aanleveren. Dit doe ik echter alleen aan gerespecteerde higherlevel leden.

 

Tips en ervaringen worden heel erg gewaardeerd!

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik ben geinteresseerd in een product/dienst, maar ik wil geen licentie kopen/huren dus ik dacht wellicht kan ik met de eigenaar onderhandelen? Mijn idee is om een eenmalig bedrag te betalen en geen maandelijkse licentie fee.

 

Technisch gezien is het een product, maar wordt nu aangeboden als een dienst waarvoor je een maandelijkse fee moet afstaan. Nu is de fee niet torenhoog maar het werkt op een % basis dus het kan wel aardig oplopen. Verder hou ik ook gewoon niet van maandelijkse terugkerende kosten. Ik betaal liever 1 keer een grote som geld.

Dat eenmalige bedrag is te waarderen door de maandelijkse fees contant te maken. Welke aannames daarbij gebruikt worden, is onderhandelbaar. Hiervoor heb je iemand nodig die het product en de markt kent.

 

Hoe moet ik dit aanpakken? Maatpak kopen, een paar cursusjes volgen, een mercedes voor 1 dag leasen (lol) en de eigenaar opbellen om een afspraak te maken?

Soms kan dat. Soms hoeft het helemaal niet (ik weet nog goed dat ik in mijn casual kleding door een makelaar in Miami werd uitgenodigd om een penthouse van $ 7 miljoen te bezichtigen). Ik weet te weinig om het voor jouw zaak in te schatten. Iemand met een beetje mensenkennis prikt natuurlijk zo door een maatpak heen. Ben jij soms bang om niet serieus genomen te worden?

 

Aangezien ik dit nooit eerder heb gedaan leek het mij wellicht een beter idee om een keiharde maar toch met de beste intenties (voor mij dan) zakelijke onderhandelaar in te huren die voor mij onderhandelt. Iemand die dus vaker met het bijltje heeft gehakt en dus kennis van zaken heeft. Iemand die goed kan onderhandelen en veel van contracten af weet, want alles moet wel zwart op wit worden vastgelegd.
Dat is heel gebruikelijk. Vanwege de parate kennis, maar ook omdat je onderhandelen niet alleen uit de boekjes leert. Onderhandelen is mensenwerk en dat vergt altijd oefening.

 

Mijn allereerste vraag was waar vind je zo iemand?
Overal zitten goede onderhandelaars, elk met zijn hun eigen product- en marktkennis, strategieen, tacktieken en niveau. Van de autohandelaar tot de advocaat die onderhandelt over garanties in het kader van een bedrijfsovername. Het is de vraag welke voor jou passend is.

 

Als je concreter wordt, kan ik ook concreter antwoorden. :)

 

]

Link naar reactie
  • 0
Dat eenmalige bedrag is te waarderen door de maandelijkse fees contant te maken. Welke aannames daarbij gebruikt worden, is onderhandelbaar. Hiervoor heb je iemand nodig die het product en de markt kent.

 

De aanbieder van deze service biedt deze constructie al aan. De prijs is alleen astronomisch hoog. De markt ken ik zelf heel goed ik heb alleen geen onderhandel skills. Ik zou de onderhandelaar argumenten, offertes van alternatieve aanbieders/producten kunnen aanleveren.

 

Soms kan dat. Soms hoeft het helemaal niet (ik weet nog goed dat ik in mijn casual kleding door een makelaar in Miami werd uitgenodigd om een penthouse van $ 7 miljoen te bezichtigen). Ik weet te weinig om het voor jouw zaak in te schatten. Iemand met een beetje mensenkennis prikt natuurlijk zo door een maatpak heen. Ben jij soms bang om niet serieus genomen te worden?

 

Ik ben niet bang om niet serieus genomen te worden, maar dat ik te needy overkom. Ik wil het namelijk heel erg graag en dat valt in een gesprek zo af te lezen waardoor ik in een slechte onderhandelingspositie terecht kom en de aanbieder feitelijk de hoofdprijs kan vragen.

 

Dat is heel gebruikelijk. Vanwege de parate kennis, maar ook omdat je onderhandelen niet alleen uit de boekjes leert. Onderhandelen is mensenwerk en dat vergt altijd oefening.

 

Precies en die ervaring heb ik niet. De kennis gelukkig wel.

 

Overal zitten goede onderhandelaars, elk met zijn hun eigen product- en marktkennis, strategieen, tacktieken en niveau. Van de autohandelaar tot de advocaat die onderhandelt over garanties in het kader van een bedrijfsovername. Het is de vraag welke voor jou passend is.

 

Marktkennis hoeft de onderhandelaar niet te hebben, want ik kan de onderhandelaar voorzien van de benodigde kennis. Ik ben dus echt op zoek naar iemand met de juiste strategieen en tacktieken. Kennis van contracten en andere jurische aspecten uiteraard wel!

 

Als je concreter wordt, kan ik ook concreter antwoorden. :)

 

Ik zal alles nader toelichten aan de hand van een PM :)

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.