• 0

lang ziek en gehandicapt na stoppen van eigen zaak....en nu??????

Ik ben mijn hele leven eigen ondernemer geweest. Ben bewust gestopt met de zaak op 53 jarige leeftijd. Verhuur het pand tot op heden en dat is mijn inkomen. Een paar jaar heb ik genoten en wilde toen weer gaan werken. Ook omdat de huur niet voldoende was om van te leven.

Maar plots werd ik ziek. Chronische lymfeklierkanker. Terminaal.

Maar nu ben ik 63 en heb heel hard gevochten tegen de ziekte. Ben zelfs 'opgegeven' maar ik blijk nu een mirakel. Ik heb de ziekte overwonnen maar t blijft chronisch en door de behandelingen ben ik gehandicapt geworden. Handen en voeten zijn nagenoeg onbruikbaar.

Ik wilde echter weer gaan werken wegens mijn te lage inkomen maar dat werken is dus nooit meer gelukt.

Door de ziekte is al ons laatste spaargeld ook opgegaan en moeten we nu alles verkopen. Dus ook de winkelruimte en gaan daarmee de huurinkomsten ook verliezen!

Ik heb me al jaren afgevraagd of er niet een uitkering voor mij bestaat?

Mijn AOV is niet meer geldig daar ik voor mijn ziekte al bewust gestopt ben met mijn onderneming.

Ik heb daarna niet meer in loondienst gewerkt dus heb geen recht op WW.

Bijstand is niet van toepassing omdat ik nog mijn huis en winkelpand bezit.

Help.....ik heb alles van de ziekte overleefd, maar wie weet hoe ik dit financieel kan overleven??? Groet Ad

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoeveel inkomen heb je uit de verhuur van het winkelpand?

Bezit je dat winkelpand prive?

Woon je samen met iemand? Wat is zijn/haar inkomen?

(Misschien kom je in aanmerking voor een IOAZ-uitkering tot je 65e. Daarna krijg je, normaal gesproken, AOW)

• 0

Uit verhuur winkelpand haal ik 2450,-

De huurder van het pand heeft alles ineen contract, helaas. Hij stookt enorm en laat alles lampen branden. Door verhuur zijn onze stookkosten omhooggegaan van 151,- naar 826,- euro per maand!! Met dit inkomen kunnen we dus niet meer rondkomen.

Het pand is privé enenals woonhuis eraanvast, waar ik samenwoon met mijn vrouw. Zij heeft gee inkomen.

Als je meer kunt vertellen..graag.....super bedankt al voor je reactie!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar