• 0

Als resultaatgenieter aangemerkt - kan dat zomaar?

Hi,Higher,

 

Heel informatief deze site. Ik heb een vraag. Ben al jaren ondernemer en maak vrije kunst. Mijn sculpturen zijn in de crisisjaren nauwelijks verkoopbaar maar worden wel tentoongesteld. In afwachting van betere tijden draait mijn onderneming op privéstortingen.

 

Ieder jaar staat het formulier inkomstenbelasting ondernemers op de beveiligde website klaar. Dit jaar niet. Navraag bij belastingtelefoon maakte duidelijk dat er vorig jaar een herbeoordeling is gedaan. Vanaf ergens in 2010 word ik als resultaatgenieter aangemerkt en moet ik particulier aangifte doen. Daarvan wordt de ondernemer overigens niet op de hoogte gesteld, daar komt ie voor 1 april vanzelf achter. De investering met crisisregeling die ik na datum herbeoordeling heb gedaan zijn dus niet meer willekeurig af te schrijven. Ook ondernemersaftrek is niet meer mogelijk. Wel blijf ik ondernemer voor de btw.

 

Het particulier aangiftebiljet kan ik niet naar eer en geweten invullen gewoonweg omdat ik niet aan de beschrijving door de belastingdienst van resultaatgenieter voldoe. Het vraagtekentje bij de rubriek overige inkomsten verwijst mij naar aangifte voor ondernemers. Heeft de belastingdienst mijn onderneming soms zoek gemaakt? Iemand een idee hoe hier mee om te gaan?

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.