• 0

Zilver importeren uit Bali

Hallo,

 

ik ben Ruben Bouwmeester. Ik zit op het ogenblik op Bali om hier zakenrelaties op te bouwen. We willen vanuit Nederland zilveren juwelen importeren en die via het web verkopen in Europa (start Nederland en Duitsland). Op het ogenblik ben ik mijn verdienmodel aan het doorwerken en ik vraag me af of iemand ervaring heeft in deze business en die kennis wil delen?

 

Zijn er duidelijke valkuilen aan te wijzen, kosten die je van te voren niet had verwacht, vreemde dingen waar je tegen aan gelopen bent bij het importeren van zilver naar Nederland of Duitsland?

 

Bij voorbaat dank voor de gedeelde kennis!

 

Ruben Bouwmeester

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naar aanleiding van uw vraag wil ik u graag het volgende berichten.

 

De Waarborgwet verbiedt het verkopen of in voorraad hebben van edelmetalen voorwerpen die niet zijn voorzien van de in de wet vereiste keurmerken (met uitzondering van bepaalde voorwerpen die door de wet hiervan zijn vrijgesteld).

 

In Nederland zijn er twee waarborginstellingen die edelmetalen voorwerpen mogen testen en van een keurmerk voorzien. Dit zijn Edelmetaal Waarborg Nederland te Joure (http://www.ewnederland.nl) en Waarborg Platina, Goud en Zilver N.V. (Waarborg Holland: http://www.waarborg.nl) in Gouda.

Het keurmerk geeft een aanduiding van het gehalte aan edelmetaal dat een voorwerp bevat.

 

Behalve het keurmerk voor het gehalte aan edelmetaal moet een edelmetalen voorwerp zijn voorzien van een bij de waarborginstelling geregistreerd ‘verantwoordelijkheidsteken’. Hiermee wordt een specifiek kenmerk of teken van de producent (in het bijzonder van de verantwoordelijke werkmeester) of importeur bedoeld.

De verantwoordelijkheidstekens zijn allemaal uniek en geregistreerd. De wet biedt overigens ook een buitenlandse ondernemer de mogelijkheid om een buiten Nederland geregistreerd verantwoordelijkheidsteken bij de waarborginstelling te laten registreren.

 

Bij de waarborginstellingen kunt u de gegevens over de geregistreerde verantwoordelijkheidstekens verkrijgen.

 

Voor de in Nederland erkende keurtekens verwijs ik u nog graag naar de informatie op de volgende link:

http://www.verispect.nl/files/Waarborgwet/keurtekenplaat%202002%20aangepast%20me%202007.pdf

 

Let op: naast de donkere pagina met tekens is er ook een pagina 2 met voor u mogelijk nog relevante informatie.

 

Daarnaast raad ik u aan om uw vraag te richten aan de Nederlandse Douane. Deze kan u vertellen over de douaneformailieten. Het e-mailadres is cdiu.invoer@belastingdienst.nl

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Voorlichter Antwoord voor Bedrijven

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Dag Ruben,

 

Omdat ik ook met het idee rondloop om verschillende goederen, waaronder ook zilver, te importeren vanuit Bali naar Nederland, ben ik erg benieuwd of je inmiddels bent begonnen met je webshop, hoe het loopt en of je tegen onverwachte zaken bent aangelopen.

 

Ik zou het erg leuk vinden om een reactie van je te vernemen!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.