• 0

Spaanse en Latijns-Amerikaanse receptensite

Omschrijving van je concept:

Het concept is in feite een community vormen voor de liefhebbers van de Spaanse en Zuid-Amerikaanse keuken (uitgezonderd Brazilië). De bezoekers kunnen recepten uitzoeken per land en per type. Alsook geavanceerd zoeken.

 

Als lid kunnen ze zelf recepten insturen - reacties en punten geven op recepten - reacties en punten geven op restaurants - favoriete recepten bijhouden in hun controle paneel.

 

Naast de recepten zijn er ook de restaurants (enkel Belgische). Bezoekers kunnen daar gemakkelijk zoeken op type keuken/plaats/...

 

Website: http://www.la-cocina.be

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb allereerst veel tijd gestoken in het design van de website. Naast het design ook tijd gestoken in de seo.

 

Het zelf vertalen van rond de 400 recepten voor een soort aanzet te geven voor de nieuwe leden van de website.

 

Alsook ben ik actief op Twitter. Ik zoek via Twittersearch steeds naar mensen die kookinspiratie nodig hebben.

 

Op Facebook heb ikzelf een fanpagina gemaakt waar ik dagelijks probeer recepten op te posten. Die ik daarna via mijn persoonlijk account verder promoot.

 

Volgende maand start ik met Google Adwords, daar ik een voucher heb van 75 euro.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

- meer bezoekers

- meer mensen die hun eigen registeren en recepten insturen alsook reacties geven op andermans recepten

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

- uniek project in België namelijk dat de meeste sites hun eigen concentreren op de Belgische - Franse - beetje Italiaanse keuken

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- opbouwende feedback

- goede tips hoe ik de website in een stroomversnelling kan krijgen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Olivier,

 

Een paar opmerkingen.

 

Ik struikel in kookboeken en op receptensites regelmatig over onbegrijpelijke recepten; bij jou is dat niet anders.

 

Bijvoorbeeld in het recept voor maissoep: "Combineer de melk met de gemalen product, en stofdicht." Ik heb werkelijk geen idee wat ik daarmee moet ...

 

Idem bij de taart van aardappelen: "Vermengen met de minimale hoeveelheid water ...", hoeveel water is dat?

 

Door dit soort onduidelijkheden heb ik er dan weinig vertrouwen in. Mijn suggestie: laat de recepten een keer door iemand anders lezen (of misschien zelfs maken).

 

Verder vraag ik me af waarom ik "Land" moet opgeven als ik contact met je op wil nemen. En in je nieuwsbrief formulier is de foutafhandeling nog in het Engels.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hallo Olivier,

 

Een paar opmerkingen.

 

Ik struikel in kookboeken en op receptensites regelmatig over onbegrijpelijke recepten; bij jou is dat niet anders.

 

Bijvoorbeeld in het recept voor maissoep: "Combineer de melk met de gemalen product, en stofdicht." Ik heb werkelijk geen idee wat ik daarmee moet ...

 

Idem bij de taart van aardappelen: "Vermengen met de minimale hoeveelheid water ...", hoeveel water is dat?

 

Door dit soort onduidelijkheden heb ik er dan weinig vertrouwen in. Mijn suggestie: laat de recepten een keer door iemand anders lezen (of misschien zelfs maken).

 

Verder vraag ik me af waarom ik "Land" moet opgeven als ik contact met je op wil nemen. En in je nieuwsbrief formulier is de foutafhandeling nog in het Engels.

 

Groet,

 

John

 

Alvast bedankt voor de feedback John.

Ik ga die recepten eens 1 voor 1 doornemen zodat het duidelijker wordt.

 

Ik zal land verwijderen bij het contactformulier.

Link naar reactie
  • 0

Nette site! Degelijk vormgegeven (hoewel ik verwacht dat je met een paar kleine adviezen van een professionele ontwerper dit nog wel een niveau hoger moet kunnen krijgen) en voor zover ik kan zien technisch strak. Opmerkingen:

 

SEO

- Je mixed in je title tag Nederlandse en Engels 'Gevogelte recipes'? Wat is je doelgroep met die title?

- Waarom zijn je URLs http://www.la-cocina.be/categorie/gevogelte-7 in plaats van http://www.la-cocina.be/ecuadoriaans/gevogelte

- Waarom staat telkens die hele omschrijving 'La Cocina Spaanse en Latijns-Amerikaanse recepten' in je title? Maakt je titles onnodig lang (kortere titles hebben betere CTR in de zoekmachines) en voegt niets toe als je het op elke title doet.

- Wat doet die lap javascript in je broncode? Net bestandje aanmaken en de code wordt gecached, wat zorgt voor lagere laadtijden.

- Je maakt gebruikt van de oude Google Analytics code, de nieuwe is beter en laad asynchroon in, wat sneller gaat.

- De title van je homepage is 'Home', maak daar wat moois van, haal misschien 'Home ::' gewoon weg?

 

Algemeen

- Als ik geen recepten vind op de cryptisch getitelde pagina 'gevogelte 5', waarom verwijs je mij dan niet door naar 'gerelateerde recepten'?

- Waarom zonder je Brazilië uit eigenlijk?

- Bij het klikken op je foto's (mooi en meer beeldmateriaal zou ik aanraden) lijkt het mij verstandig van 'Lightbox' gebruik te maken zodat ik niet van de pagina afgehaald wordt. Tientallen open source varianten beschikbaar!

Link naar reactie
  • 0

Nette site! Degelijk vormgegeven (hoewel ik verwacht dat je met een paar kleine adviezen van een professionele ontwerper dit nog wel een niveau hoger moet kunnen krijgen) en voor zover ik kan zien technisch strak. Opmerkingen:

 

SEO

- Je mixed in je title tag Nederlandse en Engels 'Gevogelte recipes'? Wat is je doelgroep met die title?

- Waarom zijn je URLs http://www.la-cocina.be/categorie/gevogelte-7 in plaats van http://www.la-cocina.be/ecuadoriaans/gevogelte

- Waarom staat telkens die hele omschrijving 'La Cocina Spaanse en Latijns-Amerikaanse recepten' in je title? Maakt je titles onnodig lang (kortere titles hebben betere CTR in de zoekmachines) en voegt niets toe als je het op elke title doet.

- Wat doet die lap javascript in je broncode? Net bestandje aanmaken en de code wordt gecached, wat zorgt voor lagere laadtijden.

- Je maakt gebruikt van de oude Google Analytics code, de nieuwe is beter en laad asynchroon in, wat sneller gaat.

- De title van je homepage is 'Home', maak daar wat moois van, haal misschien 'Home ::' gewoon weg?

 

Algemeen

- Als ik geen recepten vind op de cryptisch getitelde pagina 'gevogelte 5', waarom verwijs je mij dan niet door naar 'gerelateerde recepten'?

- Waarom zonder je Brazilië uit eigenlijk?

- Bij het klikken op je foto's (mooi en meer beeldmateriaal zou ik aanraden) lijkt het mij verstandig van 'Lightbox' gebruik te maken zodat ik niet van de pagina afgehaald wordt. Tientallen open source varianten beschikbaar!

 

Beste Theo,

 

Allereerst bedankt voor het bekijken van mijn site.

 

Ik moet toegeven dat de scripting niet volledig door mij gebeurd is. Ik heb namelijk dit script (=geschreven in Cakephp) gekocht van een firma. Op termijn als de site goed draait ga ik de site volledig opnieuw laten scripten om met zulke zaken rekening te houden. Met onder andere functionaliteit om ook filmpjes toe te voegen.

In de toekomst ga ik ook de winkels erbij betrekken. Waar dus speciale ingredienten bij de recepten zelf een soort tooltip zal verschijnen in welke winkel precies ze deze ingredienten kunnen bekomen.

 

Ik zal met je opmerkingen zeker rekening houden en alsook zo snel mogelijk uitvoeren.

 

Het concept van mijn website is in feite momenteel gebaseerd op de Spaanstalige keuken en daar ze in Brazilië Portugees spreken kan ik Brazilië er niet aan toevoegen.

Link naar reactie
  • 0

De keuze om Brazilië erbuiten te laten is nogal arbitrair, zo extreem afwijkend is de keuken in Portugal en Brazilië toch niet?

Nu lijkt de keuze uitsluitend linguïstisch van aard.

 

Vdhork

Dat is momenteel namelijk het concept van het project uitsluitend Spaans. Op termijn kan daar ook Portugal en Brazilië bijkomen.

Link naar reactie
  • 0

We staan bijna een week verder. Paywithatweet heeft momenteel nog geen succes.

Ik ga het proberen aan te pakken met een geoptimaliseerde landingspagina.

 

Ondertussen ook een lijst gemaakt op vlak van keywords, hoe hoog deze scoren in google.

Ik ben er al zeer tevreden over, maar het kan uiteraard beter en beter.

 

Ik ga me ook meer mengen in forums van die bepaalde landen voor meer gerichte bezoekers te hebben.

 

Voor de lezers die mijn post volgen mogen zich verwachten op binnenkort weer een post. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.