• 0

ervaring met MKB-Juristen?

Goedemiddag allen!

 

Ik ben startend ondernemer en zoek juridische bijstand voor allerlei zaken. Denk aan klankbord voor juridische vragen, contracten nakijken etc. Nu laat mijn budget geen hoge advocaatkosten toe en kwam terecht op www.mkb-juristen.nl.

 

Zij bieden voor 230 euro per jaar onbeperkt bijstand per email en telefoon.

 

Heeft hier ervaringen mee en kan je die hier met delen?? ik vraag me uiteraard af wat de kwaliteit van het advies is, of het werkt op afstand te werken, of ze snel beantwoorden, welke vakgebieden etc.

 

ps ik ben startend distributeur van electronica uit Japan.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie wel heel veel beperkingen in de algemene voorwaarden, maar dat kan ook bijna niet anders met een jaarprijs van 230 euro - hoe lang denk je dat je een jurist daarvoor aan het werk kunt houden?

 

Ik vermoed dat het beoordelen van een contract valt onder de uitsluiting dat een email maar 40 regels mag zijn. Dat zou er dan zowieso al buiten vallen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

thanks voor je reactie!

 

ze zeggen dat er 20.000 klanten zijn aangesloten als die allemaal 230 euro betalen hebben ze toch een bepaald budget om juristen in-house te hebben.

 

ik vermoed ook dat hele contracten niet doorgekeken kunnen worden, maar wellicht dat veel startende ondernemers vaak een aantal punten hebben die ze echtgechecked willen hebben en dan zou zoiets handig zijn.

 

ps, ik denk dat je verwijst naar deze voorwaarden

 

3.1 Het juridisch advies van MKB Juristen wordt verleend tijdens reguliere kantooruren (werkdagen 8.30-17.30 uur) en is gelimiteerd tot vragen van zakelijke aard die telefonisch afgehandeld kunnen worden. Vragen die in een e-mail van meer dan veertig zinnen worden voorgelegd worden niet beschouwd als vragen die telefonisch afgehandeld kunnen worden.

 

ik denk dat ze bedoelen dat als je een mail hebt van meer dan 40 zinnen, dat ze tijd mogen nemen om te beantwoordne en niet dat ze per se telefonisch dat meteen moeten afwikkelen. maar goed, ik zal ze eens bellen om te vragen.

 

Ik zie wel heel veel beperkingen in de algemene voorwaarden, maar dat kan ook bijna niet anders met een jaarprijs van 230 euro - hoe lang denk je dat je een jurist daarvoor aan het werk kunt houden?

 

Ik vermoed dat het beoordelen van een contract valt onder de uitsluiting dat een email maar 40 regels mag zijn. Dat zou er dan zowieso al buiten vallen.

Link naar reactie
  • 0

3.1 Het juridisch advies van MKB Juristen wordt verleend tijdens reguliere kantooruren (werkdagen 8.30-17.30 uur) en is gelimiteerd tot vragen van zakelijke aard die telefonisch afgehandeld kunnen worden. Vragen die in een e-mail van meer dan veertig zinnen worden voorgelegd worden niet beschouwd als vragen die telefonisch afgehandeld kunnen worden.

 

ik denk dat ze bedoelen dat als je een mail hebt van meer dan 40 zinnen, dat ze tijd mogen nemen om te beantwoordne en niet dat ze per se telefonisch dat meteen moeten afwikkelen. maar goed, ik zal ze eens bellen om te vragen.

 

 

Ik denk dat ze dat zeker niet bedoelen maar juist dat een mail van 40+ zinnen een probleem zal inhouden dat buiten de scope van de ingekochte dienstverlening geldt aangezien dit alleen telefonisch af te handelen vragen zijn. Dus van: klopt het dat blablabla? ja dat klopt of nee, want....(of erger: "nou zo makkelijk is dit allemaal niet, wellicht is het eens handig om een afspraak te maken op kantoor waarin alle mogelijkheden goed wordn uiteengezet, uiteraard tegen uurprijs).

 

Zoals ronaldinho al aangeeft: voor € 230 kun je zelfs een relatief goedkope jurist simpelweg maximaal 2 uur per jaar bezighouden. Dan maakt het niet uit of er 20.000 of 300 klanten zijn want iedere klant kan maar 2 uur tijd kosten anders gaat het niet uit. Die andere 20.000 mensen zijn er vast niet om alleen maar te betalen zodat er juristen vrijgemaakt kunnen worden voor jouw uitgebreidere vragen.

De bedoeling is dan uiteraard dat je de moeilijkere zaken ook door hun laat doen of tzt een duurder pakket neemt. Dus korte, makkelijke vragen zijn alvast betaald, moelijkere zaken koop je bij waar nodig. Als je verwacht veel gebruik te maken van de 'echte' diensten, dan is het handig om de vergelijking vooral op de overige uren te maken, niet de gratis telefoontjes vooraf. Denk je enkel af en toe een hele simpele vraag te hebben en niet al te lang wilt zoeken naar de antwoorden, dan kan het een optie zijn.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie reacties!

 

nu jullie dat zo zeggen dat ik inderdaad dat de kans is groot is dat zeer beperkt email en telefonisch advies wordt gegeven voor die prijs. De website is ook heel erg gericht op 'als we er niet uit komen' dan kunnen we je verwijzen naar maatwerk juridisch advies met korting. wellicht slimme manier om leads te krijgen en met 230 koop je het makkelijke advies alvast in per jaar.

 

Daarom ben ik wel benieuwd of iemand zelf ervaringen heeft met MKB-Juristen.

 

en andere vraag: wat zijn goeie opties voor een kleine, startende onderneming die 1) regelmatig wil klankborden (bijv. is deze clausule verstandig?, ik wil een product in markt zetten en wat zijn copyright problemen bijv? etc.) en 2) af en toe wat uitgebreider contracten wil laten checken. Dus eerst met doe-het-zelf en bespreken met partners tot contract komen en voordat deze getekend wordt, toch even juridisch laten checken op rare dingen. Dat soort dingen. Zonder gebruik van een advocaat per uur, want daarvoor heeft iedereen wel via via connecties.

 

Zijn er creatieve oplossingen?

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla: Volgens mij is dit een serieus onderwerp en zeker geen 'spam'. In ieder geval verdient het onderwerp meer aandacht dan het krijgt.

 

Volgens mij werkt MKB-Servicedesk zo dat waar jij korting krijgt op de juristen zij nog een (behoorlijk) percentage moeten afdragen. Het ligt voor de hand dat sommige juristen dit willen compenseren door een ruim aantal uren te schrijven, let daar op. Andere aanbieders zijn overigens Raatgevers en SRK Rechtsbijstand, die beiden met eigen juristen werken.

 

Of een abonnement inderdaad nuttig is hangt volgens mij sterk af van hoe je er mee omgaat. Ga je regelmatig hele contracten laten beoordelen, dan is een abonnement niet nuttig. Een jurist die regelmatig goed werk van je krijgt doet de kleine vragen gratis tussendoor.

 

Maar wanneer je een goede doe-het-zelver bent en niet bang om een beetje risico te nemen, dan loont zich een abonnement. In zulke gevallen stel je kleine vragen over nieuwe juridische kwesties die je in een contract tegenkomt de rest doe je zelf. Langzaam bouw je zo een eigen kennisbank op en dat scheelt in de centen.

Wat tenslotte een voordeel is, is dat juristen of advocaten die werken op uurbasis maar moeilijk kunnen worden overtuigd om het advies klein (dus goedkoop) te houden. Dat ligt lang niet altijd aan hun maar aan de vraagstelling. Die vraag is te breed, en krijgt dus een uitvoerig antwoord. Met een abonnement worden beide partijen gedwongen de vraag/antwoord kort te houden, en zo kan een prima pragmatische juridische service ontstaan.

 

Mogelijk dat je een abonnement combineert met een uitvoerig advies over je algemene (inkoop) voorwaarden. Dan weet je precies wat jouw voorkeur heeft en de bandbreedte waar je binnen wil blijven, en kun je afwijkingen daarvan als losse vragen stellen in een abonnement. Je moet dan wel goed contracten kunnen lezen, maar op zich is dit een werkzame methode.

 

Succes met je keuze.

 

Groet,

Anne

Anne --- VLA - Rechtstichting

http://rechtstichting.nl

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla: Volgens mij is dit een serieus onderwerp en zeker geen 'spam'. In ieder geval verdient het onderwerp meer aandacht dan het krijgt.

 

De originele kopregel was een complete aanbieding. Dit soort topics trekt vervolgens reacties aan van concurrerende aanbieders die (terecht) menen dat hun aanbod ook aandacht verdient. Hou dan de commercie maar eens buiten de deur.

 

Omdat de intentie waarschijnlijk goed was, is dit topic niet verwijderd. Maar we proberen met moderatie discussies over aanbiedingen reëel te houden. Dus jouw onafhankelijke verwijzing naar andere aanbieders is weer prima.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Volgens mij werkt MKB-Servicedesk zo dat waar jij korting krijgt op de juristen zij nog een (behoorlijk) percentage moeten afdragen.

 

MKB servicedesk is een heel andere partij dan MKB-Juristen en het zijn 2 verschillend partijen in de markt. MKB Juristen is onderdeel van MKB ondernemers.nl die naast dit juridisch abonnement ook brandstofpassen, zakelijke en mobiele telefonie diensten aanbieden.

 

MKB servicedesk is strategisch partner van MKB Nederland en met een eigen dienstenpakket. Voor de vergelijking van de partijen lijkt het me wel handig om te weten dat de goede partijen met elkaar vergeleken worden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi TwaBla,

 

dat wist ik niet, excuus!

 

bedankt voor alle adviezen. Ik vraag me wel af of een rechtsbijstandverzekering nog toegevoegde waarde heeft t.o.v. een dergelijk abonnement voor korte vragen.

 

Een rechtbijstandverzekering is toch alleen voor conflicten en heeft meestal toch geen juristen in huis beschikbaar om mee te sparren?

 

@TwaBla: Volgens mij is dit een serieus onderwerp en zeker geen 'spam'. In ieder geval verdient het onderwerp meer aandacht dan het krijgt.

 

De originele kopregel was een complete aanbieding. Dit soort topics trekt vervolgens reacties aan van concurrerende aanbieders die (terecht) menen dat hun aanbod ook aandacht verdient. Hou dan de commercie maar eens buiten de deur.

 

Omdat de intentie waarschijnlijk goed was, is dit topic niet verwijderd. Maar we proberen met moderatie discussies over aanbiedingen reëel te houden. Dus jouw onafhankelijke verwijzing naar andere aanbieders is weer prima.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.