• 0

Kassa richt de pijlen op Pay Pal. Terecht??

Met enige verbazing heb ik gekeken naar de (opgenomen) Kassa uitzending waarin PayPal het voor de kiezen kreeg. Het maakte niet uit wat de mijnheer van PayPal inbracht, hij moest gewoon aan de schandpaal. Felix Meurders wilde nog wel eens luisteren maar de nieuwe mevrouw, weet zo even niet hoe ze heet, kan zo bij de "deur aan deur gelovigen". Ze keek hem niet eens aan.

 

Dat iemand uit Nigeria heel veel geld geeft voor een camera en ook best de hoge verzendkosten wil betalen is heel gebruikelijk, volgens Kassa dan.

 

Ik gebruik al jaren PayPal tot mijn grote genoegen. Je bent als koper veel beter beschermd dan bij andere overschrijvingen.

 

Ik heb eens een keer vanuit Kroatië een lampje gekocht bij Dealextreme voor 4 Euro. Ging niet door. Jammer voor toen maar natuurlijk perfect beveiligd.

 

Iemand die PayPal nu in de ban gooit? Of andere negatieve of positieve ervaringen?

 

 

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zeer onterecht, die mensen zouden in eerste instantie nooit een internetaansluiting mogen krijgen. Je kunt je eigen stommiteit (cq geld-geil-heid) niet afwimpelen op de betalingsafhandelaar.

 

In het voorbeeld van Van Schie met "echte" en "nep" mail is ook iets anders duidelijk te zien; De echte gebruikt de voor- en achternaam als aanhef op de mail, de Nepmail gebruikt een email adres als aanhef

 

Bekijk de aanhef van PayPal: PayPal zal nooit een e-mailbericht sturen met de aanhef "Beste PayPal-gebruiker" of "Geacht PayPal-lid". In een e-mailbericht dat echt van PayPal afkomstig is, wordt u aangesproken met uw voornaam en achternaam of met de bedrijfsnaam die aan uw PayPal-rekening is gekoppeld. Als u vermoedt dat u een frauduleus e-mailbericht heeft ontvangen, stuurt u het hele e-mailbericht—inclusief de gegevens in de kop—door naar spoof@paypal.com. Wij onderzoeken alle meldingen van spoof. Het automatische antwoord dat u van ons ontvangt, is wellicht niet aan u persoonlijk gericht

 

 

  • 0

Ik heb me rot geërgerd aan Brecht van Hulten. (edit: die moet gewoon weer terug naar het Jeugdjournaal)

 

Een deskundige meldde dat 12% van de computers geïnfecteerd is. En daartussen zitten computers die geïnfecteerd zijn met virussen.trojans die naar logingegevens zoeken.

Brecht dacht dat 12% van de computers Paypal logingegevens doorstuurt.

 

Hoor en wederhoor toepassen begreep ze ook al niet. Ze liet de Paypal man aan het einde van de uitzending, niet eens zijn verhaal afmaken. Terwijl ze daarvoor haal domme conclusie al had getrokken.

 

Wanneer je Paypal met gezond verstand gebruikt, is er niets aan de hand.

  • 0

Met enige verbazing heb ik gekeken naar de (opgenomen) Kassa uitzending waarin PayPal het voor de kiezen kreeg. Het maakte niet uit wat de mijnheer van PayPal inbracht, hij moest gewoon aan de schandpaal. Felix Meurders wilde nog wel eens luisteren maar de nieuwe mevrouw, weet zo even niet hoe ze heet, kan zo bij de "deur aan deur gelovigen". Ze keek hem niet eens aan.

 

Ik had dezelfde ervaring, Hans. Ze wilde alleen een excuus van paypal en een eventuele verandering (lees verbetering) van hun systeem. Ze is uit op populisme. Totaal ongeschikt als discussie leider.

  • 0

Ik heb net de uitzending even gekeken. En moet inderdaad ook zeggen dat Kassa er weinig kaas van heeft gegegeten. Wat wel een "Probleem" is met Paypal is dat als je je creditcard koppelt aan paypal de enige bescherming een e-mailadres en password is.

 

Eigenlijk is er dus maar 1 beveiliging namelijk password. Ik vind dat eigenlijk wel wat weinig. Bovendien kan ik ook niet iets instellen waardoor het veiliger zou kunnen worden (sms/tan autorisatie), of de mogelijkheid om een lager aan koop limiet in te stellen. Ik ontkoppel daarom zelf vaak mijn creditcard na een transactie, wat wel wat omslachtig is.

 

Verder is zover ik kan beoordelen de dienstverlening van paypal prima, zeker voor kopers (wat dat betreft beter dan Ideal). Dus deze bash van Kassa hebben ze niet verdiend.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

  • 0

Bijzonder irritante presentator, zelf een standpunt innemen en niemand laten uitpraten, zelf driekwart van het programma aan het woord geweest.

De voorbeelden die ze gaf hadden niets met paypal te maken, puur met domme gebruikers.

 

  • 0

Met stijgende verbazing naar de uitzending van Kassa gekeken.

 

Het was duidelijk dat de presentatrice zeer bevooroordeeld was en er ook een heel eigen "logica" op na hield. Het was duidelijk dat Paypal hoe dan ook aan de schandpaal genageld moest worden.

 

Ik maak zelf al jaren gebruik van Paypal en heb totdusver met een goede dienstverlening te maken gehad. Wel ben ik het met vdhork eens dat het relatief duur is.

 

 

Mono no aware desu.

  • 0

Het is duidelijk dat Paypal vooral de kant van de consument kiest tenzij je als leverancier gewoon keiharde bewijzen hebt. Reputatie is uitermate belangrijk. Dus verkoop je iets dan moet je alles doen om de verkoop en verzending bewijsbaar te maken.

 

Ze claimden in de uitzending dat ze door een carrousel van veiligheidsmaatregeldingen juist veel minder fraude schade hebbrn dan andere betaaldiensten. Dat moet haast wel kloppen.

De fraudegevallen in de uitzending waren van mensen die met een beetje logisch verstand de fraude konden voorkomen.

 

Ze lopen nu reputatieschade op die in mijn ogen geheel onterecht is.

 

Geen enkel systeem is 100% veilig en veiligheid en klantvriendelijkheid zijn niet elkaars vrienden.

  • 0

[ Ze is uit op populisme. Totaal ongeschikt als discussie leider.

... heeft ze geleerd van haar voorganger en geldt voor meerdere onderwerpen in Kassa.

Ze passen het principe van 'hoor en wederhoor' alleen toe als het hun toevallig uitkomt, en voor de rest zijn ze heel goed in veroordelen (ik kijk inmiddels ook niet meer).

"zoek het maar uit"

  • 0
Geen enkel systeem is 100% veilig en veiligheid en klantvriendelijkheid zijn niet elkaars vrienden.

 

Het is een balanceeract Het moet natuurlijk wel veilig zijn maar tegelijkertijd moet het niet zo zijn dat een consument/gebruiker een tiental handelingen moet uitvoeren om te kunnen inloggen. Gebruiksvriendelijkheid is het sleutelwoord hier denk ik.

 

De voorbeelden in de uitzending waren erg naïef en waren met enkele eenvoudige ingrepen te voorkomen geweest.

 

Ik vraag me af of Paypal de geleden reputatieschade op de redactie van Kassa of de Vara kan verhalen.

Mono no aware desu.

  • 0

ga eens op internet zoeken naar klachten over paypal kwa beiligheid en je zal er vele duizenden vinden.

Paypal is wel het meest over geklaagde betalings systeem dat er is.

 

Maar goed.... ik ben bevooroordeeld omdat ik het gewoon een hypocriet en preuts Amerikaans bedrijf vind dat ze van mij elke dag aan de schandpaal mogen nagelen of het nu wel of niet terecht is dus mijn mening is niet zoveel waard in deze ;)

 

heb de uitzending overigens niet gezien.

  • 0

Kijk Daniel, dat er ook zaken fout gaan en daar heel veel over te vinden is lijkt me volkomen logisch. Heeft alles te maken met de enorme hoeveelheid transacties. Op Ebay gaat vrijwel alles via Paypal.

 

Geen enkel systeem is 100% veilig en veiligheid en klantvriendelijkheid zijn niet elkaars vrienden.

 

Ik vraag me af of Paypal de geleden reputatieschade op de redactie van Kassa of de Vara kan verhalen.

 

Dit soort programma's komt met veel weg. Moet wel denken aan de knallende fles Exota destijds in scene gezet door de Vara waardoor het merk om zeep werd geholpen. Heeft ze uiteindelijk behoorlijk wat geld gekost.

Nu spelen ze het spelletje dom, dommer, domst samen met de consument. In plaats van voorlichting te geven waar consumenten wat aan hebben nemen ze het op voor de mensen die het niet begrijpen en ook niet willen begrijpen.

Maar ook Kassa loopt schade op.

 

 

  • 0

Laatste helft 2010 zijn er regelmatig pakketjes 'verloren' gegaan die ik verstuurd had. Omdat ik geen T&T bewijs heb (dit werd uitdrukkelijk vermeld op de site) kon ik de claims van Paypal maar moeilijk weerleggen.

Gelukkig kwam ik er met Paypal Nederland wel goed uit. Grootverbruiker en een nagenoeg 'schone' historie.

 

Echter heeft mij dit wel aan het denken gezet. Waarom heeft Paypal zich de rol van 'mediator' toegeeigend? Als ik iets met PIN betaal, kan ik later niet naar de bank als ik niet meer tevreden ben over mijn gedane transactie.

Waarom mag en wil Paypal zich daar dan wel mee bemoeien? Tuurlijk snap ik wel dat ze een heel grote customer base willen zodat de aanbieders wel moeten volgen, maar in mijn ogen zijn ze te veel gericht op de afnemer ipv de aanbieder. Met regelgevingen die niet helemaal voldoen aan alle nationale mogelijkheden (lees: overleggen T&T of uberhaupt al een verzendbewijs als je in bulk je pakketjes aanlevert)

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

  • 0

Ik ben bijvoorbeeld gestopt met het aanbieden van betalingsmogelijkheid via PayPal op mijn website. 1 negatief bericht van een klant (het product werd opgestuurd, maar de klant ontving het laat) en je hebt een groot probleem. Je account wordt dan geblokkeerd en je moet als bedrijf -tig documenten opsturen.

 

Dat heb ik gedaan. Liefst 4 keer. Elke keer kreeg ik weer een bericht terug dat ze nog geen documenten hadden ontvangen, terwijl ik het wel had opgestuurd. Ik heb zo vaak contact met hen opgenomen en vermeld dat ik alle gevraagde documenten en bewijzen had opgestuurd maar kreeg nooit een bericht terug. Alleen maar van die geautomatiseerde berichten terug.

 

Op een gegeven moment kwam ik in financiele problemen vanwege PayPal, omdat ze het geld niet over gingen boeken. Klanten konden ook geen producten meer bestellen. Toen heb ik de betalingsmogelijkheid via PayPal maar verwijderd van mijn site. En ik bied nu alleen maar iDeal.

 

Mijn ervaring met PayPal: super negatief.

  • 0

Hans... uiteraard zijn er met alle betaal methodes wel problemen, maar als je de problemen met paypal gaat bekijken zal je zien dat 70% van deze problemen/klachten te voorkomen waren geweest als paypal niet gewoon domweg geld terug zou boeken op eerste verzoek van klant en/of direct hele rekeningen van klanten zou blokkeren en tegoeden zou bevriezen voor 6 maanden.

 

Paypal is tegroot geworden en meent zich alles te kunnen permiteren en schijt te kunnen hebben aan al hun klanten (zakelijk en particulier).

 

Zou goed zijn als ze eens wat scherper onder toezicht van de nederlandse bank zouden komen te staan en ze eens wat meer verandwoording zouden moeten afleggen over hun acties.

Zijn nu gewoon een soort van cowboys in de markt van betalingen.

  • 0

Natuurlijk heeft Paypal ook nadelen. Duidelijk is dat de machtspositie ook wordt uitgebuit. Enig vermoeden van fraude zal daardoor in het algemeen veel te stevig worden aangepakt. Duidelijk voorbeeld is post van Renovatio.

 

Stel daartegenover de grote hoeveelheid fraude op marktplaats van mensen die masaal een Iphone 4 denken te kunnen scoren tegen de helft van de winkelprijs bij iemand die 1 week actief is op marktplaats met een hotmail- of zonnetadres en je ziet dat het zowel aan de kant van de consument en de aanbieder fout gaat.

 

Idealiter koop je met Ideal bij een bekende webshop met een prima service. Maar de wereld is verre van volmaakt.

  • 0

Je account wordt dan geblokkeerd en je moet als bedrijf -tig documenten opsturen.

Bij mij werd altijd het 'tegoed' van de betreffende klant geblokkeerd. Ik heb gelukkig nog nooit de volledige rekening bij PP geblokeerd gehad! Dat is in mijn ogen ook een stuk redelijker, voor zover het redelijk is natuurlijk.

 

Je kunt ook met Paypal bellen: 0900 2658 950 (paypal Nederland telefoonnummer, goed voor de zoekmachines)

Dit is eigenlijk voor consumenten maar ze verwijzen je graag door naar de zakelijke afdeling. Krijg je een Engels sprekend persoon: er is in ieder geval 1 medewerker die vloeiend Nederlands spreekt, daar kun je naar vragen!

Paypal zakelijk NL heeft een ander nummer, maar dat heb ik helaas niet (meer).

... doet leuke dingen op internet ...

  • 0

Ik ben zelf bezig mijn account bij paypal te beeindigen. Ik vinde beveiliging met username en password te beperkt. Ik had eerder mijn bankrekening gekoppeld en kon daardoor via paypal overboeken vanaf mijn betaalrekening. Ook door een creditcard te koppelen kun je via een username en password betalen.

 

Daarbij vind ik ideal perfect. Het is in mijn ogen een stuk gebruiksvriendelijker. Doordat je inlogt bij je eigen bank deel je geen prive informatie behalve je rekeningnummer en naam. Jammer dat het internationaal niet werkt. Daar gebruik ik meestal creditcard bij bekende namen. ALs ik een verkoper niet ken of geen referentie kan vinden koop ik gewoonweg niets.

 

Kassa heeft weer een eigne setje argumenten die lijken te berusten op onwetendheid. Dat gezegd hebbende is Paypal niet ineens een perfect systeem geworden.

  • 0

Ik vond het echt een tenenkrommende uitzending...

 

Ze halen de boel daar nogal door elkaar. Eerst het verhaal met de 419 scam: Alsof paypal daar wat aan kan doen. Die slachtoffers openden een paypal account, en daar hield de rol van paypal compleet op. Dat ze vervolgens een nep mail krijgen dat hun geld binnengekomen is, is tot daar aan toe. Zouden ze bij paypal zjin ingelogd, dan hadden ze direct kunnen zien dat er helemaal geen geld was binnengekomen. Vervelend stukje social engineering, maar paypal kan er helemaal niets aan doen, en doet al helemaal niets verkeerd.

 

En daarnaast het verhaal dat werken met slechts een login en wachtwoord per definitie onveilig zou zijn. De woordvoerder van paypal probeert uit te leggen dat er meerdere methoden zijn om fraude op te sporen (ongebruikelijke transacties, vanaf rare ip adressen, noem het maar op), maar daar wordt compleet aan voorbij gegaan.

 

Overigens is het met creditcards niet anders: daarmee is het ook tamelijk eenvoudig te frauderen als je bijvoorbeeld een kopie/foto van de voor en achterkant van de kaart maakt. Maar ook daar letten ze op betalingsgedrag: Ik boekte eens 2 setjes vliegtickets, 1 bij tarom om van hier naar dubai te komen, en 1 bij flydubai om vervolgens verder naar kathmandu te vliegen. Ik had binnen een uur een telefoontje van ING om te vragen of dat wel klopte.

  • 0
Ik had binnen een uur een telefoontje van ING om te vragen of dat wel klopte.
En dan heb je nog niet over de vele 419 scam die uit naam van ING in mijn 'ongewenste e-mail' belandt.

 

Ik heb betreffende uitzending niet gezien, want ik ben al van Kassa! afgehaakt toen zij indertijd de Puc koffiepadmachine schaamteloos aanprezen, Deze was niet aan te slepen (ik geef toe, ik kocht er zelf ook één), inmiddels is de Puc alweer stilletjes van het merktoneel verdwenen. Eigenlijk gebeurt nu in omgekeerde vorm (idd. Hans v. N. op de 'Exotamanier' van Marcel van Dam indertijd) zoiets met Paypal, ook daar ontvang ik weleens scam over, maar met Paypal zelf heb ik uitsuitend goede ervaringen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I HL-Deelnemer en -Moderator I Ontwerp Gedreven Innovatie Strateeg I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Ik heb 1 keer een probleem gehad met een klant die via paypal betaalde. De klant had helemaal ongelijk, wist ie zelf ook wel, maar ik was toen nog zo naief om paypal proberen te overtuigen dat ik in mijn recht stond.

 

Bespaar je de moeite. Paypal geeft de klant altijd gelijk, maakt niet met welk argument je komt.

 

En dan nu het voordeel: een betaalknop met paypal is fantastisch eenvoudig op je site te zetten. Gewoon copy en paste. Met iDeal heb je meteen een programmeur nodig.

 

En als klant gebruik ik altijd als het even kan paypal, want ik (als klant dan) heb altijd gelijk:) Geldt overigens alleen voor tastbare producten. Ik laat ook Engelstalige artikelen schrijven, maar dan doet paypal helemaal niks voor je als het mis gaat.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.