• 0

VOF: aantal vragen over eigen inbreng versus belastingen

Hallo,

 

Ik ben met iemand een bedrijf gestart. Nu heb ik een aantal vragen over de eigen inbreng van kapitaal in de VOF:

 

[*]Mijn collega heeft een eenmanszaak, en is hiernaast samen met mij een VOF gestart. Hij heeft goederen ter waarde van 6000 euro gekocht vorig jaar, die hij boekhoudkundig wil overhevelen naar de VOF, zodat we de BTW en afschrijving via de VOF kunnen terugvorderen. Hoe moeten we dit boekhoudkundig doen? Hij heeft de aangifte over 2010 nog niet gedaan.

[*]Ik wil zelf ook 6000 euro inbrengen, en wil dit doen middels een lening van een familielid. Deze 6000 euro moet op mijn naam komen te staan, dat wil zeggen dat mijn collega niet mede-verantwoordelijk moet zijn voor deze lening. Ook de rentekosten moeten voor mijn rekening komen. Maar ik wil wel graag de fiscale voordelen genieten voor het aftrekken van de rentekosten. Hoe kan ik dit het handigst doen? Regelingen zoals Tante Agaathregeling zijn niet van toepassing op deze lening.

 

Alvast bedankt voor de input!

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.