Ga naar inhoud

Belastingaangifte: Box 1 Inkomsten uit werk en woning is 0, kan dit wel?

Geplaatst:

keitai

Hi,

Ik realiseer dat 2010 niet mijn allerbeste jaar is geweest als ondernemer maar Inkomsten uit werk en woning is 0, kan dit wel?

mvg

Featured Replies

Geplaatst:

brood

Jazeker, een goede ondernemer (zonder loon of uitkering) die woont in een huurwoning. Kan ;)

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Waarom niet? Kan zelfs negatief zijn

Stel winst 10.000

Zelfstandigenaftrek , startersaftrek en MKB winstvrijstelling eraf en je komt in de min uit.

Overigens is exact nul wel opvallend....maar goed mogelijk als je geen starter meer bent.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvorm keuze of wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

ronaldinho

Ook met een koopwoning kan het, hoor. Stel je voor dat de rente, verminderd met het eigenwoningforfait, gelijk is aan de belastbare winst na alle faciliteiten. Maar wat Joost al zegt: exact 0 is wel opvallend.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

brood

Volgens mij schieten jullie door. Bij TS gaat het volgens mij alleen over de sectie “werk en woning” in de IB aangifte ??? Maar de vraag is nou niet bepaald een brainer. ;)

Geplaatst:

ronaldinho

Hoe bedoel je? Onder werk en woning valt immers niet alleen woning, maar ook werk.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

brood

Maar geen winst.

Geplaatst:

John Kode

Maar geen winst.

Que???

groet,

John

Geplaatst:

Roel J

Ik denk dat brood bedoeld dat box 1 uit 4 delen bestaat.

- Winst uit onderneming

- Inkomsten uit werk en woning

- inkomsten uit ander werk

- uitgaven lijfrenten e.d.

Als je die indeling volgt dan is een 0 aangifte bij Inkomsten uit werk en woning voor een ondernemer zonder loondienst betrekking en zonder eigen woning eerder regel dan uitzondering. Maar precies bij winst uit onderneming is veel minder waarschijnlijk.

Ik denk dat keitai maar even moet ophelderen wat hij precies bedoelt.

Geplaatst:

brood

Bedankt Roel,

Jij begrijpt ook alles. ;)

Voor mij is de titel wel heeeel duidelijk. En de tekst van Keitai vind ik ook eenduidig. Ook al komt TS met een andere verklaring.

Geplaatst:

Nattetas

Overigens is exact nul wel opvallend....maar goed mogelijk als je geen starter meer bent.

groet

Joost

Dit zal in 2010 in vele gevallen voorkomen, vanaf dit jaar mag de zelfstandigenaftrek de winst niet negatief maken, dus houdt op bij € 0. MKB winstvrijstelling over 0 is ook 0.

Dan moet je inderdaad, zoals eerder genoemd, geen andere posten in BOX 1 hebben, anders is het wel opvallend.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

groet

Joost

Dit zal in 2010 in vele gevallen voorkomen, vanaf dit jaar mag de zelfstandigenaftrek de winst niet negatief maken, dus houdt op bij € 0. MKB winstvrijstelling over 0 is ook 0.

Dan moet je inderdaad, zoals eerder genoemd, geen andere posten in BOX 1 hebben, anders is het wel opvallend.

vandaar de toevoeging

maar goed mogelijk als je geen starter meer bent
omdat bij starters de aftrek nog wel tot verlies uit onderneming kan leiden

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvorm keuze of wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.