• 0

Stichting oprichten

Ik ben bezig met het oprichten van een stichting. Heeft er iemand ervaring met goede en snelle notarissen? En kan iemand mij op weg helpen met voorbeeld statuten? En heeft er iemand ervaring met een stichting en de fiscus?

 

ALvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je zeker dat je een stichting wil? Het is een beetje een ongebruikelijke rechtsvorm voor bedrijven. Verder zijn stichtingen ondingen, omdat je onafhankelijke bestuurders aan moet trekken die er meestal met je stichting vandoor gaan >:(

 

Voor goede en goedkope notarissen zie: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=1966;start=msg14073

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig met het oprichten van een stichting. Heeft er iemand ervaring met goede en snelle notarissen? En kan iemand mij op weg helpen met voorbeeld statuten? En heeft er iemand ervaring met een stichting en de fiscus?

 

ALvast hartelijk bedankt voor de hulp.

 

Voor wat het waard is privé heb ik goede ervaringen met http://www.matzinger.nl. Wij overwegen ook om zakelijk met dat kantoor verder te gaan. Succes.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik kan helaas geen antwoord op je vragen geven, maar ik kan je uit ervaring wel een paar tips geven:

 

- Spreek met de notaris vantevoren duidelijk af hoelang het duurt voordat de statuten opgesteld zijn;

- Zorg dat je de statuten op laat stellen door een notaris die al een paar jaar ervaring heeft en al regelmatig stichtingsstatuten op heeft gesteld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.