• 0

Bedrijf oprichten in NL met woonplaats in Turkije

Ik ben gevraagd om milieuadvies te geven in het land waar ik woon (Turkije). Ik ben Nederlandse, maar uitgeschreven uit Nederland. Ik verwacht binnen afzienbare tijd (1 a 2 jaar) weer in Nederland te gaan wonen en vandaar mijn werkzaamheden voort te zetten. Mijn opdrachtgevers (voor projecten in Turkije) zullen voornamelijk Nederlandse bedrijven en de Nederlandse en Europese overheid zijn. Mijn werkzaamheden worden vanuit Turkije en meestal ook in Turkije verricht en ik kan niet makkelijk aannemelijk maken dat ik werkzaamheden vanuit Nederland verricht. Hierdoor is het lastig om een NL eenmanszaak op te richten. Is het wel mogelijk om vanuit het buitenland een NL BV op te richten? Zo ja, mogen dan de activiteiten vanuit het buitenland worden verricht, of geldt er nog steeds dat de economische activiteiten vanuit NL moeten worden verricht? Ik ben nu (inkomsten) belastingplichtig in Turkije, blijft dat zo?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • -1

Je kunt vanuit Turkije een Nederlandse notaris de opdracht geven om een Nederlandse BV op te richten. Je zult dan met eventuele tussenkomst van een Turkse notaris voor identificatie en/of volmacht de BV vanuit Turkije kunnen oprichten.

Vervolgens is het mogelijk om het adres van de BV over te schrijven op een Turks vestigingsadres. Je kunt ook in Nederland en Turkije bij een bank een bankrekening openen. Als je de BV op een Nederlands adres wilt laten staan dan kan dit bijvoorbeeld op een postadres die vervolgens door je boekhouder/accountant kan worden beheerd. Je zult namelijk correspondentie van o.a. Kamer van Koophandel en Belastingdienst ontvangen.

 

Als je verder nog directe vragen hebt dan kun je mij ook direct mailen op mark@m-account.nl

(wederom mod edit: geen acquisitie aub, zie huisregels)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.