Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Supermarkten als Albert Heijn, Super De Boer, Edah en Konmar halen nu streng de bezem door het schap. Menig bekend merk wordt daar thans rücksichtlos geschrapt. Niet de kleine c- of b-merkjes; nee, ook grote a-merken zoals Campina, Omo, Hak, Croky, Verkade, Venco en zelfs Grolsch voelen de hete adem in hun nek. Dat meldde Adformatie althans vorige week.
Het zat er trouwens al jaren aan te komen. Veel merkfabrikanten weten niet goed hoe ze hun merk interessant en relevant moeten houden. Er wordt best leuk reclame gemaakt voor hun producten, maar in de winkel vallen ze niet meer op. Daar staan immers goedkopere en soms zelfs betere alternatieven onder huismerk. De consument koopt dat a-merk nog uit gewoonte, maar als het op een goede dag weg is dan stapt de consument moeiteloos over naar een alternatief.
Dat is de afgelopen jaren meermalen getest. Zijn consumenten merktrouw of winkeltrouw? Haal een bekend merk even weg en zie wat er gebeurt: de consumenten gaat niet naar een andere winkel om zijn favoriete merk te kopen, maar hij kiest een vergelijkbaar product! Winkeltrouw wint van merktrouw. De winkelier laat dus alleen de meest winstgevende merken staan, en saneert de fabrieksmerken waar hij te weinig aan verdient. De fabrikant die niet drastisch zijn prijzen verlaagt of met werkelijke inoovatieve producten komt, verliest zijn schappositie.
Daarom deze stelling ter discussie: de meeste merken zijn niet relevant!
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag