Ervaring bureaustoel

Aanbevolen berichten

Hallo medeondernemers,

 

Ik heb jullie expertise nodig: ik zoek een bureaustoel. Meerdere zelfs.

In het verleden heb ik er eens een van Leen Bakker gehad, die was na 3 jaar versleten.

Een duurder ding dan maar: binnen 2 jaar versleten.

Waar zitten jullie op, hoe bevalt dat, waar koop ik het en wat kost het?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Hoi Gladia,

 

Hopelijk heb je al een goede bureaustoel gevonden, maar indien dat niet het geval is wil ik je toch een tip geven als je op zoek bent naar een goede bureaustoel.

 

Er zijn diverse bureaustoelen merken die 3 jaar (het merk Topstar) of zelfs 5 jaar garantie geven (het merk Wagner).

Het kan ook heel belangrijk voor je zijn om een bureaustoel te kopen met ergonomische eigenschappen, een bureaustoel die je dus kunt instellen zodat je de juiste zithouding hebt.

 

Uiteraard zijn deze bureaustoelen wel wat prijziger dat de bureaustoelen bij Leen Bakker, maar daar heb je dan ook zeer zeker meer kwaliteit voor.

 

Zelf zit ik op een Topstar Synchro Soft (399 incl. BTW en verzending) en die bevalt mij prima. Maar iedereen is anders, dus probeer de bureaustoel vooral eerst uit voordat je tot de aankoop over gaat.

Link naar reactie

Alle ergonomische stoelen geven mij rugklachten en zit ik niet lekker in.

Laatste jaren steeds een stoel van Viking gehad, rond de 80 euro. Gaat 10 jaar mee.

Voor 8 euro per jaar zit ik nu wel lekker.

Maar dit is uiteraard mijn persoonlijke ervaring, stoelen is erg persoonlijk, afhankelijk van je lichaamslengte en gewicht, oe lang je zit en hoe vaak je overeind komt, etc.

 

Link naar reactie

Hoi Gladia,

 

Hopelijk heb je al een goede bureaustoel gevonden, maar indien dat niet het geval is wil ik je toch een tip geven als je op zoek bent naar een goede bureaustoel.

 

Er zijn diverse bureaustoelen merken die 3 jaar (het merk Topstar) of zelfs 5 jaar garantie geven (het merk Wagner).

Het kan ook heel belangrijk voor je zijn om een bureaustoel te kopen met ergonomische eigenschappen, een bureaustoel die je dus kunt instellen zodat je de juiste zithouding hebt.

 

Uiteraard zijn deze bureaustoelen wel wat prijziger dat de bureaustoelen bij Leen Bakker, maar daar heb je dan ook zeer zeker meer kwaliteit voor.

 

Zelf zit ik op een Topstar Synchro Soft (399 incl. BTW en verzending) en die bevalt mij prima. Maar iedereen is anders, dus probeer de bureaustoel vooral eerst uit voordat je tot de aankoop over gaat.

 

Hoi Toot,

 

Leuk dat je je eigen producten loopt te pluggen in een oud topic. Ik geloof niet dat die gebruikerservaring van jou nu helemaal objectief te noemen is :-\

 

En als je dan argumenten aanhaalt, gebruik dan een echte USP van die merken. 3 jaar of 5 jaar garantie op bureaustoelen is eerder regel dan uitzondering. Ook in de prijsklasse waar jij nu over praat. Interstuhl doet het, Rohde en Grahl geeft 5 jaar , haworth/comforto 5 jaar en zo zijn er nog veel, heeeeeeeel veel meer.

 

In mijn ogen is prijs één van de minst relevante factoren als je veel achter je bureau zit. Het enige advies dat ik heb is dat je gewoon moet gaan proefzitten. Veel leveranciers bieden een proefstoel aan. Maak er gebruik van, ga er een week op zitten en je weet of het lekker zit of niet, en of je last van je rug krijgt of niet.

 

Jammer dat iemand die veel van stoelen zou moeten weten omdat het zijn werk is, een relevante vraag beantwoord met een obligaat reclamepraatje

 

Link naar reactie

Ik heb ook erg lang rondgekeken naar een goede en toch betaalbare bureaustoel nadat ik jaren lang steeds vaker last van mijn rug had op de goedkope leenbakker bureaustoel.

 

Uiteindelijk bij officecentre een goede stoel gekocht. ze hebben daar een erg goed overzicht van de eigenschappen van een stoel en konden goed vertellen welke nummers van eigenschappen van belang waren bij het aantal zituren per dag van mij.

op http://www.staples.nl/kantoorinrichting/bureaustoelen staat een overzicht van alle verschillende mogelijkheden die de stoelen hebben.

In de winkel kunnen ze je precies vertellen op basis van je zituren welke eigenschappen minimaal nodig zijn voor een goede stoel.

Link naar reactie

Ieder zijn budget en smaak.... maar als je veel, heel veel achter je computer zit is een goede stoel een must! Mijn tip is dan ook om hier niet op ze bezuinigen....

 

Koop dan misschien liever een gebruikte (bv uit een faillissement) dan 'rommel' die net niet lekker genoeg zit.

 

Volgens mij geven sommige mensen meer uit aan een spelcomputer of of zelfs muis dan een goede stoel.

Een goede stoel is een investering in plezierig werken en gezond werken......

 

O ja, ik heb de Mirra, niet goedkoop maar ff googlen en je vind wel goede aanbiedingen, is niet een stoel die direct super lekker zit maar wel een die goed zit...

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Helemaal eens met Iwan. Bij mijn keuze voor kantoorinrichting indertijd was met name het gegeven dat ik vaak lange dagen maak van belang, een goede stoel was een must, mede vanwege een hernia in het verleden.

Ik heb gekozen voor de RH Extend, zeker niet goedkoop maar ik heb er al bijna vier jaar enorm veel plezier van en merk nog niets van slijtage (of rugklachten).

Ook belangrijk: sta regelmatig even op tussendoor!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Ik heb zowel een bureaustoel als en "fysiobal" zoals ze dit zo mooi noemen. Deze laatste gebruik ik vooral in de massagepraktijk als zijnde stoel, maar ook achter de computer gebruik ik deze met regelmaat. Het voordeel van deze bal is dat je zelf balans moet houden en een actievere houding aanneemt. Dit zorgt in het begin nog wel eens voor spierpijn, maar is juist een teken dat je de spieren in je rug sterker maakt. Het is dan ook een andere vorm van pijn dan wanneer je continu in een verkeerde zithouding zou zitten.

 

Ik zou nog willen verwijzen naar de column die ik hier ooit geschreven heb over de houding achter de computer, vooral om klachten te voorkomen.

Link naar reactie

Hoi Frans,

 

In mijn stukje geef ik sowieso aan dat het belangrijk is om de bureaustoel fysiek uit te proberen, een advies wat wel degelijk relevant is. Daarnaast is in mijn ogen de prijs ook zeer zeker belangrijk, want niet iedereen heeft een groot budget te besteden. Kijk daarom goed naar de instelmogelijkheden in combinatie met de prijs en bepaal welke stof je voorkeur heeft, leder of stof.

 

Daarnaast zit ik wel degelijk zelf op de Topstar Synchro Soft en die bevalt mij prima vanwege de instelmogelijkheden en de ondersteuning die het daardoor biedt aan mijn lichaam.

 

Last but not least, kun je het ook zo bekijken dat een oud topic toch weer nieuw leven is ingeblazen, gezien het aantal berichten dat gisteren en vandaag in dit topic geplaatst zijn. Berichten waar andere mensen weer wat aan hebben. Daar gaat het principe van deze website om, informatie geven.

 

Jammer dat je mijn reactie zo negatief neerzet, want a: ik geef wel degelijk het advies dat fysiek uitproberen gewoon het beste is als je een bureaustoel gaat uitzoeken en b: geef ik aan (wat ook gevraagd wordt) op welk bureaustoel ik zelf zit.

Link naar reactie

Ik zag het ook gewoon als goedkoop reclame verhaal. Ik ga ook verhaal ophangen dat je voor van een bepaald merk podiumdelen moet kopen, ondanks dat ze wel degelijk veilger en steviger zijn.

 

Op de zaak heb ik 4 bureaustoelen (2 in werkplaats en 2 in kantoor) Van het merk budget, komen uit technische hogeschool van Rijswijk (2 a 3 jaar gestopt met school zijn).

 

Thuis heb ik wel een duurdere stoel gekocht bij de uitverkoop van leenbakker voor 100 euro, met echt (nep?)leer. Het nadeel van deze stoel is dat je niet achterstevoren op de stoel kan zitten.

Ik kan ongeveer 10 minuten in een bepaalde houding zitten, daarna ga ik wisselen naar op mijn knielen, achterstevoren, staant, achterover leunend etc.

Maarja dat zal vooral aan mij zitten in geen enkele houding zit ik lang lekker.

Link naar reactie

Hoe bedoel?

 

ik neem aan voor mij?

 

 

Anyway had vooral last van een beginnend muisarmpje, dure stoelen gekocht, werd er niet beter op. Toen heb ik zit/sta bureau frames gehaald bij de ikea (elektrisch). Twee maanden lang elke 2 uur bureau omhoog hijsen en staand bureau werk doen. Daarna was het weg. bureautafels staan sindsdien op 85 cm en nooit meer last van gehad.

Link naar reactie

Leuke ervaringen allemaal. Ik heb destijds een bureaustoel -wel de duurste- van Leen Bakker gekocht. Ik ben wel een tijdje in de winkel gaan proefzitten op allerlei stoelen. Deze was voor mij de beste. Ik geloof ook wel dat zowel een bureaustoel als een bureau erg persoonlijk is.

Link naar reactie

 

 

oud topic, maar actueel voor mij: de voering van mijn stoel is zo kapot dat de katten alle vulling er uit trekken. Ik kan weinig vinden online over vergelijkingen van bureaustoelen. Ik gebruik de stoel a-specifiek denk ik: ik zit 95% van de tijd op de voorste driekwart, zonder de rugleuning te gebruiken, en 5% hang ik achterover naar het plafond starend. Dus een vario achterkant is niks voor mij, maar als ik achterover plof moet 'ie wel een beetje meeveren, anders lig ik helemaal achterover.

 

Waarom staar ik naar het plafond? Nou, dan bedenk ik de code die ik maak.

 

Ik heb gekozen voor de RH Extend,

 

Kun je aangeven waarom je tevreden bent over deze stoel?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.