Ga naar inhoud

Uitbesteden boekhouding, betalingen, etc

Geplaatst:

internetondernemer

Beste forum-leden,

 

Ik heb een eigen internetonderneming en ben bovendien (voltijds)student. De onderneming loopt zeer succesvol alleen kost het me op dit moment te veel tijd.

 

Daarom wil ik zoveel mogelijk uitbesteden, waaronder het liefst alle administratieve werkzaamheden.

 

Dat houdt in:

- betalen van inkomende rekeningen

- uitschrijven van uitgaande periodieke facturen (slechts enkele per maand)

- (digitaal) ophalen, inboeken en archiveren van facturen en inkoopfacturen.

- BTW aangifte (gaat vrijwel automatisch na inboeken in Reeleezee administratie-pakket)

 

In mijn business krijg je veel credit nota's van bedrijven zoals Google Adsense. Deze credit nota's dienen maandelijks opgehaald te worden van de betreffende websites. (betalingen komen automatisch binnen van dit soort partijen)

 

Ik denk dat de hoeveelheid werk twee (mid)dagen per maand inhoudt.

 

Nou is mijn vraag: hoe kan ik deze werkzaamheden het beste uitbesteden? Het lijkt me te weinig werk voor het in dienst nemen van een werknemer. Bovendien heb ik geen eigen kantoor. Het liefste zou ik werken met iemand die Freelance werkt. Zijn zulke mensen te vinden?

 

Graag hoor ik jullie advies.

Featured Replies

Geplaatst:

msfh

Beste internetondernemer,

Je kunt de administratieve werkzaamheden door andere mensen laten doen. Je bespreekt dan met die persoon wat je zelf wilt doen en wat de ander voor jouw verwerkt. Zorg ook voor goed overleg zodat je goed op de hoogte blijft wat er allemaal in je onderneming speelt. Als je informatie wilt over onze mogelijkheden dan kun je direct reageren op mark@m-account.nl.

Veel succes met je onderneming !

 

Mod edit: geen acquisitie via HL aub, zie de huisregels!

Geplaatst:

djluc

Beste forum-leden,

 

Ik heb een eigen internetonderneming en ben bovendien (voltijds)student. De onderneming loopt zeer succesvol alleen kost het me op dit moment te veel tijd.

 

Daarom wil ik zoveel mogelijk uitbesteden, waaronder het liefst alle administratieve werkzaamheden.

 

Dat houdt in:

- betalen van inkomende rekeningen

Als ze ingeboekt zijn kan je wellicht een betalingsdocument uit je administratieve software halen welke je kan importeren om zo in 1x alle betalingen te doen. Verder kan je wellicht automatische incasso bij leveranciers aanvragen. Wil je daarnaast iemand volledig toegang geven tot de bankrekening? Banken staan daar niet echt positief tegenover wat begrijpelijk is. Meestal zit er bij grotere organisaties een soort van check in. In jouw geval zou dat simpelweg zijn dat jij zelf de betalingen goedkeurt.

- uitschrijven van uitgaande periodieke facturen (slechts enkele per maand)

Dit kan automatisch als de bedragen kloppen? Heb daar bijvoorbeeld http://moneybird.nl voor maar er zijn ook in vrijwel alle andere pakketten dit soort mogelijkheden te vinden.

- (digitaal) ophalen, inboeken en archiveren van facturen en inkoopfacturen.

Dit is een lastige, wellicht kan een boekhouder hier wat mee of anders inderdaad iemand op locatie met alle logins. Zie ook onderaan dit bericht.

- BTW aangifte (gaat vrijwel automatisch na inboeken in Reeleezee administratie-pakket)

Dit is standaard dienstverlening van een administratiekantoren, ik neem aan dat je ook afschrijvingen e.d. moet verwerken dus dit uitbesteden lijkt vrij eenvoudig te doen.

 

In mijn business krijg je veel credit nota's van bedrijven zoals Google Adsense. Deze credit nota's dienen maandelijks opgehaald te worden van de betreffende websites. (betalingen komen automatisch binnen van dit soort partijen)

 

Ik denk dat de hoeveelheid werk twee (mid)dagen per maand inhoudt.

 

Nou is mijn vraag: hoe kan ik deze werkzaamheden het beste uitbesteden? Het lijkt me te weinig werk voor het in dienst nemen van een werknemer. Bovendien heb ik geen eigen kantoor. Het liefste zou ik werken met iemand die Freelance werkt. Zijn zulke mensen te vinden?

 

Graag hoor ik jullie advies.

Die facturen automatisch ophalen zal niet lukken, dat gaat niet de oplossing worden. Hoeveel partijen/accounts gaat het over? Als het steeds hetzelfde proces is zal dat niet zo'n issue zijn om dat uit te besteden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

ecofin

Vreemd dat niet wordt gereageerd op "betalen van inkomende rekeningen" in combinatie met het voeren van de boekhouding waarbij ik er van uit ga dat "betalen" betekent uitschrijven en zorg dragen voor de feitelijke betaling.

Dat is vragen om problemen. Geef nooit de tekenbevoegdheid van de rekening(en) uit handen!!

 

 

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Geplaatst:

Maxol

Ik heb wel een advies voor je: je zoekt op google naar een (voor jou gevoelsmatig) geschikte boekhouder in je regio en gaat met hem/haar in zee. Je spreekt een vasttarief (p/j of p/m) af en controleert regelmatig of het goed gaat.

Maxol Finance Services

Excellence in Finance

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.