• 0

Mogelijkheden Financiering? en waar opletten?

De bank werkt niet mee omdat ik € 30.000

nodig heb, maar niet voldoende onderpand

 

Wat zijn overige mogelijkheden?

 

Externe financier zoeken?

 

Hoe doe je dat en waar moet je opletten?

 

Ik hoor om mij heen diverse verhalen dat mensen

een deel van hun bedrijf kwijt raken aan een financier

omdat er allerlei haken en ogen aan blijken te zitten.

 

Mijn Shop in autostylings producten heeft een zeer goede basis om binnen een jaar stabiel te zijn, dus ik wil zeker het complete bedrijf in eigendom houden.

 

 

Iemand tips? waarschuwingen? etc

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij heb ik al een paar keer op dit forum voorbij zien komen dat de ABN-AMRO tot 25.000 euro starterskrediet erg gemakkelijk is. Ik heb eventjes niet de link bij de hand naar die discussies, maar met de zoek functie bovenin kun je het waarschijnlijk wel vinden. Neem in ieder geval zelf eens contact op met de ABN-AMRO om dit zelf te bespreken.

 

Succes in ieder geval!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Iemand tips? waarschuwingen? etc

 

Tja, voor dit soort investeringen ben je meestal aangewezen op je eigen netwerk. Familie, Friends & Fools. Let wel even op; de meeste investeerders zijn eigenlijk beleggers. Ze willen controle en de macht. daar heb je niets aan. Een echte investeeders wil w'el een aandeel ik je zaak, maar zorgt ervoor dat het jouw zaak blijft.

 

Quote uit de Gids Startkapitaal (zie www.beursplein3.nl)

Investeerders gaan de fout in

 

Niet alleen ondernemers gaan de fout in, investeerders maken ook steevast fouten. Zelf raad ik ondernemers aan meteen te stoppen met de onderhandelingen als investeerders met één van de onderstaande eisen komen. Doen ze dat, dan kan de samenwerking onmogelijk iets worden. Dan mist die de noodzakelijke wederkerigheid. Ik raad u aan uzelf en anderen een plezier te doen, door onderstaande fouten te vermijden.

 

ü   uitsluitend in rendement en fiscaliteit geïnteresseerd te zijn

Echte investeerders zijn geïnteresseerd in de ondernemer, zijn plan en zijn aanpak. Is het een goede ondernemer en doet hij verstandige investeringen, dan is rendement daarvan het gevolg. Rendement is NOOIT een doel op zich en fiscaliteit is een luxe probleem. Ik ken persoonlijk wel meer dan 100 particuliere investeerders en er woont er niet één in België.

ü   51% aandeel of zeggenschap “eisen”

De ondernemer is de baas. Het is een slechte zaak als de investeerder op de stoel van de ondernemer gaat zitten. Dat is niet zijn taak. Een goede investeerder helpt de ondernemer de baas te blijven over zijn eigen zaak. Als investeerders substantieel meer investeren dan ondernemers, worden er afspraken gemaakt, dat de investeerders kunnen ingrijpen als het mis gaat. Ingrijpen en misgaan zijn dan wel netje gedefinieerd.

fee, salaris of vaste vergoeding vragen

Investeerders investeren en zijn geen interim-manager of adviseur. Ze investeren niet alleen geld, maar ook tijd. Daarvoor zijn ze aandeelhouder. Geld onttrekken aan de onderneming is niet slim als je het er eerst zelf in moet stoppen. Soort sigaar uit eigen doos, die de overheads opjaagt en de levenskansen van de onderneming ernstig in gevaar brengt.

een andere agenda hebben

zoals exclusief goederen en diensten willen leveren, snel winst willen maken terwijl de ondernemers wil/moet investeren, andere toekomstplannen hebben voor de onderneming dan de ondernemer zelf, kortom: de investeerder en de ondernemer moeten BEIDEN dezelfde motivatie hebben om hun tijd en geld in de onderneming te steken, anders gaat het mis.

garanties vragen van de ondernemer zelf

Investeerders verstrekken risicodragend vermogen. Dat betekent dat het geld van de investeerder risico draagt. Daarvoor krijgt de investeerder ook een (winst)aandeel in de onderneming. Als de investeerder dat risico niet wil lopen, moet hij niet investeren. Het is uit den boze, dat een investeerder (privé)garanties vraagt of krijgt van de ondernemer voor als het mis gaat. Samen uit samen thuis, dat is het motto.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.