• 0

Zit er verschil in indexering van domeinen?

Heb een vraagje over indexering van domeinnamen. Ik ben bezig om een informatieve site in de lucht te krijgen en nu vroeg ik me af of een .NL naam beter indexeert (lees hoger komt in de NL Google) dan bijv. een .NU of andere extensie. Ga voor het gemak even uit van een identieke website met enkel een ander domein.

 

Any clues?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

In welke taal is je website geschreven?

 

Als het een Nederlandstalige website is, geloof ik dat het beter is om een .nl domein te gebruiken. Maar als je deze Meta-tags gebruikt weet Google ook in welke taal het is geschreven. (dus maakt het waarschijnlijk niets uit...)

 

 

 

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Een site met een .nl extensie is een duidelijke indicatie dat de site in het Nederlands is, en zich richt op de Nederlandse markt (dus ook niet de Belgische...)

 

Er zijn echter zoveel andere indicaties hiervoor (de gebruikte taal uiteraard, maar ook Google Webmaster tools bijvoorbeeld) dat het praktisch geen verschil is tussen de verschillende extensies.

 

Waar zoekmachines vooral naar kijken is relevantie en reputatie. De rest is veel minder van belang.

 

Dus: heb je een goede reden om af te wijken van de .nl extensie, doe dat gerust. Heb je die niet, neem dan .nl

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de geruststellende tips!

 

De sites zijn gewoon in de Nederlandse taal. Zelf vind ik de .NU wel leuk omdat dit aangeeft dat er nu een probleem moet worden opgelost. De andere sites met het .NL domein zijn niet actief (te koop) of worden door een no know gebruikt (weinig content, vervuilde HTML, etc.) en die moet ik wel kunnen hebben. En waarschijnlijk ga ik ook AdWords inzetten.

 

Was alleen even benieuwd of een andere dan .NL extensie een nadelig effect zou kunnen hebben en hoe groot dat dan is. Kennelijk valt dat wel mee.

Link naar reactie
  • 0

ACh, ik heb een wordpress.com blogje dat weet ik waar gehost is en onder .com draait.

 

Vandaag een artikel om 13:08 geplaatst dat alleen maar een aantal quotes van een telegraaf nieuwsbericht bevatte zonder verdere eigen tekst en 5 minuten later staat dat artikel hoger in de resultaten dan het origineel op telegraaf.nl

 

Denk dus idd dat er meer speelt dan alleen de .nl :)

 

Persoonlijk vind ik .nl alleen 'mooier' dan .nu maar das een kwestie van smaak

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

ACh, ik heb een wordpress.com blogje dat weet ik waar gehost is en onder .com draait.

 

Vandaag een artikel om 13:08 geplaatst dat alleen maar een aantal quotes van een telegraaf nieuwsbericht bevatte zonder verdere eigen tekst en 5 minuten later staat dat artikel hoger in de resultaten dan het origineel op telegraaf.nl

 

Denk dus idd dat er meer speelt dan alleen de .nl :)

 

Persoonlijk vind ik .nl alleen 'mooier' dan .nu maar das een kwestie van smaak

 

Frans

 

Dank voor de leuke aanvulling. Grappig, dat indexeren.

 

.NL zou normaal ook mijn voorkeur hebben, maar .NU geeft weer iets van urgentie aan en dat is misschien ook wel grappig. Dat men NU actie moet ondernemen en vooral niet moet wachten. Kan ik wel iets mee op de site. En omdat bijna niemand nog URL's intypt, maakt het niet zoveel uit dat het .NU en geen .NL is.

 

We zullen wel gaan zien wat het allemaal gaat doen.

Link naar reactie
  • 0

ACh, ik heb een wordpress.com blogje dat weet ik waar gehost is en onder .com draait.

 

Vandaag een artikel om 13:08 geplaatst dat alleen maar een aantal quotes van een telegraaf nieuwsbericht bevatte zonder verdere eigen tekst en 5 minuten later staat dat artikel hoger in de resultaten dan het origineel op telegraaf.nl

 

Denk dus idd dat er meer speelt dan alleen de .nl :)

 

Frans

 

Er speelt zeker (veel) meer. Een blog wordt altijd snel geindexeerd, omdat Google dat ziet als actueel nieuws. Na een tijdje zal die ranking lager worden en vaak geheel verdwijnen.

 

Link naar reactie
  • 0
. En omdat bijna niemand nog URL's intypt, maakt het niet zoveel uit dat het .NU en geen .NL is.

 

En dat is meteen een valkuil. Wanneer de bezoeker na een tijdje weer eens naar die ene website wil surfen, die ze destijds met een zoekmachine hebben gevonden, is de kans groot dat ze wel de domeinnaam hebben onthouden, maar er haast automatisch .nl achter typen en bij een andere site uitkomen.

 

Het is te veel "Google-gedacht", je moet meer "gebruiker-denken".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verschil in indexering in de titel doet als belangrijkste perspectief of motief zoekmachineoptimalisatie vermoeden. In aanvulling op de belangrijke argumenten van Headquarters zou ik 'merk-denken' en vertrouwen of herkenbaarheid (authoriteit o.b.v. kwaliteit van kennis of informatie van de afzender) willen toevoegen. Als 'waardemaker' zou ik dan tenminste controle over de .nl willen hebben. Wat kost verwerving in relatie tot het doel van de 'informatieve' website?

 

Keuze tussen het gebruik van de .com, .nl of .nu zou bij beschikbaarheid van meerdere extensies een meer commercieel vraagstuk worden. In hoeverre wordt dit eigenlijk een informatieve site als je in termen van vindbaarheid en AdWords (conversie?) denkt? De actiemarketing of trigger-gedachte achter een .nu-domeinnaam begrijp ik verder wel, maar deze kan ook ingevuld worden door bijvoorbeeld nederlandsdomein.nl/nu-waarderen en opmaak en knopppen die aanzetten tot conversie e.d.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het hangt heel erg af van het doel van de website en de domeinnaam zelf. Komt er een zoekwoord voor in de domeinnaam waar j op gevonden wilt worden? Is de doelgroep enkel Nederlands of ook wereldwijd?

Als er een Nederlands zoekwoord in de domeinnaam zit dan kan je beter voor .nl gaan. Dit is dan een stuk makkelijker te ranken. Officieel is .nu namelijk een cc tld van het eiland Niue.

 

Mocht je enkel een (nu nog onbekende) bedrijfsnaam in het domein willen zetten dan is brandability veel belangrijker.

 

Het hangt dus vooral af van wat je met de site wil doen en op welke manier je aan bezoekers wilt komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.