Ik ben al een paar dagen op zoek zowel op internet algemeen als op deze site maar het antwoord op mijn situatie kan ik helaas nergens terugvinden, dus stel ik hem bij deze zelf.
Ik ben op dit moment in vast dienst bij een recruitment/contracting bedrijf, in de hoedanigheid van senior consultant waarbij de nadruk ligt op openstaande vacatures en de invulling ervan. Tevens adviseren van bedrijven hieromtrent.
Om een lang verhaal kort te maken: 1 van de klanten had mij gevraagt om bij ze mee te gaan draaien op een groot project en dat heb ik gedaan (dit had te maken met mijn werkervaring in een heel ander werkgebied).
De opdracht gaat aflopen en de klant wil graag verlengen.
Nu wil ik verder gaan als zzp-er en het liefst op basis van 27 uur zodat ik de rest van de week over heb voor geheel andere opdrachten, namelijk mediation.
Mijn huidige werkgever vindt dit geen probleem en wil hier graag aan meewerken (ze weten dat ik anders zowieso weg zal gaan, dat heb ik al aangegeven).
Nadeel is dat er binnen deze sector alleen gewerkt wordt met zogenaamde preferred suppliers, hetgeen tot gevolg heeft dat zij alle administratieve zaken via deze partijen laten lopen.
In mijn geval zou dit dus betekenen dat ik met mijn huidige werkgever een opdracht ga opstellen voor de opdracht bij de klant en dat ik tevens mijn factureren aan mijn huidige werkgever moet richten/sturen (zij zijn preferred supplier).
Zij stellen tevens de voorwaarde VAR moet hebben.
Mijn vraag is dan ook:
Kan ik op deze basis een juiste VAR verwachten van de BD of blijft dit voor hen een arbeidsbetrekking?
En:
Dien ik voor de uren dat ik mij met mediation wil gaan bezighouden een separate VAR aan te vragen?
Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen want ik kan hierover nergens iets concreets terugvinden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
carola12
carola12
Ik ben al een paar dagen op zoek zowel op internet algemeen als op deze site maar het antwoord op mijn situatie kan ik helaas nergens terugvinden, dus stel ik hem bij deze zelf.
Ik ben op dit moment in vast dienst bij een recruitment/contracting bedrijf, in de hoedanigheid van senior consultant waarbij de nadruk ligt op openstaande vacatures en de invulling ervan. Tevens adviseren van bedrijven hieromtrent.
Om een lang verhaal kort te maken: 1 van de klanten had mij gevraagt om bij ze mee te gaan draaien op een groot project en dat heb ik gedaan (dit had te maken met mijn werkervaring in een heel ander werkgebied).
De opdracht gaat aflopen en de klant wil graag verlengen.
Nu wil ik verder gaan als zzp-er en het liefst op basis van 27 uur zodat ik de rest van de week over heb voor geheel andere opdrachten, namelijk mediation.
Mijn huidige werkgever vindt dit geen probleem en wil hier graag aan meewerken (ze weten dat ik anders zowieso weg zal gaan, dat heb ik al aangegeven).
Nadeel is dat er binnen deze sector alleen gewerkt wordt met zogenaamde preferred suppliers, hetgeen tot gevolg heeft dat zij alle administratieve zaken via deze partijen laten lopen.
In mijn geval zou dit dus betekenen dat ik met mijn huidige werkgever een opdracht ga opstellen voor de opdracht bij de klant en dat ik tevens mijn factureren aan mijn huidige werkgever moet richten/sturen (zij zijn preferred supplier).
Zij stellen tevens de voorwaarde VAR moet hebben.
Mijn vraag is dan ook:
Kan ik op deze basis een juiste VAR verwachten van de BD of blijft dit voor hen een arbeidsbetrekking?
En:
Dien ik voor de uren dat ik mij met mediation wil gaan bezighouden een separate VAR aan te vragen?
Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen want ik kan hierover nergens iets concreets terugvinden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31462-zzp-via-huidige-werkgever/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag