RFID chips in dollar biljetten?

Aanbevolen berichten

Een handige tip om een vuist tegen valsemunters te maken? Of de eerste 1 april grap in opbouw........ :)

 

http://rfid.weblogsinc.com/entry/1905782813512113/

 

Het lijkt alsof in AMerikaanse $20 biljetten er RFID chips ingebouwd zijn. Wanneer ze in de magnetron gelegd worden, "ontploffen" ze allemaal op dezelfde plek.

 

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Een handige tip om een vuist tegen valsemunters te maken? Of de eerste 1 april grap in opbouw........ :)

http://rfid.weblogsinc.com/entry/1905782813512113/

Het lijkt alsof in Amerikaanse $20 biljetten er RFID chips ingebouwd zijn. Wanneer ze in de magnetron gelegd worden, "ontploffen" ze allemaal op dezelfde plek.

 

En volgens

http://www.prisonplanet.com/022904rfidtagsexplode.html

ontploffen ook de euro biljetten. Nu al. Terwijl de RFID pas na 2005 er in zouden zitten.

 

Beste manier om dit op te lossen: stop een 5 Euro briefje in de magnetron en kijk of het op hetzelfde plek een gat krijgt. Wie wilt een "proefkonijn" doneren? ;D

 

GuiCli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie

Tja.. dit is dus zoiets dat ik niet kan laten om te testen..

 

En het klopt, in het tientje schroeit subiet een gaatje op de aangegeven plaats. Het vijftigje heeft het blijkbaar niet, daar zie je alleen wat verkleuring, ik vermoed doordat de strip gewoon heet wordt in de micorwave. Het gaatje in het briefje van 10 is ook helemaal door, er mist echt een stukje van 1x1 mm - bij de 50 is daar geen sprake van.

 

Ohja... nu moet ik ze nog zien uit te geven...

eurobills.thumb.jpg.1093358cae80333f0fa8e453c57da979.jpg

Link naar reactie

En het klopt, in het tientje schroeit subiet een gaatje op de aangegeven plaats. Het vijftigje heeft het blijkbaar niet, daar zie je alleen wat verkleuring, ik vermoed doordat de strip gewoon heet wordt in de micorwave. Het gaatje in het briefje van 10 is ook helemaal door, er mist echt een stukje van 1x1 mm - bij de 50 is daar geen sprake van.

 

Beste konijn: Bedankt! :) Volgens mij is het net een ander stukje van het briefje verbrand dan in de URL die ik hierboven citeerde.

 

Ik denk dat De \/\/itte gelijk heeft. De foliedraad is immers zodanig geperforeerd dat de waarde van het biljet te zien is. Waarschijnlijk krijg je een gat daar waar de folie extra dun is.

 

Echter, weer volgens de URL waaruit ik al geciteerd heb:

I thought to myself that maybe it was just the metal in the strip that was reacting, so i tried again. Ten, twenty, thirty seconds went by and... nothing. The strip was completely unharmed.

Oftewel Benm, wij hebben jouw hulp weer nodig!

Oh, en veel succes met uitgeven

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie

Het vijftigje is inmiddels gewoon uitgegeven - zie je wel dat mensen in winkels helemaal niet zo nauw kijken naar geld?

 

Ik vermoed dat er meer aan de hand is dan alleen de strip... waarom zou anders het effect bij een tientje zo anders zijn dan bij het vijftigje? Bij dezelfde behandeling een paar bruine vlakjes of meteen een gat door en door, dat scheelt volgens mij nogal wat.

 

Totdat er een verklaring is voor het verschil geloof ik dat er al RFID-chips o.i.d. in onze biljetten zitten. Op zich is daar ook niet zoveel mis mee, maar ik vraag me af waarom de ECB dat niet gewoon openbaar maakt, en zelfs stelt dat ze er pas in 2005 komen.

 

Helaas kan ik niet beschikken over een RFID-lezer om het een en ander definitief te bevestigen - misschien dat iemand anders een geschikt apparaat heeft staan?

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.