• 0

Hoe een schuld wegwerken?

Beste Allemaal,

 

Ik wil even mijn verhaal kwijt, zit momenteel in een dip en ben op zoek naar mogelijkheden en jullie advies hierin. Ik ben sinds 2004 ondernemer (eenmanszaak) maar heb tot op heden kunnen leven maar de schulden zien oplopen en eigenlijk prive weinig kunnen opnemen. Omzetten zijn afgenomen, maar toch wel sinds 2010 weer iets in de lift.

 

Ik zit alleen met de volgende schulden:

- lening 30.000

- bank 25.000

- lease 21.000

- crediteuren +/- 23.000

 

Aan de andere kant zijn er nog:

- debiteuren +/- 18.000

- voorraad +/- 9.000

 

ik heb sinds kort een verkoper aangenomen in de hoop de omzet zo te verhogen om de schulden te kunnen aflossen en het bedrijf te laten groeien, maar eigenlijk gaan de kosten omhoog en omzetten blijven gelijk. Als er nu niks gaat gebeuren denk ik over een aantal maanden echt een serieus probleem te hebben.

 

Zou het een mogelijkheid zijn de schuldeisers een voorstel te doen op basis van betaling van een percentage tegen finale kwijtschelding om zo weer uit de problemen te komen en weer aan het ondernemen toekomen? Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ik hoop met een juiste aanpak te voorkomen dat ik failliet zou gaan / een burn-out zou krijgen.

 

Alvast dank voor advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf geen productie, maar een marge van 50%? Ik weet niet in welke business dit nog gehaald kan worden. 25% is in deze branche al aan de goede kant!

 

Alles lezende lijkt me omzet proberen te verhogen een juiste keuze. Slim is het aannemen van een vertegenwoordiger dan wel, als deze de markt tenminste wel kent. De markt moet deze uitbreiding wel kunnen hebben.

Een vertegenwoordiger heeft uiteraard ook inwerktijd nodig.

Ga in iedere geval naar je leveranciers en meldt daar dat je tijdelijk even achter loopt, maar dat de zaak in de groei is.

Houd je aan alle dingen die je met hen afspreekt en spreek dus niets af wat je niet waar kan maken. Op die manier krijg je vertrouwen bij hen, en wordt je niet geconfronteerd met allerlei onverwachte negatieve zaken. Je kunt het beste zelf aan het roer blijven. Alle andere tips ook gebruiken indien van toepassing.

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Het is weer enige tijd geleden, vandaar even een update. Situatie met verkoper is niet verbeterd, het is eerder minder geworden. Het probleem waar ik nu mee zit is de termijn die nog tot 7 augustus loopt, hier kan ik namelijk niet onderuit, en hij wil graag het contract uitzitten gezien zijn opleiding.

 

Ik hoop dat er nog iemand op het forum is die een goede tip voor mij heeft want helder denken in deze tijden is erg moeilijk. Het het gevoel dat de zin bij mij ook steeds minder gaat worden en dat werkt ook niet mee..

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn gevoel laat je het nu wel enorm van je verkoper afhangen, hoe ga je prestatie (ook van jezelf) opkrikken?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hans,

 

Nu ik je bericht lees kan ik je ook niks anders als gelijk geven, door het negatieve spiraal het ik geen energie meer en functioneer ikzelf dus ook te weinig. Er moet gewoon meer omzet komen en daar ben ik zelf natuurlijk ook verantwoordelijk voor.

 

Het probleem is dat het het water echt aan de lippen staat, en dat onderneemt zoo niet goed..

 

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
  • 0

Graag, waar mogelijk kunnen we je hier wel met raadgevingen terzijde staan, wat voor tips zou je goed kunnen gebruiken?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

TS moet nu de stukjes bij elkaar rapen die bruikbaar zijn en er tegenaan gaan. Ofwel zelf initiatief nemen en zijn verkoper desnoods op sleeptouw meenemen. Als hij dat niet doet kan hij straks alleen nog maar puinruimen en is alles naar de knoppen.

Link naar reactie
  • 0

@ PJ Odems: Ja, precies. En dan kan ik me voorstellen dat hij nog even specifieke tips wil vragen hoe prioriteit aan te brengen, welke aanpak voor welk probleemgebied etc... Maar dat de schouders eronder moeten, is helder!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Mijn mening is dat je eens goed moet nadenken over de kansen van jou product/dienst in de huidige (wellicht) veranderde markt! Jezelf eerlijk in de ogen kijken en afvragen of het allemaal nog wel zin heeft. Je werkt jezelf momenteel nog verder in de schulden door personeel aan te nemen, wat je niet kunt betalen. Weet deze man dat je zo in de nesten zit? Ben je daar eerlijk over geweest?

 

Geen goede basis om een dienstverband aan te gaan!

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

De verkoper is aangetrokken om de afzet en omzet te verhogen. Een goed verkoper hoort gewoon zijn werk te doen en

het liefst ook met goede resultaten. Als ondernemer tegen een nieuw personeelslid vertellen dat je niet optimaal draait lijkt mij geen verplichting.

dus...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.