• 0

Vrijstelling directeur salaris B.V.

Ik drijf momenteel een onderneming welke zich richt op het ontwikkelen en bouwen van o.a. besturingspanelen voor zowel de Nederlandse als buitenlandse markt. Met als doel de markt in een bepaald land te gaan bedienen ben ik voornemens een B.V. op te richten met een buitenlandse zakenpartner. De reden van een nieuwe B.V. is tweeledig: enerzijds risicoindekking, anderzijds het feit dat ik business richting Egypte gescheiden wil houden van mijn huidige zakelijke belangen. Uiteraard zit ik niet te wachten op het 'verplichte' salaris wat een B.V. zijn directeur moet uitkeren. Dat geld kunnen we beter gebruiken en we zijn beiden niet direct financieel afhankelijk van het resultaat van de op te richten B.V. Overigens zal de B.V. dergelijke kosten in de aanloopfase niet kunnen dragen vanwege de beperkte omzet in deze fase. Hoe kom ik onder deze fiscale verplichting uit? Ik heb de belastingdienst geraadpleegd maar niemand die mij 1-2-3 verder kan helpen. Iemand vertelde mij eens dat het overnemen van een lege B.V. je aan een dergelijke vrijstelling kan helpen. Waar?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteraard zit ik niet te wachten op het 'verplichte' salaris wat een B.V. zijn directeur moet uitkeren. Dat geld kunnen we beter gebruiken en we zijn beiden niet direct financieel afhankelijk van het resultaat van de op te richten B.V. Overigens zal de B.V. dergelijke kosten in de aanloopfase niet kunnen dragen vanwege de beperkte omzet in deze fase. Hoe kom ik onder deze fiscale verplichting uit?

 

Het minimum salaris veen een DGA gelt alleen voor BV's die winst maken. Als je kan aantonen dat het niet redelijk is om zo'n salaris aan je BV te onttrekken, hoeft dat niet. Spreek het wél even af met de belasting inspecteur. Oh ja, je kan dan ook geen personeel aannemen dat meer verdient als jij. Ook zo'n stom regeltje.

 

Dus: in een nieuw bedrijf mag je zelf je salaris bepalen.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

een beetje oude topic, mijn excuses maar ik zag iets.

 

Zelf een salaris bepalen word gezegd, echter is het salaris van de grootaandeelhouders / directeuren wel vast?

 

Op dit moment willen wij voor de startende BV ook gaan voor een vrijstelling, waaraan moet er voldaan worden voor de belasting en zijn er nog meer dingen waar aan gedacht moet worden?

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk om een een vennootschap naar buitenlands recht op te richten aangezien je toch voor de buitenlandse markt wil werken. Een bvba in België (= de Nederlandse BV) kent geen verplichting inzake salarissen voor zaakvoerders. Enkel indien er winst wordt gemaakt kan de bvba enkel gebruik maken van verlaagde vennootschapsbelasting indien o.a. één van de zaakvoerders/bestuurders een vergoeding ontvangt die gelijk is aan de winst van de vennootschap of minimum 24.500 EUR (één miljoen-regel(in BEF)). Aangezien het in de EU mogelijk is om een vennootschap op terichten naar model van een andere lidstaat is het misschien aan te raden om in het buitenland ook even te zien naar vennootschapsvormen die beter aan je wensen voldoen en die dezelfde bescherming bieden dan de BV in Nederland in het geval van faillissement of bescherming van het privé-vermogen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.