• 0

Vraag m.b.t. goederen verkoop aan Oostblok .

Beste HigherLevel leden,

 

Een kennis van mij is van plan om een onderneming te beginnen en dan met name zich richten op de markt in Rusland. Het gaat hier om verkoop van goederen. Hij zal dan rechtstreeks verkopen aan particulieren dus geen BTW-ondernemers. Nu was zijn vraag of hij BTW in rekening moest brengen.

Op de site van Belastingdienst heb ik gelezen dat als je aan particulieren levert binnen de EU-landen, dat je dan gewoon de Nederlandse BTW in rekening brengt. Maar er staat ook bij vermeld dat er per land een drempelbedrag gehanteerd wordt voor hoeveel je kunt factureren. Mocht je dat overschrijden dan wordt er BTW in rekening gebracht van het land waar de afnemer gevestigd is. Alleen is mijn vraag, hoe weet ik wat het drempelbedrag voor Rusland is als Rusland er niet bij staat.

 

Zie evt. onderstaande link voor de drempelbedragen:

http://belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/zakendoen_buitenland/export_naar_eu_landen/export_naar_eu_landen-06.html#P105_11232

 

Mvg,

 

Giri

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dappere stap rechtstreeks leveren aan consumenten, al een vervoerder gevonden die rechtstreeks aan consumenten willen leveren? Laatste keer dat ik iets wou leveren aan een consument (Privé niet vanuit onderneming, maar was bereid het vanuit onderneming te versturen), waren DHL nog TNT bereid dit te doen. Ze gaven aan dat dit te veel problemen gaf bij de russische Douane.

 

Niet helemaal je vraag, maar ben gewoon geintereseerd in hoe je dit hebt/gaat oplossen.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

@EJE: merci, dat maakt het stuk duidelijker.

@Gert: Merci!

@Wouterz: Ik weet dat hij het per TNT van plan is op te sturen met de behorende verzekeringen. Hij zei wel dat die voorheen ook pakketjes had verstuurd maar had nooit problemen met douane. Ervaring zal het leren denk ik.

 

Mvg,

 

Giri

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.