• 0

Personeel controleren

Beste allemaal,

 

Ik weet niet of ik in het juiste forum zit maar ik zit even met iemand die ik heb aangenomen en een vraag over heb.

 

Sinds 2 maanden heb ik iemand in dienst genomen (een goede kennis en vriend van schoonfamilie) zat zonder werk en wou dolgraag vertegenwoordiger worden in combinatie met een opleiding.

 

Nu 2 maanden verder zit ik met een probleem, als ik vraag hoe het gaat dan gaat het altijd redelijk, nu ben ik vorige week zelf een dag op pad geweest en hij zou die dag gaan bellen (koude aquasitie) hebben we het over gehad en hij vind dat geen probleem en zelfs een uitdaging. De dag erna gevraagt hoeveel er gebeld zijn en hoe de reacties waren, had er veel gebeld 30-50 maar geen afspraken.

 

Nu bij toeval kreeg ik vanmorgen de telefoonrekening en zag opeens in de mail ook een specificatie dus wou ik even doorkijken en kwam ik bij de bewuste dag en nu zie ik dus dat er die dag een half uur gebeld is naar een voor mij onbekend mobiel nummer en voor de rest naar 3 andere nummers... Hebben jullie een idee hoe ik dit nu moet aanpakken naar hem toe?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou het kunnen zijn dat deze persoon met naam en al genoemd wordt op je site als nieuwe accountmanager?

Dan zou ik toch maar wat voorzichtiger worden met info die je het web opgooit.

 

 

Voor wat betreft die factuur, ik zou 'm nog een dagje laten bellen en dan nog eens kijken.

Indien het niet klopt, recht op de man af vragen. Wie weet heeft hij heel andere problemen waar je 'm misschien graag mee zou willen helpen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

Je beschrijft het nu als een incident, hoe werkt dit personeelslid voor de rest.

Je hebt vast wel een indruk of het een goed gemotiveerde werknemer is met een gezonde inzet, of dat degene de kantjes eraf loopt.

 

Je mag hem best herinneren aan de afspraak, en vragen wat er die dag aan de hand is geweest.

 

En dat het eigenlijk altijd wel goed gaat met hem, met de ene persoon gaat het gewoon altijd goed, de andere persoon loopt altijd te zeuren, en een derde is wat genuanceerder, en treedt meer in detail.

 

Ik zou een gesprek openen en op een vriendelijke toon vragen wat er aan de hand is geweest, en al naar gelang het antwoord ook duidelijk maken dat het vertrouwen wel beschadigd is, want er is wel een leugen verteld over de tijdsbesteding.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De vraagstelling is niet helemaal helder:

- Val je over de geringe resultaten (‘het gaat redelijk’)

- Val je over het liegen rondom het koud bellen?

- Of beide (hetgeen ik vermoed).

 

Indien beide, dan lijkt het mij tijd om afscheid te nemen. Ook al is het een bekende van je. Ik mag hopen dat er een tijdelijk contract is?

Liegen kan een andere reden hebben (bijvoorbeeld onzekerheid, omdat koude acquisitie voor veel mensen verschrikkelijk moeilijk is), maar 1x liegen leidt al snel tot nog meer ellende.

Bij geringe prestaties is er ook een rol voor jou weggelegd als aansturend manager. Motiveren, stimuleren en het goede voorbeeld geven. Ga bijvoorbeeld eens samen op pad.

Sterkte.

 

www.bizzionair.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou hem gewoon confronteren en ook dat mobiele nummer een keer zelf bellen om te kijken of het zakelijk of privé was. Hierna dien je uit te vinden of de persoon echt wel wil. Het vervelende is: hier kom je meestal alleen achter door het uit te proberen. Stel gewoon concrete doelen op en maak harde afspraken.

 

Als hij wil/geschikt is dan heeft hij misschien richting/leiding/motivatie nodig. Als je twijfelt dan zo snel mogelijk afscheid nemen en hiervan leren: met familie alleen wandelen, bij voorkeur niet handelen.

Link naar reactie
  • 0

Eens een leugenaar altijd een leugenaar...

 

Wil je de samenwerking voortzetten en continue twijfelen aan de oprechtheid van je medewerker? Contract niet opzeggen en doorgaan.

 

Wil je kunnen vertrouwen op je medewerker(s)? Direct ontslaan nu het kan.

 

Een beetje zichzelf respecterende directeur gaat niet verder met een nieuwe werknemer die aantoonbaar liegt...

Link naar reactie
  • 0

Wil je kunnen vertrouwen op je medewerker(s)? Direct ontslaan nu het kan.

 

 

Dan moet je wel heel zeker weten dat het ontslag om dringende reden mogelijk is. Zie hiervoor ook dit artikel. Anders zijn de rapen nog gaarder dan zij nu al zijn...

Belangrijk bij een dringende reden is dat het ontslag op zeer korte termijn (onverwijld) gegeven wordt. Dit betekent dat na het constateren van het feit de werknemer ontslagen moet zijn (vanzelfsprekend mag er wel overleg gepleegd worden, zoals nu bij HL, maar dit overleg mag niet meer dan enkele uren kosten. Wordt het ontslag niet onverwijld gegeven dan is de reden blijkbaar niet dringend - de rechter zal zeer vermoedelijk ook zo oordelen en het ontslag vernietigen op verzoek van de werknemer.

 

Overigens zou ik veel eerder met de werknemer in gesprek gaan voordat er definitieve conclusies getroffen worden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Eens een leugenaar altijd een leugenaar...

 

Wil je de samenwerking voortzetten en continue twijfelen aan de oprechtheid van je medewerker? Contract niet opzeggen en doorgaan.

 

Wil je kunnen vertrouwen op je medewerker(s)? Direct ontslaan nu het kan.

 

Een beetje zichzelf respecterende directeur gaat niet verder met een nieuwe werknemer die aantoonbaar liegt...

 

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Vertrouwen onderling is toch een van de beginselen van een goede (zakelijke) verhouding.

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 1

Ik wil er nogmaals op wijzen dat liegen vaak een vlucht is. Het niet aankunnen van een -in jouw ogen- simpele opdracht (zonder verdere begeleiding) kan tot zulk wanhopig gedrag leiden. Liegen is fout, verkeerd en blabla, maar je moet wel de menselijke kant blijven zien: is het een leugenaar of stond hij met zijn rug tegen de muur? Prik je er door, dan kun je je maatje van het jaar ontwikkelen. Die kans zou ik het zeker geven...

 

www.bizzionair.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je probleem. Ik heb zoiets al meerdere malen meegemaakt. Door schade en schande wijs geworden, weet ik nu uit eigen ervaring dat eerlijk en direct jou bevindingen over de persoon in kwestie, bij deze persoon voorleggen, de beste optie is. Veel leidinggevende durfen dat misschien niet.

 

Als je dit onverwacht en direct doet, krijg je een goede indruk en (wellicht zelfs) een eerlijk antwoord. Als degene dan leugens gaat vertellen vallen ze sneller door de mand, doordat ze er onverwacht en direct mee geconfronteerd worden.

 

Uit het jou verhaal blijkt tevens dat je in de persoon in kwestie niet veel vertrouwen hebt. Z.s.m. uit elkaar gaan in mijn inziens dan de beste optie!

 

 

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

Ik wil er nogmaals op wijzen dat liegen vaak een vlucht is. Het niet aankunnen van een -in jouw ogen- simpele opdracht (zonder verdere begeleiding) kan tot zulk wanhopig gedrag leiden. Liegen is fout, verkeerd en blabla, maar je moet wel de menselijke kant blijven zien: is het een leugenaar of stond hij met zijn rug tegen de muur? Prik je er door, dan kun je je maatje van het jaar ontwikkelen. Die kans zou ik het zeker geven...

 

 

Aanvullend hierop: ga het gesprek met hem aan als coach in plaats van controleur.

Dus niet "ik heb de telefoonrekening bekeken en... "

maar

"geen afspraken gemaakt, kan ik je hierin ondersteunen"

 

Op basis van de reactie kun je desnoods tijd investeren door er het een halve dag samen te doen. Je merkt dan hoe de kwaliteit is en je kan hierin bijsturen.

 

En inderdaad registratie opzetten wie gebeld is en wat de reactie was. Deze informatie is zeker waardevol voor toekomstige acquisities en kan ook gebruikt worden voor controle doeleinden als de resultaten achterblijven.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan mensen aannemen die je niet kent maar selecteert op hun kunde en opleiding en niet zozeer omdat hij werk zocht en een kennis van een schoonfamilie is.

 

Je komt op en gegeven ogenblik op een punt dat je diegene eigenlijk anders gaat behandelen dan dat je normaal zou hebben gedaan bij een ander iemand omdat hij nu eenmaal die bekende is ,daarmee schep je ook nog eens onduidelijkheden over bepaalde regels die eigenlijk voor iedereen zouden moeten gelden , zelf zou ik iedereen willen afraden om bekenden of familieleden in de organisatie op te nemen , een conflict is al gauw onstaan en maakt het ondernemen alleen maar zwaarder.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Sinds 2 maanden heb ik iemand in dienst genomen (een goede kennis en vriend van schoonfamilie) zat zonder werk en wou dolgraag vertegenwoordiger worden in combinatie met een opleiding.

 

met ander personeel kun je hetzelfde probleem ook krijgen.

Je hebt voor jezelf geconstateerd dat er iets niet klopt, dus ga je hier een controle voor bedenken.

Hij zit in een opleidingsfase, dus :

 

Zeg dat je het anders gaat doen :

Geef hem een lijst met te bellen nummers en laat hem hierachter opmerkingen plaatsen n.a.v. het gesprek.

Of een in te vullen lijst datum/telefoonnummer/naam/opmerkingen. Bespreek deze lijst regelmatig, maak hem hierbij terloops duidelijk dat je maandelijks specificaties krijgt.van gebelde nummers.

Je kunt bijvoorbeeld zo'n specificatie erbij pakken en uitleggen dat als hij een nummer mocht vergeten te noteren, hij deze vanaf de specificatie eventueel nog kan proberen erbij te zoeken. (maak er maar een leuk verhaal van)

 

Hij weet dan, dat je specificaties krijgt en zijn bellijst te controleren is, regelmatig de opmerkingen bespreken en ik denk dat hij wel zijn werk gaat doen.

Mocht je nog twijfels hebben, kun je de lijst en specificatie met elkaar vergelijken, met hem erbij en hier vragen over stellen.

Blijft hij niet te vertrouwen, of voldoet hij niet, dan hoop ik dat het een tijdelijk contract is, gewoon beeïndigen dus.

 

Groetjes,

Roland

 

Link naar reactie
  • 0

Die site werkt niet echt, het eniege wat het doet is de voornaam en achternaam op alle zoekmachines loslaten en is dus volledig afhankelijk van de zoekmachines van de sites zelf. En juist deze zijn niet altijd even goed of blokkeren deze mogelijkheid gedeeltelijk.

 

Zo kan hij bij mij, de volgende websites niet vinden: Hyves (wel 5 anderen), Facebook, Twitter. Bij andere vindt hij alleen verkeerde. Alleen linkin werkt goed. Bij J.S. Coolen vindt je er 1 meer.

 

Het is dus wel een leuk programma, maar niet echt waterdicht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.