• 0

Telefonie via tele 2 wordt internationaal bemoeilijkt, verzamelen voor actie

Tele 2 Zakelijk mobiel heeft nieuwe simkaarten uitgegeven.

Omdat hierdoor de tarieven goedkoper worden, ga je als ondernemer graag mee.

 

Het enige wat nu bemoeilijkt wordt is het volgende praktijkvoorbeeld:

 

Tijdens mijn rit naar het buitenland, werd ik gebeld door een klant. Deze klant had een aantal vragen,

en zoals het hoort, wil je die gerust af kunnen werken, ook al ga je ondertussen handsfree de grens over.

Daar is je mobiel toch voor?

Na 5 kilometer richting Luik te zijn gesneld, wordt plots de verbinding verbroken.

Geen netwerk wat ik in België kan benaderen. (ook een collega in Duitsland met tele2 hetzelfde.)

 

Er zit dus maar één oplossing op: Terugrijden tot je weer ontvangst hebt, je gesprek afmaken en dan doorrijden.

 

Toen ik dit meldde bij Tele2 kreeg ik de volgende "simpele" oplossing:

 

Bij de grens de telefoon UITZETTEN, daarna weer aanzetten, en vóór je gewone pincode van de sim een 1 intoetsen.

Simpeler kan het niet meneer!

 

Nu rij ik regelmatig Belgie in, ook telefonerend....

In de praktijk zal dit dus betekenen:

 

Tijdens het gesprek de grens GOED in de gaten houden,

Bij de grens een parkeerplaats opzoeken en VOL IN DE ANKERS gaan...

Gesprek afmaken,

Toestel uit,

Toestel aan,

NIET vergeten een1 voor je normale pincode te typen, anders kan dat ...ding weer uit,

en dan vrolijk verder gaan.

 

Met de huidige techniek: is dit niet een beetje van de zotte?

 

Zijn er meer ervaringen als deze?

 

Meld ze hier, misschien kunnen wij wat "ondernemen" !!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Nijkerk

Omega-ICT

Deventer

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kassa

Consumentenbond

OPTA

 

:)

 

Eerst ga je naar het forum van Kassa om zieltjes te winnen, vervolgens heb je genoeg zieltjes om het in de uitzending van Kassa ten sprake te laten komen, waardoor de consumentenbond het ook oppakt en daardoor wordt de OPTA ook wakker.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook particulieren die zakelijke abonnementen afsluiten ;)

 

En wat ook werkt is dit topic hoog in de zoekresultaten te krijgen van google. Dat doe je door de juiste zoekwoorden te gebruiken in het topic.

 

Tele2 roaming problemen zijn erg vervelend. Zo vervelend dat als je met een tele2 zakelijk abonnement over de grens gaat, je gesprek wegvalt. Etc. ;)

 

Wat ook werkt... Is dat je tele2 via social media gaat platlullen. Ik weet niet of je actief bent op twitter met flink wat volgers? Wat je ook zou kunnen doen is ff Youp proberen jouw bericht te retweeten. Dan zijn natuurlijk meteen de rapen gaar, de beesten los, het hek van de dam.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dat is een kleinere groep denk ik als ondernemend nederland.

 

Ondernemende Nederlanders die bellend de grens over gaan ;)

 

Google voor de lol eens op 'ongemerkt roamen' en je zult een stuk meer klagers vinden met dat probleem dan verbroken verbindingen vanwege niet automatische roaming. KPN en Vodafone hebber er zelfs een speciaal abonnement voor. En hier brief naar de 2e kamer over roaming.

 

Denk dan ook dat die 1 voor de pincode om uberhaupt te kunnen roamen een heel weloverwogen keuze is van tele-2.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een particulier gsm abonnement bij Tele 2.

Het is inderdaad vervelend dat je telkens je telefoon aan en uit moet zetten, ik woon zelf in het grensgebied dus ik moet het bijna dagelijks doen.

Aan de andere kant, het behoed je wel voor hoge kosten want wij worden in het grensgebied vaak op een Belgisch netwerk gezet terwijl we nog in Nederland zijn. Doordat dit ongemerkt gebeurt zorgt dit wel eens voor onaangename verrassingen.

Ik ben voor de rest erg tevreden over Tele 2, nooit problemen mee.

Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn zakelijke mobiel via een andere provider gaat, want ik vind het inderdaad erg belangrijk dat als ik met een klant in gesprek ben ik mijn telefoon niet aan/uit moet zetten als ik de grens nader.

Dus voor privé vind ik het een goede provider, maar voor zakelijk minder geschikt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet valt de verbinding altijd weg als je de grens overgaat, dus wat is het probleem?

 

En om roaming te voorkomen zet je gewoon je gsm op handmatig netwerk zoeken, dan moet je gewoon even bevestigen als je toch op een ander netwerk wilt inloggen.

 

En is het bij Tele2 niet zo dat als je één keer ingelogd heb met 'buitenland' pincode dat je dan gewoon automatisch roaming hebt als je de grens overgaat?

Link naar reactie
  • 0

Bij de grens de telefoon UITZETTEN, daarna weer aanzetten, en vóór je gewone pincode van de sim een 1 intoetsen.

Simpeler kan het niet meneer!

 

Ik weet niet waar ze dit vandaan hebben maar dat klopt niet.

 

 

Anyway het is normaal bij alle providers. Een GSMmast kent geen grens, die kan qua signaal best een paar kilimeter eroverheen gaan. Dit kan zelfs per provider verschillen ; 900MHZ band kan "verder" dan 1800 mhz band.

 

Zo gauw als je geen signaal meer hebt gaat op de "uiterste nederlandse mast" gaat je mobiel zoeken naar (toegestane) netwerken om daarop verder te kunnen bellen.

 

Dat is dan denk ik ook wat gebeurd is, met je gedachten zat je al in Belgie, maar je gsm-signaal nog niet, dat gebeurde pas nadat je klant belde, en tijdens dat gesprek had je geen dekking meer van nederlandse mast ---> verbinding weg.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.