• 0

Probleem met mijn partner binnen een VOF

Ik heb een voor mij groot probleem. Ik ben 2,5 jaar geleden een vof begonnen met een partner. Ik deed eigenlijk al het werk en hij zou de investering doen en dus ook alle financiën.

5 maanden geleden ben ik er achter gekomen dat hij nooit iets heeft betaald en nu is hij niet meer bereikbaar. Ook op het adres wat ik en alle schuldeisers hebben blijkt hij niet te wonen.

Alle schulden komen nu voor mijn rekening. Is hier iets aan te doen??? Help me a.u.b..

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

oei, standaard geval van een VOF zonder overeenkomst tussen de vennoten?

Staan er afspraken op papier met de andere vennoot? Zo niet, dan vrees ik het ergste voor je... :( want elke vennoot in de vof is volledig aansprakelijk voor alle schulden van de vof...

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Ook op het adres wat ik en alle schuldeisers hebben blijkt hij niet te wonen.

Welk adres heeft de KvK genoteerd? In een aantal gevallen nemen zij het adres over van de GBA, mogelijk dat jouw handelspartner is verhuisd en het nieuwe adres netjes opvraagbaar is bij de KvK. Bel ze even: 0900-1234567

Groet,

Anne

Anne --- VLA - Rechtstichting

http://rechtstichting.nl

• 0

De overeenkomst heeft geen gevolgen voor privé aansprakelijkheid. Die kun je niet beperken in je vof contract. Je bent volledig het haasje. Ook al kun je je mede vennoot wel vinden, als hij/zij een kale kip is en er makkelijker bij jou te plukken valt... heb je daar dus ook bar weinig aan.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

• 0

Inderdaad een groot probleem...........

Wel heb jij op jouw beurt een vordering op je medevennoot waarmee je hem de rest van zijn leven kan lastigvallen totdat hij betaald heeft.

Tenzij hij een schuldsanering o.i.d. krijgt wat het knap vervelend kan maken.

@TS: Ook in dit geval: Je hebt per direct een jurist of advocaat nodig die van wanten weet. Dossier maken met de advocaat, zoveel mogelijk goed aanleveren om de kosten laag te houden en actie ondernemen. Iemand die onder de radar is cq. probeert te blijven pak je zelf niet zomaar aan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar