• 0

kasrondje BV weer ontbinden

Hoi,

 

Ik heb een BV (100% eigendom) welke uit een 'kasrondje' ontstaan is.

Ik heb dus een schuld aan de BV van 18000 euro.

 

De BV heeft in al die tijd niets gedaan (Het was bedoelt als een persoonlijke holding) en er zijn dus nooit facturen uitgegaan en/of schuldeisers of wat dan ook.

 

Als ik deze BV wil ontbinden, ben ik dan die 18000 alsnog schuldig? Of ben ik de enige schuldeiser en is er dan dus geen probleem?

 

Of is het handiger deze BV te verkopen? (en als ik het dan verkoop voor bijvoorbeeld 4000, heb ik dan niet nog steeds een 14000 schuld ergens?)

 

 

Excuses als ik vraag naar reeds gegeven advies. Ik heb al op dit forum gezocht, maar heb geen info gevonden over het ontbinden van dit type BV. Wel kon ik veel info vinden over de risicos van het oprichten van een kasrondje BV.

 

Reinier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

BV liquideren met 18K op de bank betekent 18K retour privé.

BV liquideren met 18K vordering op aandeelhouder betekent niets retour privé

 

Per saldo in beide gevallen nul.

 

groet

Joost

 

 

Beste Joost,

 

Ik heb hierover een tweetal aanvullende vragen:

 

1. Wordt bij de liquidatie de uitkering van de 18k niet gezien als dividend? Moet je over die 18k in wat voor vorm dan ook nog belasting over betalen?

 

2. Klopt het dat je in het geval dat je de 18k wegstort en dus niet in de BV laat tot 17.500 geen rente hoeft te betalen? Ik lees hierover wisselende meningen in diverse fora topics van higherlevel.

Link naar reactie
  • 0

1. Wordt bij de liquidatie de uitkering van de 18k niet gezien als dividend? Moet je over die 18k in wat voor vorm dan ook nog belasting over betalen?

 

 

Volgens mij word dat niet gezien als divident, zoiezo hoef je geen belasting te betalen omdat je eerst 18K heb geinvesteerd en nu dus 18K terug krijgt. oftewel geen wins is dus geen belasting. als je verlies maakte kon je het volgens mij vereken en dus minder belasting betalen. maar ik ben geen fiscalist

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.