• 0

Wat is wijsheid? Participatie van familielid?

Prangende vraag waar ik in mijn eentje niet lijk uit te komen:

 

In mijn situatie heb ik 40.000 euro nodig voor het opzetten van een online community waarin verschillende verdien modellen zijn geintegreerd. Een familielid geeft aan mij deze 40.000 euro te willen lenen in ruil voor een gedeelte (30%) van de winst (let wel, hier bedoelen we de winst nadat ik mijzelf loon heb uitgekeerd). Het risico is volledig voor het familielid, een echte speculant. Wordt het geen succes, dan draagt het familielid het verlies, gaat het goed dan profiteert deze dus. Mocht het echt een succes worden dan moet ik rap een B.V in en vanaf dan zal het familielid 1/3e aandelen krijgen. Ik los niets af, ik betaal geen rendement en als ik verlies draag ik geen risico. Klinkt goed! Daarbij gezegd hebbende dat het familielid natuurlijk in mijn kunnen geloofd.

 

Is dit een redelijk voorstel? Wat zouden jullie doen? Ik behoud altijd merendeel aandelen. Familielid geeft aan geen inspraak te willen in mijn bedrijf. Ik blijf volledige zeggenschap houden over bedrijfsvoering en inhoud. Daarnaast heeft familielid groot netwerk die mogelijk kan bijdragen aan het succesvol maken van deze community.

 

Waar moet ik in het contract zoal op letten, mocht ik besluiten hiermee akkoord te gaan? Hoe werkt het wanneer ik overga in een B.V?

 

Ik hoop op hulp. Het klinkt aantrekkelijk toch?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

In principe zeg ik altijd ,begin een zaak altijd met een oneven aantal mensen en nooit meer dan twee.

Als het zo is dat u anders niet kan opstarten zou ik wel z'n hand eraf slaan anders heb je niets!

Ik weet van lijntjes die kunnen helpen om het risico te verlagen zodat de staat of de gemeente een gedeelte borg staat, zodra ik het vind post ik het.

Verdorrie, het kwan van de week voorbij hier op higher level.

In alle gevallen, succes.

:)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Kun je onderbouwen waarom jij met een oneven aantal zal beginnen als ik uiteindelijk toch merendeel van de winst weer teug in het bedrijf kan stoppen en bij overgang naar BV dat ik merendeel aandelen behoud?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Noukels,

 

Gefeliciteerd met het vinden van iemand die in je gelooft.

 

Lees eens mijn columns over Financieringsbronnen: oprichter, familie en vrienden en Financieringsbronnen: business angels of informal investors.

 

Mijn advies: maak goede afspraken over hoe jullie in de toekomst met elkaar om gaan: als het goed gaat maar vooral als het fout gaat. Denk hierbij aan een partnerschapsovereenkomst of huwelijkse voorwaarden.

 

Succes met de business!

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies zo eerst zijn: Met familie moet je wandelen en niet handelen. Maar goed, het klinkt ook als een mooie kans. Er zijn veel ondernemers die zo zouden willen starten maar dat niet kunnen. Zet beide alle eisen op papier en ga naar een onafhandelijk adviseur zou ik zeggen. Trouwens is het Qredits niet voor jou? Hier kun je met een onderbouwd plan 35.000 lenen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.